مدیر تالار مولوی با اشاره به انجام مراحل نهایی نازک‌کاری در بازسازی این سالن تئاتری، اظهار کرد با توجه به رسیدن به مرحله خرید و نصب تجهیزات مورد نیاز، تلاش داریم تالار مولوی در مهرماه بازگشایی شود.

 

سایت خبری تئاتر: امیرحسین حریری درباره روند پروژه بازسازی تالار مولوی و وعده داده شده در خصوص بازگشایی مجدد این مجموعه تئاتری در مهرماه سال جاری گفت: در حال حاضر پیمانکار در سه شیفت کار می‌کند تا بتوانیم طبق وعده داده شده در مهرماه سال جاری شاهد بازگشایی مجدد تالار مولوی باشیم. کتمان نمی‌کنیم که اگر مشکلات فنی یا اداری در روند کار بازسازی پیش بیاید با تأخیر زمانی مواجه خواهیم شد ولی سعی همه مجموعه بر این است تالار مولوی در مهرماه بازگشایی شود.

وی ادامه داد: کار بازسازی تقریبا مراحل نهایی نازک‌کاری‌ها را طی می‌کند. بخش خرید و نصب تجهیزات را نیز پیش‌رو داریم که به دلیل خرید و وارداتی بودن تجهیزات، زمانی را به خود اختصاص می‌دهد.

مدیر تالار مولوی درباره فعالیت‌های انجام شده در پروژه بازسازی این مجموعه تئاتری توضیح داد: تغییرات در سه حوزه ابنیه، تأسیسات و تجهیزات انجام شده‌اند. در حوزه ابنیه، بحث مقاوم‌سازی یکی از مهم‌ترین مقولات و ضروری بود. همچنین در بخش ابنیه ارتفاع سقف تالار تا یک متر و ۱۰ سانت افزایش پیدا کرد. بهینه‌سازی و تجهیز فضاهای گریم، لابی و اتاق برق نیز از دیگر فعالیت‌های انجام شده در بخش ابنیه هستند.

حریری تغییر و تجهیز سیستم تهویه هوای تالار مولوی را یکی از اصلی‌ترین فعالیت‌های انجام شده در پروژه بازسازی تالار در بخش تأسیسات ذکر کرد و افزود: با یک نقشه مهندسی حدود یک هزار و ۵۰۰ متر کانال‌کشی سیستم هواساز در تالار مولوی انجام شده است. همچنین سیستم برق‌کشی تالار نیز تغییر و استاندارد شد. همچنین زیرساخت‌های بحث سیستم هشدار و اطفای حریق نیز در تالار مولوی انجام شد.

وی با اشاره به استفاده از تجهیزات نور مناسبی که از گذشته در تالار مولوی وجود داشته است، یادآور شد: در کنار این تجهیزات خوب گذشته، تجهیزات جدیدی نیز در بخش نور، تصویر و صوت تالار مولوی و ارتقای سیستم‌ها سفارش داده شده و بخشی نیز خریداری شده‌اند.

مدیر تالار مولوی درباره وضعیت حمایت مالی از پروژه بازسازی این مجموعه تئاتری بخصوص در بخش پایانی این پروژه، متذکر شد: در یک سال گذشته بحث مشکل مالی گریبان‌گیر ما بوده و در پیچ و خم‌های اداری، این مشکل شدیدتر می‌شود. علیرغم وعده‌هایی که از سوی برخی مدیران و مسئولان در خصوص حمایت از بازسازی تالار مولوی داده شد، اکثر آن‌ها محقق نشد.

حریری اظهار کرد: کار بازسازی تالار مولوی متوقف نشده و گشایش‌هایی در زمینه حمایت مالی از بازسازی از سوی دانشگاه تهران صورت گرفته است. مجید سرسنگی نیز با برخی مراکز و سازمان‌های بزرگ مذاکراتی را جهت جذب حمایت برای بازسازی تالار مولوی داشته‌اند و کارشناسان مربوطه سازمان‌های مدنظر از بازسازی تالار بازدید کرده‌اند. 

وی در پایان تأکید کرد: در هر صورت کار بازسازی تالار مولوی متوقف نشده و از اعتبارات موجود و بخصوص اعتباراتی که دانشگاه تهران به این امر اختصاص داده، بازسازی را پیش می‌بریم و تلاش‌مان این است که در زمان وعده داده شده، تالار مولوی بازگشایی شود. البته این بدان معنا نیست که در زمینه حمایت مالی از پروژه بازسازی نگران نیستیم.

 

اخبار مرتبط:

کاریکاتور / هدیه روز خبرنگار

معرفی متن‌های پذیرفته شده در جشنواره مونولیو

اجرای نمایشنامه‌خوانی «بالستیک زخم» در تماشاخانه سنگلج

جشنواره تئاتر رضوی برگزیدگان خود را شناخت

پیش فروش بلیت های جشنواره نمایش های آیینی و سنتی آغاز شد

بزرگداشت داوود رشیدی و تقدیر از داوود دانشور

چهاردهمین جشن انجمن منتقدان و نویسندگان تئاتر برگزار شد

نتایج مسابقه پوستر جشنواره تئاتر کودک و نوجوان اعلام شد

گزارش تصویری نمایش «گاو میش» کارگردان: زهره پرتوی

چه نمایش‌هایی در تهران روی صحنه است؟

پیام علی نصیریان به جشنواره آیینی سنتی

تخفیف ویژه تئاتر «باران» برای هنرمندان تئاتر در شهرستان‌ها

برگزاری کارگاه تخصصی نقد تئاتر در اداره تئاتر