جشنواره منطقه‌ای سوره ماه با حضور گروه‌های تئاتر استان‌های خراسان رضوی، خراسان شمالی، خراسان جنوبی، یزد، هرمزگان، گلستان و مازندران با معرفی برترین‌ها شامگاه 9 شهریور ماه در بیرجند به کار خود پایان داد.

 

سایت خبری تئاتر: هیات داوران نفرات برتر و مورد تجلیل جشنواره منطقه 2 تئاتر سوره ماه را اعلام کردند.

در بخش موسیقی جشنواره ضمن اهدای لوح تجلیل و ربع سکه به "مانی ارمغان" آهنگساز نمایش میدان مقاومت از خراسان جنوبی، دیپلم افتخار و نیم سکه بهار آزادی این بخش را به "علیرضا هنرپیشه" و"سعید محمودی" آهنگسازان نمایش نبض آهسته زندگی از هرمزگان تقدیم کرد.

در بخش طراحی صحنه با اهدای لوح تجلیل و ربع سکه بهار آزادی به "حسین ابراهیمی" برای نمایش "برصیصا" از خراسان جنوبی قدردانی به عمل آمد.

همچنین هیات داوران با اهدای دیپلم افتخار و نیم سکه بهار آزادی به "میثم نویریان" برای نمایش "میدان مقاومت" از خراسان رضوی وی را برگزیده این بخش دانست.

در بخش بازیگری زن هیات داوران با اهدای لوح تجلیل و نیم سکه بهار ازادی به "مهسا ستوده‌نژاد" برای نمایش داستان یک الیوت کوچک از خراسان رضوی و "شیوا قاسمی" برای نمایش "نبض آهسته زندگی" از هرمزگان، دیپلم افتخار به همراه یک سکه بهار آزادی را به "الناز اکبری" برای بازی در نمایش "هولوگرام تنهایی" از استان یزد تقدیم کرد.

در بخش بازیگری مرد با اهدای لوح تجلیل و نیم سکه بهار آزادی به "جلال کریم‌زاده" و "مجتبی شفیعی" برای بازی در نمایش "میدان مقاومت" از خراسان رضوی و "حسام افروز" برای بازی در نمایش "هولوگرام تنهایی" از یزد تجلیل به عمل آمد، همچنین هیات داوران در این بخش برگزیده‌ای را انتخاب نکرد.

هیات داوران در بخش نمایشنامه‌نویسی با اهدای لوح تجلیل و جایزه نیم سکه بهار آزادی به "سیدعلی موسویان" برای نویسندگی نمایش میدان مقاومت از خراسان رضوی، دیپلم افتخار و جایزه یک سکه بهار آزادی را به "وحید آبرود" نویسنده نمایش هولوگرام تنهایی از یزد تقدیم کرد.

در بخش کارگردانی از "علی رحیمی شهسواری" کارگردان نمایش "نبض آهسته زندگی" از هرمزگان و "پاشا بدرود" برای نمایش هولوگرام تنهایی از استان یزد با اهدای لوح تجلیل و نیم سکه بهار آزادی قدردانی شد.

در این بخش هیات داوران "محمد جهان‌پا" را برای کارگردانی نمایش میدان مقاومت از هرمزگان با اهدای دیپلم افتخار و یک سکه بهار آزادی برگزیده شناخت.

هیات داوران با اهدای لوح به "علی سوزنچی" بازیگر نمایش میدان مقاومت از هرمزگان و "حسین ابراهیمی" نویسنده و کارگردان نمایش "برصیصا" از خراسان جنوبی از تلاش این دو پیشکسوت تئاتر قدانی به عمل آورد.

همچنین "مهرداد رایانی مخصوص"، "نادر برهانی مرند" و "رحمان سیفی آزاد"، کار ارزیابی و انتخاب آثار این منطقه را بر عهده داشتند.

نمایش‌های میدان مقاومت، هولوگرام تنهایی، نبض آهسته زندگی و کمد دیواری بر اساس اعلام هیات داوران به جشنواره سراسری تئاتر سوره ماه راه یافتند که باید از 11 تا 17مهرماه به روی صحنه بروند.

جشنواره منطقه ای تئاتر سوره ماه از هفتم تا نهم شهریور ماه در استان خراسان جنوبی اجرا شد.

 

اخبار مرتبط:

برگزاری مراسم رونمایی از آثار معاصر ارمنی

فراخوان انتشار آثار مربوط به حوزه‌ هنرهای نمایشی

ساختمان قدیمی اداره تئاتر تخریب می‌شود

برنامه‌های تئاتر شهر در شهریور ماه

از سه کتاب در جشنواره نمایش های آیینی و سنتی رونمایی شد

«شب بخیر جناب کنت» با حضور عطاءالله کوپال افتتاح شد

افتتاح نمایش «وانیک» توسط مشایخی و راد

اعتراض یه کارگردان به نحوه برگزاری جشنواره آیینی و سنتی

شفیعی: برنامه‌ریزی اجرایی تئاتر، هیچ‌گاه با دولت‌ها نیست

نمایش‌های راه‌یافته به جشنواره تئاتر شهر معرفی شدند

قدیمی‌ترین نسخه خطی تعزیه ایران در تئاتر شهر رونمایی شد

آغاز پیش فروش بلیت‌ نمایش «وانیک»

آثار تماشاخانه موج‌ نو ویژه خبرنگاران و عکاسان اجرا می‌شود

«دریچه» به تماشاخانه فانوش خواهد رفت

کوروش نریمانی «هیپوفیز» را به تالار شمس می‌برد