مراسم افتتاح رسمی نمایش «شب بخیر جناب کنت» با حضور اعضای هیات مدیره بنیاد رادی و هنرمندان مهمان از کشور ارمنستان روز گذشته، جمعه ششم اردیبهشت ماه در فرهنگسرای نیاوران برگزار شد.

 

سایت خبری تئاتر: عطاءالله کوپال، مدرس دانشگاه و عضو هیات مدیره بنیاد رادی در این مراسم اظهار کرد: اغلب نویسندگان جهان مانند تنسی ویلیامز و یوجین اونیل نمایشنامه های تک پرده‌ای نوشته‌اند و من به همین دلیل یک‌بار این موضوع را با اکبر رادی در میان گذاشتم و گفتم چرا شما نمی‌نویسید؟ وی هم گفت که حتما به این مسئله فکر می‌کند که در نتیجه «کاکتوس» و «شب بخیر جناب کنت» نوشته شد. اما متاسفانه عمر استاد رادی به اندازه‌‌ای نبود که علاوه بر این دو متن و «آهنگ‌های شهر شکلاتی» متون بیشتری بنویسد.

این مدرس دانشگاه سپس درباره نمایشنامه «شب بخیر جناب کنت» توضیح داد: این نمایش درباره لحظه‌ای است که انسانی متوجه می‌شود تمام سپهر دانایی او تحت تاثیر مسئله‌ای مهمتر قرار گرفته و حالا قرار است به یک مراسم عروسی برود، درحالیکه اصلا عروسی در کار نیست. 

کوپال همچنین از اجرای یکی از نمایشنامه‌های زنده‌یاد رادی ابراز خوشحالی کرد و ادامه داد: بسیار با ارزش است که یک گروه جوان نمایشی جدی، نوشته اکبر رادی را روی صحنه می‌برد. متنی از نویسنده‌ای که همه‌ ما به او افتخار می‌کنیم.

پس از اتمام صحبت‌های این عضو هیات مدیره بنیاد رادی میهمانان به تماشای نمایش «شب بخیر جناب کنت» به کارگردانی امیرحسین گلشنی نشستند.

حمیده عنقا، آرش رادی فرزند زنده یاد رادی، آندرانیک خچومیان، امیرحسین چهل‌تن، رضا سرور، اعضای هیات مدیره بنیاد رادی به همراه گروه نمایشنامه نویسان میهمان از کشور ارمنستان از جمله هنرمندان حاضر در این مراسم بودند.

نمایش «شب بخیر جناب کنت» به قلم زنده یاد اکبر رادی و کارگردانی امیرحسین گلشنی هر روز به جز سه‌شنبه‌ها ساعت ۱۹:۳۰ در فرهنگسرای نیاوران روی صحنه می‌رود.

وحید آقاپور،‌ لیلا برخورداری و مجتبا پیرزاده در این نمایش به ایفای نقش می‌پردازند.

 

اخبار مرتبط:

«حکمِ مرگ به سبکِ ارمنی‌ها» در تئاتر شهر خوانش می‌شود

اجرای «مده آ» در تماشاخانه موج نو

«زیرزمین» در باران اجرا می‌شود

ارتفاع تالار مولوی افزایش یافت

کارگاه بازیگری حسن معجونی برگزار می‌شود

پیام شفیعی به جشنواره نمایش‌های آیینی سنتی

سالن تازه تاسیس «هما» پلمپ شد

«قلعه انسانات» دو زبانه اجرا می‌شود

افتتاح یک سالن با اجرای نمایش «چشم بر هم زدن»

هادی مرزبان در تدارک یک نمایشنامه‌ی اجرا نشده

زمان اجرای نمایش داریوش مهرجویی مشخص شد

پرتال فروش بلیت تئاتر راه‌اندازی می‌شود

کاریکاتور / هدیه روز خبرنگار