میکائیل شهرستانی«دایی‌وانیا» نوشته آنتوان چخوف و «خانه برناردا آلبا» نوشته گارسیا لورکا را در تماشاخانه دراما روی صحنه می‌برد

 

سایت خبری تئاتر: اجرای دو نمایش «دایی‌وانیا» آنتوان چخوف و «خانه برناردا آلبا» نوشته گارسیا لورکا به کارگردانی میکائیل شهرستانی از امروز 2 شهریور ماه در تماشاخانه دراما آغاز خواهد شد.

نمایش «دایی‌وانیا» با نقش‌آفرینی عالیه شریفی، مسعود آشوری، مهدی جواهری، سمیرا ایلکا، مرجان رستمی نیا، منیر ماندنی، علیرضا خورشیدی و عباس ایمانی هر شب ۲۰:۳۰ و نمایش «خانه برناردا آلبا» با بازی عالیه شریفی، سروین عالی دائی، غزاله کارخانه ای، مریم محبوب لایزال، غزال روستا، پانته آ پاکزاد و مرجان رستمی نیا ساعت 19 در تماشاخانه دراما روی صحنه خواهد رفت.

«دایی‌وانیا» یکی از نمایشنامه‌های به یاد ماندنی دوران معاصر است. داستان نمایشنامه درباره خانواده‌ای است که در کشور روسیه زندگی می‌کنند و هر یک به دلیلی از زندگی خود ناراضی هستند، ولی با بروز اتفاقات خاص، شرایط اقتصادی و مسائل عشقی برای آنها امید و یاس‌هایی را به همراه می‌آورد که برخورد هر یک از شخصیت‌های نمایش با این موضوعات، برای تماشاگر غیر منتظره و جالب توجه خواهد بود.

همچنین نمایش «خانه برناردا آلبا» مرثیه‌ای بر وضعیت زنان در جامعه‌اى است که همچنان سنت و تفکر گذشته حاکم است و انسان‌ها و خواسته‌هایشان کوچک‌ترین اهمیتى ندارد.

تماشاخانه دراما در خیابان انقلاب، فلسطین جنوبی، خیابان لبافی نژاد، کوچه زحل، بن بست اول، پلاک 2، طبقه یکم واقع شده است.

 

اخبار مرتبط:

کاریکاتور / هدیه روز خبرنگار

معرفی متن‌های پذیرفته شده در جشنواره مونولیو

اجرای نمایشنامه‌خوانی «بالستیک زخم» در تماشاخانه سنگلج

جشنواره تئاتر رضوی برگزیدگان خود را شناخت

پیش فروش بلیت های جشنواره نمایش های آیینی و سنتی آغاز شد

بزرگداشت داوود رشیدی و تقدیر از داوود دانشور

چهاردهمین جشن انجمن منتقدان و نویسندگان تئاتر برگزار شد

نتایج مسابقه پوستر جشنواره تئاتر کودک و نوجوان اعلام شد

گزارش تصویری نمایش «گاو میش» کارگردان: زهره پرتوی

چه نمایش‌هایی در تهران روی صحنه است؟

پیام علی نصیریان به جشنواره آیینی سنتی

تخفیف ویژه تئاتر «باران» برای هنرمندان تئاتر در شهرستان‌ها

برگزاری کارگاه تخصصی نقد تئاتر در اداره تئاتر