نمایش «هیپوفیز» که اواخر سال 92 روی صحنه رفته بود به دلیل استقبال خوب تماشاگران، این‌بار در قالب یک تور نمایشی در تهران و دیگر شهرها اجرا خواهد شد.

 

سایت خبری تئاتر: این اثر بازنویسی نمایشنامه‌ی «دختر یانکی» نوشته‌ی نیل سایمون است و در قالب یک کمدی اجتماعی اجرا خواهد شد.

نریمانی درباره‌ی داستان نمایش «هیپوفیز» گفت: این نمایش داستان دو دوست روزنامه‌نگار را روایت می کند که مجله‌ای را با نام هیپوفیز راه انداخته‌اند و قدبلندی را در جامعه‌ی آمریکا تبلیغ می‌کنند. اما ناگهان یکی از آنها دچار مسئله‌ای عشقی می‌شود و با ورود شخص سوم رابطه‌ی آنها تبدیل به یک مثلث عشقی و بعد یک مربع عشقی می‌شود!

این نویسنده و کارگردان تئاتر که اغلب در ژانر کمدی کار می‌کند درخصوص علت انتخاب این ژانر نیز توضیح داد:من غیر از کمدی کار نمی کنم و به کمدی معتقدم؛ زیرا کمدی را پیشروتر و به‌روزتر از تراژدی می‌دانم.

کارگردان نمایش «هتل پلازا» افزود: تسلط من در حوزه‌ی کمدی بیشتر است و از سوی دیگر با توجه به وضع جامعه معتقدم تماشاگر امروز ما بیشتر به کمدی -البته ازنوع خوبش- احتیاج دارد.

او درباره‌ی تفاوت‌های اجرای جدید با اجرای قبلی نیز گفت: برای آغاز تمرین‌ها مدتی منتظر بازیگرانی که در اجرای قبلی همکاری داشتند بودیم و بخش‌هایی را جسته و گریخته تمرین کردیم اما به دلیل تداخل برنامه‌های کاری دو نفر از آنها به این اجرا نرسیدند و مجبور شدیم بازیگران دیگری را جایگزین کنیم. از طرفی به دلیل برنامه‌ریزی برای اجرا در شهرهای دیگر دکور جدید برای جابجایی کمی تغییر کرده است، غیر از "یان" تغییر چندانی در کار نخواهد بود.

نریمانی با بیان اینکه بهرام افشاری از گروه بازیگران قبلی در این اجرا هم بازی خواهد کرد، رامین ناصرنصیر و بهناز نادری را بازیگران جدید این نمایش معرفی کرد.

وی درباره‌ی اجرای این نمایش در شهرهای دیگر کشور نیز گفت: اغلب از سایر شهرها برای اجرا دعوت می شدیم اما زمانی این اتفاق می‌افتاد که کار پایان یافته بود و امکان جمع کردن دوباره‌ی گروه نبود. اما این بار قصد داریم با برنامه‌ریزی قبلی این نمایش را در سایر شهرها به شکل یک تور اجرا کنیم . اصفهان و شیراز را برای اجرا در نظر داریم و در سایر شهرها نیز درصورت هماهنگی روی صحنه خواهیم رفت.

کورش نریمانی درپایان در پاسخ به این سؤال که جذابیت این نمایش برای مخاطب چه خواهد بود، گفت: تماشاگر شاهد یک کمدی خوش‌ساخت خواهد بود. دست‌کم می‌توانم بگویم تماشاگرانی که در اجرای قبلی شاهد این نمایش بوده‌اند از کار راضی بودند و همین انگیزه‌ای شد برای اجرای مجدد آن.

 به گفته‌ی کارگردان نمایش «هیپوفیز»، این نمایش که روزهای پایانی تمرین را پشت سر می‌گذارد، از تاریخ 10 شهریور در تماشاخانه‌ی شمس (اکو) واقع در اقدسیه روی صحنه خواهد رفت.

 

اخبار مرتبط:

کاریکاتور / هدیه روز خبرنگار

معرفی متن‌های پذیرفته شده در جشنواره مونولیو

اجرای نمایشنامه‌خوانی «بالستیک زخم» در تماشاخانه سنگلج

جشنواره تئاتر رضوی برگزیدگان خود را شناخت

پیش فروش بلیت های جشنواره نمایش های آیینی و سنتی آغاز شد

بزرگداشت داوود رشیدی و تقدیر از داوود دانشور

چهاردهمین جشن انجمن منتقدان و نویسندگان تئاتر برگزار شد

نتایج مسابقه پوستر جشنواره تئاتر کودک و نوجوان اعلام شد

گزارش تصویری نمایش «گاو میش» کارگردان: زهره پرتوی

چه نمایش‌هایی در تهران روی صحنه است؟

پیام علی نصیریان به جشنواره آیینی سنتی

تخفیف ویژه تئاتر «باران» برای هنرمندان تئاتر در شهرستان‌ها

برگزاری کارگاه تخصصی نقد تئاتر در اداره تئاتر