مدیر امور تئاتر استان‌های اداره‌کل هنرهای نمایشی از آغاز جشنواره تئاتر مناطق در استان کهگیلویه و بویراحمد با حضور 19 اثر نمایشی خبر داد.

پایگاه خبری تئاتر: وحید لک درباره وضعیت برگزاری جشنواره تئاتر مناطق کشورگفت: با پایان رسیدن جشنواره‌های بیست و پنجمین جشنواره تئاتر استانی در 32 استان کشور، آثار راه‌یافته به سه جشنواره منطقه‌ای کشور مشخص شدند. در این راستا جشنواره منطقه یک از 2 تا 5 آبان‌ماه در استان کهکیلویه و بویراحمد برگزار می‌شود.

وی درباره تعداد آثار و هیأت داوران جشنواره منطقه یک ادامه داد: در این جشنواره 19 اثر نمایشی از استان‌های ایلام، اردبیل، بوشهر، فارس، اصفهان، یزد، قم، تهران، همدان، مرکزی و گیلان حضور دارند و دکتر قطب‌الدین صادقی، پیام دهکردی و عبدالحی شماسی کار ارزیابی آثار را عهده‌دار هستند. ضمنا چینی‌فروشان به عنوان نماینده کانون ملی منتقدان تئاتر ایران جلسات نقد و بررسی آثار جشنواره منطقه یک را برگزار می‌کند.

مدیر امور تئاتر استان‌های اداره‌کل هنرهای نمایشی یادآور شد: با توجه به مجموعه تئاتر شهری که در استان کهگیلویه و بویراحمد با 5 سالن نمایشی افتتاح شده است، این استان قابلیت میزبانی 19 نمایش از 10 استان را دارد.

لک درباره جشنواره تئاتر منطقه 2 گفت: این جشنواره نیز از 5 تا 9 آبان‌ماه با حضور گروه‌های نمایشی استان‌های خراسان شمالی، خوزستان، لرستان، البرز، قزوین، زنجان، چهارمحال و بختیاری، کردستان، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی و سمنان در استان کرمانشاه برگزار می‌شود. در کل 19 نمایش در جشنواره تئاتر منطقه 2 اجرا می‌شوند.

وی با اشاره به حضور 18 اثر نمایشی در جشنواره تئاتر منطقه 3 کشور یادآور شد: هنوز میزبان جشنواره منطقه 3 مشخص نیست اما قرار است گروه‌های نمایشی استان‌های گلستان، خراسان رضوی، خراسان جنوبی، کرمان، کرمان جنوب، سیستان و بلوچستان، مازندران، کرمانشاه، کهکیلویه و بویراحمد و هرمزگان در این جشنواره روی صحنه روند. جشنواره تئاتر منطقه 3 نیز از 8 تا 12 آبان‌ماه برگزار می‌شود.