علی شمس کارگردان نمایش «قلعه انسانات» با اشاره به اینکه این نمایش روزهای شنبه هم اجرا خواهد داشت از پخته تر شده اثر نسبت به اجرای جشنواره خبر داد.

 

سایت خبری تئاتر: علی شمس نویسنده و کارگردان «قلعه انسانات» که از ۱۱ شهریور ماه این اثر نمایشی را در تالار سایه مجموعه تئاتر شهر به صحنه می برد در این باره گفت: این نمایش که پیش از این در جشنواره بین المللی تئاتر فجر سال ۹۳ به صحنه رفته بود از ۱۱ شهریور ماه سالجاری اجرای خود را آغاز می کند. این نمایش تا ۲۰ شهریور هر شب حتی شنبه ها در دو نوبت ۱۸ و ۲۰ به صحنه می‌رود.

وی درباره اجرای نمایش به دو زبان فارسی و ایتالیایی توضیح داد: «قلعه انسانات» به دو زبان فارسی و ایتالیایی اجرا می شود، اما زبان ایتالیایی در حقیقت بخشی از هویت رفتاری متن نمایش است که به این شکل بروز می یابد. در این نمایش با زبان، بازی تکنیکی صورت گرفته و بالانویس نیز هم تسهیل کننده است و هم کارکرد تکنیکال دارد. این بالانویس بیان کننده ذهنیات کاراکترها نیز هست و مخاطب از این طریق با تفکرات و حرف های ناگفته آنها مواجه می شود. 

کارگردان نمایش «شبی از شب های تهران مسافری» در پایان درباره تغییراتی که نمایش نسبت به اجرای جشنواره کرده است، بیان کرد: مطمئنا نمایش نسبت به اجرای جشنواره پخته تر شده و به واسطه اجراهایی که در این مدت در ایتالیا داشتیم کار تغییراتی کرده است. متاسفانه شرایط اجرا در جشنواره عجولانه است و مشکلاتی برای اجرای آثار وجود دارد اما خوشبختانه در طول چند ماه گذشته مجال مناسبی برای آماده سازی نمایش در اختیارمان قرار داشت و در حال حاضر کار برای اجرای عمومی آماده است.

قرار است نمایش «قلعه انسانات» با حضور پیرو کاردانو، کلادیو کرتونیو و پریسا نظری از ۱۱ شهریورماه در سالن سایه مجموعه تئاتر شهر روی صحنه برود.

این نمایش به تبار‌شناسی رابطه ظالم و مظلوم می‌پردازد. به این‌که چطور آدم‌ها در شرایط مختلف می‌توانند دچار رفتارهایی متناقص شوند.

علی شمس پیش از این نمایش‌های «اگر شبی از شب‌های تهران مسافری» و «مخاطب خاص» را روی صحنه برده است.

 

اخبار مرتبط:

کاریکاتور / هدیه روز خبرنگار

معرفی متن‌های پذیرفته شده در جشنواره مونولیو

اجرای نمایشنامه‌خوانی «بالستیک زخم» در تماشاخانه سنگلج

جشنواره تئاتر رضوی برگزیدگان خود را شناخت

پیش فروش بلیت های جشنواره نمایش های آیینی و سنتی آغاز شد

بزرگداشت داوود رشیدی و تقدیر از داوود دانشور

چهاردهمین جشن انجمن منتقدان و نویسندگان تئاتر برگزار شد

نتایج مسابقه پوستر جشنواره تئاتر کودک و نوجوان اعلام شد

گزارش تصویری نمایش «گاو میش» کارگردان: زهره پرتوی

چه نمایش‌هایی در تهران روی صحنه است؟

پیام علی نصیریان به جشنواره آیینی سنتی

تخفیف ویژه تئاتر «باران» برای هنرمندان تئاتر در شهرستان‌ها

برگزاری کارگاه تخصصی نقد تئاتر در اداره تئاتر