نمایش «سالگشتگی» نوشته و کار امیررضا کوهستانی از روز ۲۶ آبان در تالار شمس موسسه فارسی زبانان به صحنه می‌رود.

پایگاه خبری تئاتر: داستان«سالگشتگی» مرتبط با«رقص روی لیوان‌ها»اولین کار امیررضا کوهستانی است. در این نمایش قرار است فیلم «رقص روی لیوان‌ها» منتشر شود اما صدای آن خراب است به همین دلیل بازیگران را خبر می‌کنند تا فیلم را دوبله کنند. اکنون که ۱۲ سال از اجرای آن نمایش گذشته ‌است، بازیگران با متن و اجرا چالش دارند...

در این نمایش، محمدرضا حسین‌زاده به عنوان برنامه‌ریز و دستیار اول کارگردان حضور دارد و مدیر تکنیک آن داوود صدری است.

نگار نعمتی طراح لباس و منشی صحنه‌ی نمایش «سالگشتگی» است. طراحی صدا و موسیقی این نمایش را پوریا پورامین برعهده داشته است. مهدی شاه حسینی به عنوان دستیار دوم کارگردان با گروه همکاری می‌کند. مدیران صحنه‌ احسان گودرزی و محمد خاکساری‌اند. همچنین عکاس این نمایش مانی لطفی‌زاده است.

نمایش «سالگشتگی» پس از اجرا در جشنواره‌ی «لاباتی» ژنو، جشنواره‌ی«کیوز» روتردام و جشنواره‌ی «اکتورال» مارسی به زودی در تالار شمس به روی صحنه می‌رود.

امیر رضا کوهستانی سال گذشته نمایش«دیوار چهارم» را با بازی رامبد جوان و نگار جواهریان در موسسه فارسی زبانان اجرا کرد که این نمایش مورد توجه و استقبال تماشاگران قرار گرفت.

او تاکنون با اجرای نمایش‌هایی همچون «رقص روی لیوان‌ها»،« تجربه‌های اخیر»،«در میان ابرها»،«کوارتت»، «ایوانف»،«17 دی کجا بودی»،«دیوار چهارم» و ... اجراهای موفقی در ایران و کشورهای دیگر داشته است.