هادی مرزبان نمایش «بازار عاشقان» را برای اولین‌بار به صحنه می‌برد.

 

سایت خبری تئاتر: این کارگردان مدتی قبل اعلام کرد در تدارک اجرای یک نمایش قرآنی با نام «منطق الطیر سلیمانی» نوشته امیر دژاکام است که اجرای آن توسط معاونت دانشجویی وزارت بهداشت سفارش داده شده بود اما حالا می گوید، پس از حدود چهار ماه معطلی و نگرفتن جواب قطعی برای اجرای این اثر، عطایش را به لقایش بخشیده و تصمیم دارد نمایش دیگری را اجرا کند.

وی گفت: در حال رایزنی با مدیران تالار وحدت هستم تا در صورت رسیدن به توافق از 20 روز دیگر تمرین این نمایش را آغاز کنم.

مرزبان با اشاره به اینکه داستان نمایش جدیدش درباره شمس و مولاناست، گفت: «بازار عاشقان» نوشته محمد ابراهیمیان است که تاکنون اجرای عمومی نشده است و در آن حدود 80 بازیگر حضور دارند که نزدیک به 15 نفر آنها بازیگر حرفه‌ای هستند.

وی افزود: انتخاب تعدادی از بازیگران این نمایش قطعی شده و با بعضی دیگر هم در حال رسیدن به توافق نهایی هستم. جمشید مشایخی، امین زندگانی و فرزانه کابلی از جمله بازیگرانی هستند که تا حدودی با آنها توافق شده و احتمالا حضور دارند.

کارگردان نمایش‌های «لبخند با شکوه آقای گیل»، «آهسته با گل سرخ» و «تانگوی تخم مرغ داغ» همچنین گفت: از آنجا که یک راوی هم در این کار در نظر گرفته شده، یک خواننده حرفه‌ای هم برای این نقش انتخاب کرده‌ام که نام او پس از قطعی شدن اعلام می‌شود.

مرزبان درباره نمایش «منطق الطیر سلیمانی» هم که به اجرا نرسید، بیان کرد: نمی‌دانم چرا چنین اتفاقی برای این نمایش افتاد در حالی که بسیار دوست داشتم آن را اجرا کنم و در تعجب هستم که اگر مسولان معاونت دانشجویی وزارت بهداشت نمی‌خواستند این کار اجرا شود، چرا وقت مرا و یک گروه 40 نفره را گرفتند؟ آن هم وقتی حداقل چهار بار جلسه برای پیگیری امور انجام شد.

او خاطرنشان کرد: حدود یک ماه قبل از ماه رمضان از من برای اجرای این نمایش دعوت شد و شاید کار درگیر بروکراسی اداری شده و به همین دلیل مشکل پیدا کرده است.

 

اخبار مرتبط:

کاریکاتور / هدیه روز خبرنگار

معرفی متن‌های پذیرفته شده در جشنواره مونولیو

اجرای نمایشنامه‌خوانی «بالستیک زخم» در تماشاخانه سنگلج

جشنواره تئاتر رضوی برگزیدگان خود را شناخت

پیش فروش بلیت های جشنواره نمایش های آیینی و سنتی آغاز شد

بزرگداشت داوود رشیدی و تقدیر از داوود دانشور

چهاردهمین جشن انجمن منتقدان و نویسندگان تئاتر برگزار شد

نتایج مسابقه پوستر جشنواره تئاتر کودک و نوجوان اعلام شد

گزارش تصویری نمایش «گاو میش» کارگردان: زهره پرتوی

چه نمایش‌هایی در تهران روی صحنه است؟

پیام علی نصیریان به جشنواره آیینی سنتی

تخفیف ویژه تئاتر «باران» برای هنرمندان تئاتر در شهرستان‌ها

برگزاری کارگاه تخصصی نقد تئاتر در اداره تئاتر