سریال «زیرخاکی ۴» و برنامه‌های «جعبه سیاه»، «پاورقی» و «صبحانه ایرانی» از بیشترین سهم در بین برنامه‌های تلویزیونی به لحاظ تماس‌های تلفنی با صداوسیما برخوردار بوده‌اند.
چارسو پرس: براساس گزارش واحد ۱۶۲ امور ارتباط با مخاطبان اداره‌کل روابط‌عمومی سازمان صدا و سیما، در بازه زمانی ۲۵ دی تا دوم بهمن تعداد ۲۸ هزار و ۱۷۷ پیام در سامانه ۱۶۲ امور ارتباط با مخاطبان به ثبت رسیده است که شامل ۱۵هزار و ۸۹۵ پیام صوتی، ۵۹۶۲ پیام تلفنی و ۶۳۲۰ پیامک است.

از میان شبکه‌های تلویزیونی و رادیویی به ترتیب شبکه‌های آی‌فیلم، افق، دو و شبکه‌های رادیویی ایران، آوا و پیام دارای بیشترین تماس‌های مردمی‌بوده‌اند که این تماس‌ها، موضوعات و برنامه‌های مختلفی را شامل شده و طیف متنوعی از انتقاد، پیشنهاد و تشکر را دربرمی‌گیرد.

از میان برنامه‌های شبکه آی‌فیلم سریال «زیرخاکی ۴»، شبکه افق سیما برنامه «جعبه سیاه» و شبکه دو سیما برنامه‌های «پاورقی» و «صبحانه ایرانی» بیشترین سهم برنامه‌های تلویزیونی و برنامه «صبح جمعه با شما» شبکه رادیویی ایران و درخواست پخش ترانه‌های جذاب و متنوع از شبکه‌های رادیویی آوا و پیام بیشترین سهم برنامه‌های شبکه‌های رادیویی در پیشنهادها، درخواست‌ها و قدردانی‌های مخاطبان در تماس با سامانه ۱۶۲ را به خود اختصاص دادند.

بیشتر بخوانید: تلویزیون و شبکه نمایش خانگی


همچنین از میان تماس‌های مخاطبان، برخی محورهای مطرح شده بدین شرح است:
مهم‌ترین محورهای نظرات مخاطبان درباره شبکه آی‌فیلم شامل تشکر از پخش سریال‌های جذاب و سرگرم‌کننده به‌ویژه پخش سریال «زیرخاکی ۴»، درخواست پخش سریال‌های طنز، جدید و متنوع و انتقاد از پخش سریال‌های قدیمی و تکراری بوده است.

مهم‌ترین محورهای نظرات مخاطبان درباره برنامه «جعبه سیاه»، شامل تشکر از محتوای جذاب، درخواست تداوم پخش و دعوت از مسئولان در برنامه و انتقاد از حواشی یک قسمت از برنامه با حضور هادی عامل بوده است.

مهم‌ترین محورهای نظرات مخاطبان درباره برنامه «پاورقی»، شامل تشکر از محتوای روشنگرانه و آگاهی‌بخش، درخواست پیگیری مشکلات مردم در داخل کشور و افزایش مدت‌زمان پخش و انتقاد از اجرای ضعیف، عدم پیگیری مشکلات مردم در داخل کشور و پرداختن بیش‌ازحد به مشکلات سایر کشورهاست.

مهم‌ترین محورهای نظرات مخاطبان درباره برنامه «صبحانه ایرانی»، شامل تشکر از بخش‌های مفید، آموزنده و متنوع، اجرای توانمند مجریان و حضور مهمانان شایسته، درخواست طرح سؤالات مخاطبان، ارتباط با کارشناسان و پیگیری مشکلات مردم است.