سهراب سلیمی «احضار و گشایش» را شهریورماه در تماشاخانه «باران» به صحنه می‌برد.

 

سایت خبری تئاتر: این کارگردان که سال گذشته نمایش «مده‌آ» را اجرا کرده بود، درباره فعالیت‌های این روزهایش به خبرنگار تئاتر ایسنا گفت: از ابتدای خرداد مشغول تمرین نمایش «احضار و گشایش» که هر دو از آثار واسلاو هابل هستند، در قالب یک نمایش واحد هستیم تا از 7 شهریور آن را در تماشاخانه «باران» به صحنه ببریم.

سلیمی بیان کرد: این کار با نام «ون یک» که به بخشی از زندگی واسلاو هابل می‌پردازد و با بازی احمد ساعتچیان، رضا مولایی و شیوا اردویی اجرا خواهد شد.

او یادآور شد: این نمایش سال 83 در تالار «چهارسو» به صحنه رفت که با استقبال روبرو شد، همانطور که از اجرای این اثر هابل در نقاط مختلف دنیا استقبال شده بود، چرا که «احضار» و «گشایش» از کارهای تاثیرگذاری بوده‌اند.

کارگردان نمایش «خرده جنایت‌های زن و شوهری» همچنین درباره اجرای دوباره این نمایش پس از 11 سال گفت: بسیاری از نمایشنامه‌های مطرح دنیا پس از گذشت سال‌ها همچنان توسط کارگردان‌های مختلف اجرا می‌شوند و من هم از این قاعده مستثنی نیستم چون معتقدم آثار جادویی هیچ‌گاه کهنه نمی‌شوند و هربار که به آن‌ها نزدیک می‌شویم از زاویه کارگردانی متنوعی می‌توان با آن‌ها روبرو شد.

سلیمی در پایان گفت: در حال حاضر تمرینات این نمایش را در منزل خودم انجام می‌دهیم که دلیل آن هم کاملا مشخص است و همه می‌دانند، چون مسائل اقتصادی و تنگناهای محیطی خیلی‌ها را مجبور به این کار می‌کند. این مسائل اقتصادی مهم‌ترین مسئله‌ای است که ما را از تمرکز کیفی بر آثار دور و به دلیل نبود امنیت شغلی خیلی‌ها را به تولید بیشتر وادار می‌کند.

 

اخبار مرتبط:

استعفا شاه‌آبادی از سرپرستی مؤسسه آموزش عالی علمی‌کاربردی

اجرای «مردگان بی‌کفن و دفن» در فرهنگسرای نیاوران

نمایش «گروفالو» درکانون روی صحنه می‌رود

تالارهای نمایشی تئاتر شهر 19 مرداد اجرایی ندارند

آقاخاني، چمران را به صحنه تئاتر مي‌آورد

«آسید کاظم» ویژه هنرمندان اجرا می‌شود

افتتاح نمایش «پپرونی برای دیکتاتور» توسط فرهاد اصلانی

40درصد تخفیف نمایش «کافه فرانسه» برای دانشجویان

معرفی هیات انتخاب متون «تولیدات تازه‌های تئاتر ایران» فجر

خسرو نشان و محسن امیریوسفی به تماشای «پیوند خونی» نشستند

لیلی رشیدی زنگ آیین افتتاح نمایش «آقای هیچکس» را می‌زند

«جیجک علیشاه» نقد شد

پیکر احمد علامه دهر تشییع شد

«پزشک نازنین» در خانه موزه استاد انتظامی خوانش می‌شود

«گاومیش» به تماشاخانه مشایخی می‌رود

اجرای دوباره «سینماهای من» در تالار وحدت