عطا الله کوپال ایده و نقطهٔ آغاز، دکتر سعید اسدی، موقعیت، بهزاد صدیقی، شخصیت، دکتر نغمه ثمینی، بحران، محمد امیریاراحمدی، دیالوگ و دکتر قطب‌الدین صادقی، پایان بندی در نمایش‌نامه نویسی را به هنرجویان آموزش می‌دهند.

پایگاه خبری تئاتر:  بعد از برگزاری نخستین دورهٔ کارگاه نمایش‌نامه نویسی بنیاد اکبر رادی در شهریور ماه سال جاری، این بنیاد با همکاری مدرسهٔ تئا‌تر سه نقطه، دومین دورهٔ کارگاه نمایش‌نامه نویسی خود را در شش رشته با حضور شش مدرس نمایش‌نامه نویسی، کارگاه نمایش نامه نویسی برگزار می‌کند.

 بهزاد صدیقی، سخن گو و مدیر اجرایی بنیاد رادی ضمن بیان این مطلب گفت: کارگاه‌ها با هدف آموزش جزییات نمایش‌نامه نویسی به هنر جویان و علاقه‌مندان نمایش‌نامه نویسی تهران و دیگر شهرهای ایران به صورت سه روزه در رشته‌های ایده و نقطهٔ آغاز، موقعیت، بحران، دیالوگ، شخصیت و پایان بندی در مدرسهٔ تئا‌تر سه نقطه از تاریخ ۲۹ آبان تا اول آذرماه در مدرسهٔ تئا‌تر سه نقطه برگزار می‌شود.

وی در ادامه یادآور شد: در این کارگاه‌ها دکتر عطا الله کوپال ایده و نقطهٔ آغاز، دکتر سعید اسدی، موقعیت، بهزاد صدیقی، شخصیت، دکتر نغمه ثمینی، بحران، محمد امیریاراحمدی، دیالوگ و دکتر قطب‌الدین صادقی، پایان بندی در نمایش‌نامه نویسی را به هنرجویان آموزش می‌دهند.

مدیر اجرایی بنیاد اکبر رادی هم چنین گفت: دومین دورهٔ کارگاه نمایش‌نامه نویسی بنیاد اکبر رادی در روزهای چهار شنبه (۲۹ آبان ماه)، پنج شنبه (۳۰ آبان) و جمعه (۱ آذر ماه) ۹۲ در سه روز برگزار می‌شود و هنرجویانی که با موفقیت این دوره را به پایان برسانند گواهی‌نامهٔ رسمی پایان دوره را دریافت می‌کنند.

این نمایش‌نامه نویس درخصوص چرایی برگزاری این کارگاه‌ها در زمان بندی کوتاه گفت: از آنجا که اغلب کارگاه‌ها به صورت ترمیک یا فصلی برگزار می‌شود و این امکان برای برخی از علاقه‌مندان وجود ندارد که در یک بازهٔ زمانی کوتاه دوره‌ها را بگذرانند و از سوی دیگر برخی از علاقه مندان از شهرستان‌های ایران پی جوی این کارگاه‌ها هستند و متقاضی شرکت در یک دورهٔ کوتاه مدت هستند چنان که در دورهٔ اول هنر جویانی از شهر‌های ایران داشتیم. بر این اساس بنیاد اکبر رادی بر اساس برنامه‌ریزی سالانهٔ خود تصمیم گرفت تا این کارگاه‌ها را به صورت کوتاه مدت و در زمان محدودی برگزار کند. اما از سال آینده این بنیاد در نظر دارد این کارگاه‌ها را در دو بخش کوتاه مدت و بلند مدت برگزار کند.

صدیقی درخصوص میزان شهریهٔ این کارگاه‌ها گفت: ۵۰ درصد از هزینه‌های برگزاری این کارگاه‌ها از محل موقوفهٔ بنیاد اکبر رادی و مدرسهٔ تئا‌تر سه نقطه تأمین شده است که علاقه مندان برای شرکت در این کارگاه‌ها فقط ۵۰ در صد از شهریه را پرداخت می‌کنند.

سخنگوی بنیاد اکبر رادی در پایان گفت: علاقه‌مندان به آموزش نمایش‌نامه نویسی می‌توانند برای ثبت نام در این کارگاه‌ها، به نشانی این مدرسه واقع در بلوار کشاورز، نرسیده به میدان ولی عصر، خیابان کبکانیان، نبش کوچهٔ مرتضی‌زاده، پلاک ۱۲، واحد ۱ مراجعه کنند یا برای اطلاعات بیشتر به شماره تلفن‌های ۸۸۹۵۲۳۹۲ و ۸۸۹۵۲۴۴۰ تماس بگیرند.