نمایش «وو» به کارگردانی تینو صالحی شب گذشته در حالی در تالار حافظ به روی صحنه رفت که گروه تولید نمایش، اجرای ویژه آن را به مناسبت روز خبرنگار، به خبرنگاران حاضر در سالن تقدیم کرد.

 

سایت خبری تئاتر: نمایش «وو» که کار خود را از ششم مرداد ماه آغاز کرده است، در اجرای شب گذشته خود پذیرای هنرمندان سینما و تئاتر و اهالی رسانه بود که به مناسبت روز خبرنگار، با تقدیر حضار از خبرنگاران حاضر در سالن، اجرای ویژه این شب به آن‌ها تقدیم شد.

تینو صالحی کارگردان «وو» در سخنانی کوتاه بعد از اجرای این نمایش و پس از تقدیر ویژه از خبرنگاران حاضر در سالن، به سختی‌های تولید این نمایش اشاره کرد و گفت: ما این نمایش را با پشت سرگذاشتن مشکلات بسیاری به این مرحله رساندیم و بعد از جشنواره فجر به دلایلی مجبور شدیم بازیگران‌مان را عوض کنیم.

وی افزود: در حالی که تنها سه روز تا به روی صحنه رفتن نمایش باقی‌مانده بود، مجبور شدیم بازیگر نقش اول نمایش‌مان را تغییر دهیم که کار بسیار سختی بود ولی شیواء ملکیان بازیگر نقش اول ما توانست به خوبی از عهده این کار برآید.

طراح و نویسنده «وو» با اشاره به اینکه فضای فعلی تئاتر نیازمند میدان دادن به نیروهای جوان است، بیان کرد: من یکی از افرادی هستم که توانستم با اطمینان و حمایت اساتیدی چون امیر دژاکام به این مرحله برسم و بعد از آن نیز همواره سعی کردم که به نیروهای جوان اعتماد کنم تا فرصتی برای پیشرفت آن‌ها هم فراهم شود.

وی در ادامه با گلایه از فضای تجاری غالب شده در تئاتر امروز، اظهار کرد: اساتیدی چون محمدرضا خاکی و مسعود دل خواه به من یاد دادند که بیشتر از آن که به فکر تجارت در تئاتر باشم، به دنبال ارتقای سطح تئاتر در این کشور بروم و با میدان دادن به جوانان زمینه‌ساز رشد و ارتقا تئاتر شوم.

صالحی با تشکر مجدد از حضور چهره‌هایی چون بهزاد فراهانی، خسرو احمدی، کاظم هژیرآزاد و دیگر پیشکسوتان حاضر در سالن از آن‌ها درخواست کرد که با حمایت از چهره‌های جوان و تازه‌کار، مانع سوق پیداکردن تئاتر به سمت تولید آثار گیشه‌پسند و خالی از محتوای هنری شوند.

وی در پایان تاکید کرد: امروزه وقتی که یک کارگردان تازه‌کار می‌خواهد اثری را برای اجرا آماده کند فقط باید به فروش بلیط و اجاره سالن و دیگر هزینه‌ها فکر کند در حالی که تنها چیزی که به آن توجه نمی‌شود، هنر و نیروهای جوان و پرانرژی این عرصه هستند.

محمدرضا خاکی، مسعود دل خواه، آناهیتا همتی، عیسی یوسفی‌پور، مرضیه صدرایی، اتابک نادری، ابراهیم پشت کوهی، احسان بهلولی، احسان ملکی، مسعود شاکرمی، حسن جودکی، امیر کربلایی، محمد بی ریا، فواد خراباتى، سامان خلیلیان، آوا فیاض، امیر حسین شفیعى، کاوه مهدوى، ابالفضل حاج علیخانى و شهروز دل افکار از دیگر چهره‌های حاضر در این مراسم بودند.

 «وَو» برداشتی آزاد از نمایش «مده آ» نوشته اوریپید، با تاکید بر مسئله زبان و مشکلات مهاجرت است که در آن بازیگرانی چون الهه شه پرست، تینو صالحی، شَیماء ملکیان، علیرضا مهران، محمدرضا سجادیان، لیلی شجاعی، مارال عظیمی، بهار زندی، راحله بدیعی و آزاده مشعشعی ایفای نقش می‌کنند و تا 4 شهریور همه روزه از ساعت 20:30 در سالن حافظ به روی صحنه می‌رود.

 

گزارش تصویری نمایش «وو»

 

اخبار مرتبط:

استعفا شاه‌آبادی از سرپرستی مؤسسه آموزش عالی علمی‌کاربردی

اجرای «مردگان بی‌کفن و دفن» در فرهنگسرای نیاوران

نمایش «گروفالو» درکانون روی صحنه می‌رود

تالارهای نمایشی تئاتر شهر 19 مرداد اجرایی ندارند

آقاخاني، چمران را به صحنه تئاتر مي‌آورد

«آسید کاظم» ویژه هنرمندان اجرا می‌شود

افتتاح نمایش «پپرونی برای دیکتاتور» توسط فرهاد اصلانی

40درصد تخفیف نمایش «کافه فرانسه» برای دانشجویان

معرفی هیات انتخاب متون «تولیدات تازه‌های تئاتر ایران» فجر

خسرو نشان و محسن امیریوسفی به تماشای «پیوند خونی» نشستند

لیلی رشیدی زنگ آیین افتتاح نمایش «آقای هیچکس» را می‌زند

«جیجک علیشاه» نقد شد

پیکر احمد علامه دهر تشییع شد

«پزشک نازنین» در خانه موزه استاد انتظامی خوانش می‌شود

«گاومیش» به تماشاخانه مشایخی می‌رود

اجرای دوباره «سینماهای من» در تالار وحدت