گروه‌های شرکت‌کننده در جشنواره‌ی تئاتر کودک و نوجوان همدان در واپسین شب برگزاری این جشنواره، برای حسین محب‌اهری هنرمند پیشکسوت تئاتر و تلویزیون جشن تولد گرفتند.

پایگاه خبری تئاتر:  شامگاه 29 مهر ماه جمعی از هنرمندان تئاتر کودک و نوجوان با برپایی برنامه‌ای دوستانه و شاد، تولد 62 سالگی حسین محب‌اهری را جشن گرفتند و از اینکه این هنرمند بعد از چند دوره شیمی درمانی سلامتی خود را به‌دست آورده، ابراز خرسندی کردند.

در آغاز برنامه، ناصر آویژه هنرمند فعال تئاتر کودک و نوجوان که اجرای برنامه را برعهده داشت، گفت: باید خبر خوش سلامتی آقای محب‌اهری را

بدهم. خوشبختانه اسکن جدید ایشان نشان داده آقای محب اهری کاملا سالم است و هیچ نشانی از بیماری در ایشان نیست.

این خبر با تشویق حاضران همراه شد.

گروه‌های شرکت کننده در جشنواره‌ی تئاتر کودک و نوجوان طبق سنت چند دوره گذشته این جشنواره، برنامه‌ای را با نام «شب خاطره» برگزار کردند اما امسال این شب با تولد حسین محب‌اهری همزمان شد. این هنرمند که خود سنت شب خاطره را در جشنواره تئاتر کودک و نوجوان برپا کرده است، امسال نیز همچون سال‌های گذشته با همان لحن شوخ همیشگی‌اش، خاطراتی بامزه تعریف کرد.

او که مدتی دچار بیماری سرطان بود، با لحنی طنزآمیز خاطراتی از بیماری‌اش بیان کرد و گفت: اگر یک بار دیگر بیماری سراغم بیاید، جراحی شوم و دوباره خوب شوم، باید در «گینس» ثبت‌نام کنم!

به گزارش ایسنا، در این برنامه سه قطعه کوتاه نمایشی اجرا شد، یکی از این نمایش‌ها به‌مناسبت تولد محب اهری اجرا شد و نمایشی دیگر با جشنواره تئاتر کودک و نوجوان و دبیر آن شوخی کرد.

سپس «آویژه» بازیگر خردسال حاضر در جشنواره چند قطعه کوتاه موسیقی اجرا کرد.

رضا فیاضی دیگر هنرمند فعال در حیطه‌ی تئاتر کودک و نوجوان نیز برای تولد محب اهری شعر خواند و او برای اینکه میهمانان خارجی معنی این

شعرها را درک کنند، پانتومیم بازی کرد که این بازی هم مورد تشویق میهمانان قرار گرفت.

«گوردون واین» رییس خانه تئاتر کودک و نوجوان فرانکفورت نیز به دعوت مجری برنامه، تولد محب‌اهری را به زبان آلمانی تبریک گفت.

این هنرمند آلمانی گفت: آنقدر در شادی شما غرق شدم که لکنت زبان گرفتم اما امیدوارم در آغاز شصت و دو سالگی‌ات، بهترین شادی‌ها را با سلامتی

کامل داشته باشی.

در ادامه شهرام کرمی دبیر جشنواره تئاتر کودک و نوجوان، با تشویق هنرمندان و ابراز احساسات آنها سخنان کوتاهی ارایه کرد.

این هنرمند تئاتر گفت: همیشه ابراز محبت شما به من انگیزه داده است و رضایت خانواده تئاتری‌ام از هر چیز دیگری برایم مهم‌تر است. منتی بر سر

کسی ندارم و اگر کاری کرده‌ام به خاطر عشقی است که به تئاتر کودک و نوجوان دارم.

کرمی ادامه داد: امشب حامد زارعان برای اجرای نمایشش که در آن با من شوخی کرده است، از من عذرخواهی کرد اگر کسی ظرفیت طنز و انتقاد نداشته باشد، که نمی‌توان هیچ امیدی به او داشت.

این هنرمند کرد زبان ، حسین محب اهری را یکی از رویاهای کودکی‌اش دانست و به زبان کردی به او تبریک گفت.

محب اهری زمانی که می‌خواست کیک تولدش را ببرد، از برگزارکنندگان جشن تولدش بسیار سپاسگزاری کرد و گفت: حدود 40 سال است کار تئاتر می‌کنم. در 75 نمایش بازی کرده‌ام. خیلی دلم می‌خواست درست کار کنم. تلاش کردم در کار کردن چه با کارگردان مشهور و چه با کارگردان‌های کم سابقه‌تر، برای هر دو کاملا انرژی بگذارم.

در این برنامه چندین قطعه موسیقی نواخته شد و پذیرایی این برنامه با انار بود که میوه‌ی مورد علاقه‌ی محب‌اهری است.