نمایش «خمره» بر اساس داستانی از هوشنگ مرادی کرمانی به کارگردانی مزدک میرعابدینی از ۱۴ شهریور ماه در سالن خلیج فارس فرهنگسرای نیاوران روی صحنه می رود.

 

سایت خبری تئاتر: هوشنگ مرادی کرمانی تنها نویسنده ایرانی است که آثار سینمایی یا تلویزیونی اقتباس‌شده از داستان‌هایش به دلیل جنبه‌هایی متفاوت آثارش، قابل تأمل و شاخص از کار درآمده‌اند. مجموعه «داستان آن خمره» نوشته وی نخستین بار در سال ۱۳۷۲ منتشر شد و تاکنون چنیدن بار تجدید چاپ شده است.

در خلاصه داستان نمایش آمده است: آقای صمدی در یک روستای دورافتاده معلم مدرسه است و هر ۵ کلاس را در همان مدرسه به تنهایی اداره می‌کند. روزی خمره سفالی مدرسه که بچه‌ها موقع تشنگی از درون آن آب می‌خورند می‌شکند و ماجراهای زیادی برای تهیه خمره نو و حل مشکل  بچه ها پیش می‌آید.

بازیگران این نمایش عبارتند از: مزددک میرعابدینی، احمد خیر آبادی، باران محمد بیگی، رها دوراندیش، آسمان محمد بیگی، یاسمن آسایش، علی رضا خداوندی، پارسا هادی زاده، هوراد رهاورد، هلیا خشنودیان، شادی دارستانی، شروین زند یاوری و ...

ندا صارمی منفرد: طراح صحنه و لباس، سینا جمالی: طراح صدا و موسیقی و گروه صحنه و لباس نوژن صالحی، کاملیا نوحی، سارا عبدالملکی و نادر ولایی هستند.

نمایش «خمره» به نویسندگی، تهیه کنندگی و کارگردانی مزدک میرعابدینی از شنبه ۱۴ شهریور ماه ساعت ۲۱ به غیر از روزهای پنج شنبه و جمعه در سالن خلیج فارس فرهنگسرای نیاوران به صحنه می رود.

 

اخبار مرتبط:

خوانش «من عاشق کارای برقی‌ام» به‌نفع کودکان سرطانی محکپ

مهران غفوریان «شام آخر» را افتتاح کرد

ناظرزاده‌ زنگ آیین افتتاح نمایش «وقت ناهار» را به صدا در می‌آورد

برگزاری اولین رالی عکاسی در جشنواره تئاتر شهر

از بیمه اعضای خانه تئاتر چه خبر؟

مهدی چمران به تماشای «تکه های سنگین سرب» نشست

خوانش دو نمایشنامه در فرهنگسرای سرو

آغاز اجرای «عامدانه، عاشقانه، قاتلانه» به یاد ایرج کریمی

توضیح مدیر اجرایی تماشاخانه سنگلج درباره یک اتفاق

رحمانیان «کارگاه بازیگری» برگزار می‌کند

ندا هنگامی «نیمروز اسکاتلند» را روی صحنه می‌برود

«وقت ناهار» به تماشاخانه ایرانشهر می‌آید

آخرین مهلت شرکت در مسابقه نمایشنامه‌نویسی تئاتر فجر

درباره­ نمایش «دایی وانیا» / زیستن در اوج ملال