برگزیدگان جشنواره تئاتر منطقه یک کشور معرفی شدند و پنج نمایش بدون اولویت برای شرکت در سی و دومین جشنواره بین المللی تئاتر فجر به دبیرخانه جشنواره معرفی شدند.

 

پایگاه خبری تئاتر:  نمایش «خیال بی خیال» به کارگردانی احسان فاضلی در جشنواره منطقه یک تئاتر کشور، موفق شد هفت جایزه برای بازیگری، کارگردانی، متن و موسیقی دریافت کند و به جشنواره بین المللی تئاتر فجر راه یابد.

ظهر امروز بر اساس آرای هیئت داوران در بخش گریم جشنواره تئاتر منطقه یک کشور چهار کاندیدا معرفی شدند که دیپلم افتخار و سه میلیون ریال به سعید خیراللهی به خاطر طراحی گریم نمایش سمفونی استخوان های ترک خورده از ایلام اهدا شد.

در بخش پوستر و بروشور هیئت داوران پنج کاندیدا را معرفی و جایزه این بخش شامل دیپلم افتخار و سه میلیون ریال به طراحی پوستر و بروشور نمایش ناصرالدین، گربه قجری و ملیجک به نجمه جعفرزادگان اهدا کرد.

در بخش موسیقی هیئت داوران پنج کاندیدا داشت که رتبه اول شامل لوح تقدیر و پنج میلیون ریال به محمدرضا خلیلی و مسعود عباسی آهنگسازان نمایش فلان و چنان حکومت خان جان از خمین اراک اهدا شد.

هیئت داوران رتبه دوم این بخش شامل لوح تقدیر و چهار میلیون ریال را به جاوید پناهی آهنگساز نمایش هملت از اراک اهدا کردند.
رتبه سوم بخش موسیقی شامل لوح تقدیر و سه میلیون ریال به زهرا محمودی آهنگساز نمایش خیال بی خیال از اصفهان داده شد.

در بخش طراحی لباس هیئت داوران 6 کاندیدا داشت که جایزه برگزیده این بخش شامل لوح تقدیر و پنج میلیون ریال به جابر رمضانی و مریم نورمحمدی طراحان لباس نمایش رضا از قم اهدا شد.

در بخش طراحی صحنه هیئت داوران 6 کاندیدا داشت که رتبه نخست شامل دیپلم افتخار و پنج میلیون ریال را به مهدی محمدی طراح صحنه نمایش فلان و چنان حکومت خان جان از خمین اهدا کرد.

رتبه دوم این بخش شامل لوح تقدیر و چهار میلیون ریال به احسان جانمی طراح صحنه نمایش قصه بگو نمیر از اصفهان رسید.

رتبه سوم بخش طراحی صحنه شامل لوح تقدیر و سه میلیون ریال به جابر رمضانی و سالار حسینی طراحان نمایش رضا از قم اهدا شد.

در بخش بازیگر زن هیئت داوران 10 کاندیدا داشت که از میان آن ها رتبه اول شامل دیپلم افتخار و هفت میلیون ریال را به مائده اسداللهی بازیگر نمایش رضا از قم اهدا کرد.

رتبه دوم این بخش دو برگزیده داشت که جایزه آن شامل لوح تقدیر و 6 میلیون ریال به پری بارانی بازیگر نمایش خنکای نسیم آفتاب نخورده از ملایر و الناز ابروش بازیگر نمایش کابوس های دنباله دار از گیلان اهدا شد.

در بخش بازیگران زن رتبه سوم دو برگزیده داشت که جایزه آن شامل لوح تقدیر و پنج میلیون ریال به معصومه زمانی و آرام زنجانی بازیگران نمایش خیال بی خیال از اصفهان رسید.

هیئت داوران به اتفاق آرا و به دلیل خلاقیت، هماهنگی و یکدست بودن جایزه ویژه خود شامل لوح تقدیر و 15 میلیون ریال را به خانم ها معصومه باقری، مهناز حسینی، نگار سرلک، نازنین صالحی و فاطمه قاسمی بازیگران نمایش فلان و چنان حکومت خان جان از خمین اهدا کرد.

در بخش بازیگر مرد هیئت داوران 13 کاندیدا داشت که رتبه نخست شامل دیپلم افتخار و هفت میلیون ریال به کمال کلانتر بازیگر نمایش رضا از قم رسید.

در این بخش و در رتبه دوم هیئت داوران دو برگزیده داشت که جایزه این بخش شامل لوح تقدیر و 6 میلیون ریال به امین زارع و فرزاد قاسمی بازیگران نمایش خیال بی خیال از اصفهان اهدا شد.

هیئت داوران در رتبه سوم بازیگر مرد به دلیل فشردگی رقابت سه برگزیده داشت که جایزه این بخش شامل لوح تقدیر و پنج میلیون ریال به مصطفی کنجلیوندی بازیگر نمایش سمفونی استخوان های ترک خورده از ایلام، پوریا رضایی و محمد جواد شریفی بازیگران نمایش هملتک از اراک اهدا کرد.

هیئت داوران در بخش جایزه ویژه بازیگر مرد با اهدای لوح تقدیر و پنج میلیون ریال از رسول هنرمند بازیگر نمایش قصه بگو نمیر از اصفهان تقدیر کرد.
در بخش فیلمنامه نویسی هیئت داوران 6 کاندیدا داشت که رتبه نخست این بخش شامل دیپلم افتخار و هفت میلیون ریال به خانم ها فائزه امیر حسینی، محدثه رمضانی، مائده اسداللهی، فاطمه زارعی، مریم صفایی گروه نویسندگان نمایش نامه رضا از قم به سرپرستی جابر رمضانی اهدا کرد.

هیئت داوران بیست و پنجمین جشنواره تئاتر منطقه یک کشور جایزه ویژه بخش نمایشنامه نویسی شامل لوح تقدیر و چهار میلیون ریال را به مهرداد هنرمند نویسنده نمایش کابوس های دنباله دار از گیلان اهدا و تقدیر کرد.

در بخش کارگردانی هیئت داوران 6 کاندیدا داشت که رتبه نخست این بخش شامل دیپلم افتخار و هفت میلیون ریال به احسان فاضلی کارگردان نمایش خیال بی خیال از اصفهان اهدا شد.

رتبه دوم این بخش شامل لوح تقدیر و 6 میلیون ریال را به مهدی محمدی کارگردان نمایش فلان و چنان حکومت خان جان از خمین اهدا کرد.

رتبه سوم بخش کارگردانی با دو برگزیده همراه بود که جایزه این بخش شامل لوح تقدیر و پنج میلیون ریال به افق ایرجی کارگردان نمایش هملتک از اراک، و گروه کارگردانی نمایش رضا شامل آقایان سالار حسینی فر، سید علی هاشمی نژاد، مرتضی جلیلی دوست و به سرپرستی جابر رمضانی از قم تعلق گرفت.

هیئت داوران پنجمین جشنواره تئاتر منطقه یک کشور پنج نمایش شامل نمایش های رضا کار گروهی و به سرپرستی جابر رمضانی از قم، نمایش خیال بی خیال به کارگردانی احسان فاضلی از اصفهان، نمایش فلان و چنان حکومت خان جان به کارگردانی مهدی محمدی از خمین، نمایش سمفونی استخوان های مرده به کارگردانی سعید خیراللهی از ایلام و نمایش هملتک به کارگردانی افق ایرجی از اراک را بدون اولویت برای شرکت در سی و دومین جشنواره بین المللی تئاتر فجر به دبیرخانه جشنواره معرفی کرد.

دکتر قطب الدین صادقی، عبدالحی شماشی و پیام دهکردی آثار این جشنواره را مورد داوری قرار دادند.

بیست و پنجمین جشنواره تئاتر منطقه یک کشور با حضور استان های اردبیل، اصفهان، ایلام، بوشهر، تهران، همدان، قم، گیلان، یزد، بوشهر، فارس و مرکزی از دوم تا چهارم آبان ماه سال جاری و با حضور ۱۹ گروه از ۱۱ استان کشور در یاسوج برگزار می شود.