نخستین جلسه شورای سیاستگذاری دومین سوگواره نمایشی و آیین های مذهبی خمسه، دوشنبه ۲۶ مرداد ماه با حضور محمود عزیزی، اصغر همت، شهرام کرمی، حامد حریری و سید جواد روشنی برگزار شد.

 

سایت خبری تئاتر: حامد حریری دبیر سوگواره خمسه در خصوص اجرای دومین سوگواره خمسه گفت: پس از برگزاری موفقیت آمیز نخستین سوگواره خمسه در سال ۹۳ و توجه ویژه هنرمندان و کارشناسان هنرهای مذهبی به این رویداد هنری که از آن به عنوان اتفاقی نادر در سال های اخیر یاد کردند، برگزاری دومین دوره سوگواره خمسه می تواند جایگاه سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران را در برگزاری برنامه های مذهبی، آیین های مذهبی و هنر تئاتر ارتقا بخشد.

او همچنین به اعضای شورای سیاست‌گذاری دومین سوگواره نمایشی و آیین های مذهبی خمسه حکم داد.

شهرام کرمی مدیر هنرهای نمایشی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، با تشکر از حضور اعضای شورای سیاستگذاری، به برنامه ‌ریزی دقیق تر روند اجرایی این سوگواره و آسیب‌شناسی سوگواره پیشین در جهت غنای هرچه بیشتر دومین سوگواره خمسه تاکید کرد و افزود: می خواهیم این رویداد را به عنوان یک سوگواره مستقل دینی در تقویم اجرایی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران ثبت کنیم.

در ادامه سید جواد روشن قائم مقام دومین سوگواره نمایشی و آئین های مذهبی خمسه، با اشاره به حضور اعضای شورای سیاستگذاری عنوان کرد: دعوت از شما عزیزان در این نشست به سبب دریافت ایده ها و پیشنهاداتی است که به غنای هرچه بیشتر این سوگواره کمک کند و همین طور بتوانیم این راهکار ها را ثبت و حفظ کرده و برای سنوات بعدی در اختیار عزیزان دیگری که می خواهند ادوار بعدی سوگواره خمسه را برگزار کنند، بگذاریم.

او در ادامه به اضافه شدن بخش پژوهش و عکس و نیز چاپ یک مجموعه مقالات علمی و پژوهشی در پایان سوگواره خبر داد.

محمود عزیزی با استقبال از اضافه شدن بخش پژوهش تاکید کرد: امسال ما در زمینه تحقیق و پژوهش نیاز به کار جدی داریم و چه خوب است که صرفا اکتفا به برگزار ی سمینار و فعالیت های پراکنده نکنیم و درصدد راه اندازی یک پژوهشکده بین المللی با مضامین مذهبی باشیم و در این زمینه از صاحب نظران و متخصصان هم کمک گرفته شود تا فعالیت های پژوهشی همواره استمرار داشته باشد.

وی همچنین در بخش دیگری از صحبت هایش افزود:در برگزاری جشنواره ها و سوگواره های نمایشی و مذهبی می بایست از تمامی پتانسیل های موجود در جامعه استفاده کرد تا رویداد هنری ماندگار و تاثیرگذاری شکل بگیرد.

اصغر همت در خصوص برگزاری دور دوم سوگواره خمسه ابراز امیدواری کرد که با تشکیل شورای سیاستگذاری و هیات های مربوطه، این سوگواره کیفیت اجرایی و محتوایی خوبی داشته باشد. و شاید مهم ترین چیز در بدو آغاز سوگواره این است که یک آسیب شناسی در مورد جشنواره های موضوعی انجام شود.

دومين سوگواره نمایشی و آیین های مذهبی «خمسه» همزمان با ايام محرم و صفر سال جاری در تهران و به دبیری حامد حريري در بخش‌هاي تئاتر صحنه‌ای، تئاتر ميداني و خیابانی، تعزیه، آئين‌هاي مذهبي و عكس برگزار خواهد شد.

 

اخبار مرتبط:

در «سعادت لرزان مردمان تیره روز» به اجرای به‌ روزتری رسیده ایم

«آژی دهاک» در حضور بهرام بیضایی خوانش شد

معرفی هیات انتخاب جشنواره بین‌المللی تئاتر خیابانی مریوان

نمایش «خانم» به زبان ایتالیایی روی صحنه می‌رود

زندگی سه زن جنایتکار ایرانی در «باران»

معرفی نامزدهای انجمن منتقدان خانه تئاتر

پیش فروش نمایش «پا برهنه در پارک» آغاز شد

افتتاح نمایش «پیرمرد و ببر» با حضور بهاره رهنما

نکوداشت فرهاد آئیش و فرید قاسمی در جشن انجمن منتقدان تئاتر

شهرداری ورودی کارگاه تئاترشهر را مسدود کرد

کوشک جلالی با 4 نمایشنامه در بازار کتاب

فراخوان «سمینار پژوهشی» جشنواره تئاتر فجر منتشر شد

«زیرزمین» تا پایان هفته روی صحنه است.

آغاز اجرای نمایش «گاومیش» با حضور هادی مرزبان

«شب‌به‌خیر جناب کنت» در سالن گوشه نیاوران روی صحنه می‌رود

سیامک صفری و فرزین صابونی در نمایشنامه‌‌خوانی «عنکبوتی در زخم»

برپایی بخش قهوه‌خانه‌ای جشنواره آیینی و سنتی در تالار وحدت

درباره‌ نمایش «سال ثانیه» / جایت را با من عوض کن