مدیرکل هنرهای نمایشی درباره وضعیت بازسازی ساختمان قدیمی اداره برنامه‌های تئاتر اظهار کرد که با انجام بخشی از مراحل اداری مورد نیاز، کار تخریب ساختمان در سال جاری و بازسازی در سال ۹۵ انجام خواهد شد.

 

سایت خبری تئاتر: مهدی شفیعی درباره وضعیت بازسازی ساختمان قدیمی اداره برنامه‌های تئاتر با توجه به بازدیدی که از سوی وی در مقام مدیرکل هنرهای نمایشی و همچنین مسعود معمار سرپرست دفتر طرح‌های عمرانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در اسفندماه سال ۹۳ از این مکان انجام و طی آن اعلام شد که کار تخریب و بازسازی بنای قدیمی اداره تئاتر از سال ۹۴ آغاز می‌شود گفت: امور مربوطه به بحث سند ساختمان اداره تئاتر نهایی و عوارض سالانه شهرداری نیز پرداخت شد. از همان ابتدای کار هم از طریق منابع انسانی وزارت ارشاد و همچنین دفتر طرح‌های عمرانی وزارتخانه، پیگیر اختصاص ردیف بودجه بازسازی ساختمان قدیمی اداره تئاتر در بخش عمرانی وزارت ارشاد بودیم.

وی ادامه داد: به طور کلی کارهای اولیه مورد نیاز برای تخریب و بازسازی ساختمان قدیمی اداره تئاتر انجام شده و حالا به دنبال دریافت پروانه ساخت و امور مدنظر در این مرحله هستیم.

مدیرکل هنرهای نمایشی درباره زمان تخریب ساختمان قدیمی اداره تئاتر، یادآور شد: کار تخریب ساختمان را همانطور که پیش از این نیز وعده داده شده بود، در سال جاری انجام می‌دهیم.

شفیعی در پایان درباره زمان بازسازی ساختمان اداره تئاتر نیز اظهار کرد: باید بودجه‌ای در این خصوص در ردیف بودجه فعالیت‌های عمرانی وزارت ارشاد در سال ۹۵ در نظر گرفته شود تا بتوانیم بخش بازسازی اداره تئاتر را هم انجام دهیم که اگر این ردیف بودجه برای سال آینده در نظر گرفته شود، بازسازی اداره تئاتر نیز در سال ۹۵ انجام می‌شود.

ساختمان قدیمی ادره برنامه‌های تئاتر طی ۵ سال گذشته به بهانه بازسازی تعطیل شد ولی به دلیل اینکه بازسازی این بنای قدیمی به سرانجام نرسید، تنها مکان تمرین گروه‌های تئاتری تبدیل به مخروبه‌ و محل تجمع معتادان و افراد خلافکار شد. اسفندماه سال گذشته و در بازدیدی که مهدی شفیعی مدیرکل هنرهای نمایشی و مسعود معمار سرپرست دفتر طرح‌های عمرانی وزارت ارشاد از این بنای قدیمی داشتند، وعده داده شد که کار تخریب و بازسازی این مکان تئاتری در سال ۹۴ آغاز می‌شود.

طی سال‌های اخیر گروه‌های تئاتری تمرین‌های خود را در مکانی استیجاری که از شرایط و امکانات مطلوبی برای تمرین تئاتر برخوردار نیست، انجام می‌دهند.

 

اخبار مرتبط:

«حکمِ مرگ به سبکِ ارمنی‌ها» در تئاتر شهر خوانش می‌شود

اجرای «مده آ» در تماشاخانه موج نو

«زیرزمین» در باران اجرا می‌شود

ارتفاع تالار مولوی افزایش یافت

کارگاه بازیگری حسن معجونی برگزار می‌شود

پیام شفیعی به جشنواره نمایش‌های آیینی سنتی

سالن تازه تاسیس «هما» پلمپ شد

«قلعه انسانات» دو زبانه اجرا می‌شود

افتتاح یک سالن با اجرای نمایش «چشم بر هم زدن»

هادی مرزبان در تدارک یک نمایشنامه‌ی اجرا نشده

زمان اجرای نمایش داریوش مهرجویی مشخص شد

پرتال فروش بلیت تئاتر راه‌اندازی می‌شود

کاریکاتور / هدیه روز خبرنگار