فرهاد تجویدی در همکاری دوباره با فرهاد نقدعلی، نمایشی بر اساس بخشی از رمان «100سال تنهایی» را آماده می‌کند.

 

سایت خبری تئاتر: فرهاد تجویدی از تهیه دو نمایش خبر داد. او با اعلام این مطلب گفت: « در حال حاضر نمایش «تو» را با همراهی تعدادی از هنرجویانم برای جشنواره تئاتر شهر در اواخر شهریورماه آماده می‌کنم،. پس از نمایش «من» که با استقبال مخاطبان و منتقدان روبه‌رو شد و یکی از پرفروش‌ترین کارهای چند وقت اخیر تالار محراب بود، تصمیم به اجرای نمایشی در ادامه این کار گرفتم. از سوی دیگر اندیشه همراهی تئاتر با جامعه، دغدغه بازیگری جوانان و جلوگیری از آسیب هایی که در این مسیر برای آنان به وجود می‌آید، از دیگر دلایل تولید این اثر است. قصد دارم  نمایش «تو» را در جشنواره تئاتر شهر به همان روال اجرایی «من» به صحنه ببرم.»

کارگردان نمایش «من» در خصوص این نمایش گفت: «در ورک‌ شاپ آموزشی که برگزار کردم، هنرجویانم خاطرات خوب و بد فراگیر‌شان را که به اخلاقیات جامعه ارتباط دارد تعریف کردند. اتفاقاتی که باعث بوجود آمدن کمک به هم نوع، قدرت طلبی و... می‌شود و به شناخت دیگری می‌انجامد.»

همچنین فرهاد تجویدی در بخش دیگری از سخنان با اشاره به همکاری با فرهاد نقدعلی و تولید یک نمایش که هنوز نام آن مشخص نیست توضیح داد: «در حال حاضر با  فرهاد نقدعلی همکاری می‌کنم. او از نمایشنامه نویسان و دیالوگ نویسان خوب است. در این کار، همکاری دوباره‌ای بعد از نمایش «بوق»، «حوالی تئاترشهر» و « پینوکیو دروغ بگو» باهم داریم. نمایشی که در حال کار روی آن هستیم، براساس 10 صفحه از رمان «100سال تنهایی» گابریل گارسیا مارکز است که در نظر داریم آن را با شیوه اجرایی جدیدی به جشنواره تئاتر فجر ارائه دهیم. داستان این نمایش در رابطه با شهری است که همه در آن دچار فراموشی شدند و اسامی خود و اشیا اطرافشان را از یاد برده‌اند.»

او با انتقاد از برخی عملکرد مسئولین برخی سالن‌ها نیز عنوان کرد: «برای اجرا نمایش «پینوکیو دروغ بگو» با سالن حافظ گفتگو کرده بودیم، اما به دلایلی نوبت ما به دوستان دیگری داده شد و این نمایش در یکی از سالن‌های حوزه هنری اجرا شد که به دلیل برخی مسائل آنچنان که شایسته آن بود مورد توجه قرار نگرفت.»

 

اخبار مرتبط:

استعفا شاه‌آبادی از سرپرستی مؤسسه آموزش عالی علمی‌کاربردی

اجرای «مردگان بی‌کفن و دفن» در فرهنگسرای نیاوران

نمایش «گروفالو» درکانون روی صحنه می‌رود

تالارهای نمایشی تئاتر شهر 19 مرداد اجرایی ندارند

آقاخاني، چمران را به صحنه تئاتر مي‌آورد

«آسید کاظم» ویژه هنرمندان اجرا می‌شود

افتتاح نمایش «پپرونی برای دیکتاتور» توسط فرهاد اصلانی

40درصد تخفیف نمایش «کافه فرانسه» برای دانشجویان

معرفی هیات انتخاب متون «تولیدات تازه‌های تئاتر ایران» فجر

خسرو نشان و محسن امیریوسفی به تماشای «پیوند خونی» نشستند

لیلی رشیدی زنگ آیین افتتاح نمایش «آقای هیچکس» را می‌زند

«جیجک علیشاه» نقد شد

پیکر احمد علامه دهر تشییع شد

«پزشک نازنین» در خانه موزه استاد انتظامی خوانش می‌شود

«گاومیش» به تماشاخانه مشایخی می‌رود

اجرای دوباره «سینماهای من» در تالار وحدت