نمایش‌نامه‌ی «حکمِ مرگ به سبکِ ارمنی‌ها»، نوشته‌ی «پرچ زیتونسیان» (Perch Zeytuntsyan) و برگردانِ «آندرانیک خچومیان»، به کارگردانی «علی مرتضوی فومنی» در سالنِ کنفرانسِ تئاتر شهر نمایش‌نامه‌خوانی می‌شود.

 

سایت خبری تئاتر:‌ این خوانش که با نقش‌خوانیِ «ایرج سنجری»، «علی بی‌غم»، «کاظم هژیرآزاد»، «آندرانیک خچومیان»، «مرتضی وکیلیان»، «محمد روشنی»، «مسعود خواجه‌وند»، «شیدا ابراهیمی»،«شقایق کفیلی»، «مهشید سلطان‌محمدی» و... همراه خواهد بود، همراه با چهار خوانشِ دیگر، در نخستین همایش نمایش‌نامه‌نویسان کشور ارمنستان در تهران و در پیِ تفاهم‌نامه سه سالِ پیشِ کانون نمایش‌نامه‌نویسان ایران و ارمنستان، همزمان با هفدهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر آیینی‌سنتی، شنبه 7 شهریورماه، ساعتِ 16:30 در تئاتر شهر (سالنِ کنفرانس) اجرا می‌شود.

«پرچ زیتونسیان» (Perch Zeytuntsyan)، داستان‌سرا، نمایش‌نامه‌نویس و مترجمِ شهیر، 18جولای 1938 در اسکندریه چشم به جهان گشود و دانش‌آموخته‌ی دانشگاه تربیت معلم پایتیگورسک و نیز دوره‌ی  عالی فیلم‌نامه‌نویسیِ مسکو است. آثارِ او تا کنون به 11 زبان از جمله انگلیسی، فرانسه، روسی و... ترجمه شده و جوایزِ بسیاری دریافت کرده است. «پرچ زیتونسیان» عضو افتخاری آکادمی علوم اجتماعی و هنری رُم، تیبرنیا است و به دریافتِ القابِ «شهسوارِ هنرِ ارمنی» و «شهروندِ افتخاری ایروان» نائل آمده است. دو نمایش‌نامه‌ی «قیام کنید، دادگاه رسمی است» و «سکوتِ بزرگ» از او که به مسأله‌ی نسل‌کُشیِ ارمنیان می‌پردازد، سال‌هاست که در بسیاری از نقاطِ جهان اجرا می‌شود.

«حکمِ مرگ به سبکِ ارمنی‌ها»، نخستین نمایش‌نامه‌ی «پرچ زیتونسیان» (Perch Zeytuntsyan) است که توسطِ «آندرانیک خچومیان» به فارسی ترجمه شده است و توسطِ مرکز هنرهای نمایشی در انتشاراتِ نمایش به چاپ می‌رسد. 

 

اخبار مرتبط:

کاریکاتور / هدیه روز خبرنگار

معرفی متن‌های پذیرفته شده در جشنواره مونولیو

اجرای نمایشنامه‌خوانی «بالستیک زخم» در تماشاخانه سنگلج

جشنواره تئاتر رضوی برگزیدگان خود را شناخت

پیش فروش بلیت های جشنواره نمایش های آیینی و سنتی آغاز شد

بزرگداشت داوود رشیدی و تقدیر از داوود دانشور

چهاردهمین جشن انجمن منتقدان و نویسندگان تئاتر برگزار شد

نتایج مسابقه پوستر جشنواره تئاتر کودک و نوجوان اعلام شد

گزارش تصویری نمایش «گاو میش» کارگردان: زهره پرتوی

چه نمایش‌هایی در تهران روی صحنه است؟

پیام علی نصیریان به جشنواره آیینی سنتی

تخفیف ویژه تئاتر «باران» برای هنرمندان تئاتر در شهرستان‌ها

برگزاری کارگاه تخصصی نقد تئاتر در اداره تئاتر