کارگردان نمایش «مجلس سیاه‌بازی ناز کنیز» با گلایه نسبت به نحوه‌ی برگزاری جشنواره‌ی آیینی سنتی ابراز عقیده کرد: با این وضعیت جشنواره را تعطیل بکنند،بهتر است.

 

سایت خبری تئاتر به نقل از ایسنا: علی جاورگفت: ما به این جشنواره آمدیم تا چیزی یاد بگیریم اما هنوز هیچ اتفاقی نیفتاده است. انتظار بیشتری از جشنواره داشتم و وقتی فراخوان را دیدم در بخش مسابقه شرکت کردم و دیروز متوجه شدم که کارها داوری نمی‌شود بنابراین گروه من دیگر هیچ انرژی برای اجرای نمایش ندارد.

او در پاسخ به اینکه آیا درباره عدم داوری با دبیر جشنواره صحبت کرده است یا نه؟ گفت: نه، من یکسال در یک جشنواره اعتراض کردم و نتیجه آن بایکُوت کردن من بود به همین دلیل دیگر چنین کاری نمی‌کنم.

طراح و کارگردان نمایش «مجلس سیاه‌بازی ناز کنیز» ادامه داد: ما در یزد هم سالن نمایش داریم و هم هتلی بهتر از هتلی که در اختیارمان قرار داده‌اند!

جاور اضافه کرد: چرا باید در این دو روزی که در تهران هستم، نتوانم وارد محوطه تئاترشهر شویم و نمایش دیگری را ببینم؟ این چطور جشنواره‌ای است که همه چیزش در حال آب رفتن است.

او بیان کرد: مسوولان تالار هنر با ما همکاری خوبی داشتند و تنها خاطره‌ خوبی که من از هفدهمین جشنواره نمایش آیینی سنتی دارم برخورد خوب مسوولان این تالار با ما است.

محسن جاور-سرپرست گروه نیز به خبرنگار ایسنا می‌گوید: ما دو روز است که به تهران آمدیم اما هیچ کس از افراد جشنواره را تاکنون ندیده‌ایم! حتی یک نفر هم به ما خوش آمد نگفت. چه برسد به اینکه ببیند چه مشکلی داریم. از طرفی به ما می‌گویند سالنی که قرار است در آن اجرا داشته باشید را باید خودتان پر کنید. در حالی که به شهرستان‌ها می‌گویند اگر تماشاگر نداشته باشید ما میزبانی جشنواره را به شما نمی‌دهیم. چرا پس تهران این‌طور نیست؟

او ادامه داد: ما به جشنواره می‌آییم که دیده شویم. ما در شهر خودمان روزی چهار سانس اجرا می‌کردیم و روز عادی دو سانس و استقبال از کارمان بی‌نظیر بود. حاضریم به ما نان و پنیر بدهند اما جشنواره خوبی برگزار شود نه آنکه تازه از یکی در محل اقامت‌مان بشنویم که کارها داوری نمی‌شود! ما نیامدیم جایزه بگیرم بلکه آمدیم تا کارمان دیده شود اما آن چیزی که می‌بینیم با آن چیزی که در فراخوان آورده‌اند، متفاوت است.

او بیان می‌کند: جشنواره یعنی آنکه فضایی پیش بیاید تا با گروه‌هایی که نمی‌شناسیم آشنا شویم. اینکه هر کسی بیاید اجرایش را انجام دهد و برود که کار مهمی نیست. ما هنوز فرصت نکردیم که بلیت بخریم تا کارهای دیگر را ببینیم. ما حتی بلیتی که به عنوان سهمیه برای تماشاگر در اختیارمان گذاشته‌اند را هم خودمان پرینت گرفتیم، آن وقت موقع ورود تماشاگران گفتند اصلا نیازی به بلیت نیست، درها را باز کردند و همه داخل سالن شدند.

 در پایان نمایش گروه یزدی «مجلس سیاه‌بازی ناز کنیز» با شیرینی سنتی یزد از تماشاگران پذیرایی کردند.

هفدهمین جشنواره نمایش‌های آیینی و سنتی تا دهم شهریور در تهران در حال برگزاری است.

 

اخبار مرتبط:

«حکمِ مرگ به سبکِ ارمنی‌ها» در تئاتر شهر خوانش می‌شود

اجرای «مده آ» در تماشاخانه موج نو

«زیرزمین» در باران اجرا می‌شود

ارتفاع تالار مولوی افزایش یافت

کارگاه بازیگری حسن معجونی برگزار می‌شود

پیام شفیعی به جشنواره نمایش‌های آیینی سنتی

سالن تازه تاسیس «هما» پلمپ شد

«قلعه انسانات» دو زبانه اجرا می‌شود

افتتاح یک سالن با اجرای نمایش «چشم بر هم زدن»

هادی مرزبان در تدارک یک نمایشنامه‌ی اجرا نشده

زمان اجرای نمایش داریوش مهرجویی مشخص شد

پرتال فروش بلیت تئاتر راه‌اندازی می‌شود

کاریکاتور / هدیه روز خبرنگار