شب گذشته ۸ شهریور ماه نمایش «وانیک» به کارگردانی سهراب سلیمی با حضور ایرج راد افتتاح شد.

 

سایت خبری تئاتر:‌ ایرج راد مدیرعامل خانه تئاتر بعد از تماشای این نمایش بیان کرد: ما در ایران امکانات تئاتری نداریم و به تعداد انگشت های دست سالن ساخته نشده و مسئولان نیز در این راه پیگیری های لازم را انجام نداده اند ولی هنر همواره راه خودش را پیدا می کند و تئاتر همواره چراغش به همت همه عزیزانی که عاشق این هنر و اهل تئاتر هستند زنده و پا برجا باقی می ماند.

وی افزود: نظیر سالن باران که با کمترین امکانات و هزینه توانسته چنین فضایی را به وجود آورد و دوستان دیگری که در جاهای دیگر این شهر سالن هایی را برپا کرده اند ما را امیدوار می کند که تئاتر راه خودش را طی می کند و هنرمندان تئاتر را در اوج نگاه داشته و به منزلت واقعی خود نزدیک می سازد.

ایرج راد با تشکر از گروه اجرایی نمایش «وانیک» این نمایش را اثری ارزشمند دانست و در انتها از همه کسانی که از تئاتر حمایت کرده و از تماشاگرانی که به دیدن این نمایش نشستند، قدردانی کرد.

همچنین در پایان نمایش چتر باران توسط خیام وقار کاشانی به ایرج راد سپرده شد تا به سهراب سلیمی کارگردان نمایش تقدیم شود. حمید لبخنده، منوچهر اکبرلو، مجید جعفری، زندیش حمیدی از جمله هنرمندانی بودند که در اجرای نخست به تماشای این اثر نشستند.

نمایش «وانیک» نوشته واسلاو هاول، ترجمه علی امینی نجفی به کارگردانی سهراب سلیمی از ۸ شهریور ماه هر شب به جر شنبه ها ساعت ۱۹ در تئاتر باران روی صحنه می رود. در این نمایش احمد ساعتچیان، رضا مولایی، شیوا اردوئی به ایفای نقش می پردازند.

 

اخبار مرتبط:

برگزاری مراسم رونمایی از آثار معاصر ارمنی

فراخوان انتشار آثار مربوط به حوزه‌ هنرهای نمایشی

ساختمان قدیمی اداره تئاتر تخریب می‌شود

برنامه‌های تئاتر شهر در شهریور ماه

از سه کتاب در جشنواره نمایش های آیینی و سنتی رونمایی شد

«شب بخیر جناب کنت» با حضور عطاءالله کوپال افتتاح شد

افتتاح نمایش «وانیک» توسط مشایخی و راد

اعتراض یه کارگردان به نحوه برگزاری جشنواره آیینی و سنتی

شفیعی: برنامه‌ریزی اجرایی تئاتر، هیچ‌گاه با دولت‌ها نیست

نمایش‌های راه‌یافته به جشنواره تئاتر شهر معرفی شدند

قدیمی‌ترین نسخه خطی تعزیه ایران در تئاتر شهر رونمایی شد

آغاز پیش فروش بلیت‌ نمایش «وانیک»

آثار تماشاخانه موج‌ نو ویژه خبرنگاران و عکاسان اجرا می‌شود

«دریچه» به تماشاخانه فانوش خواهد رفت

کوروش نریمانی «هیپوفیز» را به تالار شمس می‌برد