گیتی خامنه مجری تلویزیون شمع آیین گشایش نمایش «چشم بر هم زدن» به کارگردانی محمد زیکساری را روشن کرد و این نمایش از دوشنبه شب ۱۶ شهریور ماه در سالن تازه تاسیس ارغنون روی صحنه رفت.

 

سایت خبری تئاتر: محمد زارعی نمایش «چشم بر هم زدن» را براساس کتاب چاپ نشده «بزرگ بابای آنتن دار» نوشته فرهاد بابایی نوشته است. این کتاب خاطراتی را از دوران جنگ تحمیلی و اتفاقات دهه شصت روایت می کند.

محمد زیکساری کارگردان نمایش «چشم بر هم زدن» در این مراسم افتتاحیه بیان کرد: پیش از این می خواستیم نمایش را در یک سالن رسمی روی صحنه ببریم اما بعد به این نتیجه رسیدیم که در مجموعه فرهنگی هنری «ارغنون» به دلیل فضای خاص این سالن آن را اجرا کنیم.

زیکساری معتقد است خانه ای که امروز تبدیل به سالن اجرای نمایش شده است می تواند خانه خانواده درون نمایشنامه آنها باشد و اجرای این نمایش را باورپذیرتر کند.

وی با اشاره به جزییاتی از این نمایش عنوان کرد: ما تلویزیون را به عنوان تونل زمانی در نظر گرفتیم که مخاطبانمان را به دهه شصت بازمی گرداند به همین دلیل طرح پوستر ما، میرومیل همان نویزی است که تلویزیون همیشه آن را قبل و بعد از برنامه ها پخش می کرد.

گیتی خامنه مجری برنامه های دهه شصت تلویزیون هم درباره حضورش در این مراسم بیان کرد: وقتی با هم سن و سال های خودم دور هم جمع می شویم و از گذشته ای که فراموش شده صحبت می کنیم، غبطه می خوریم چون ما تمام ارزش هایی را که به زندگی دشوار و پرچالش ما در آن زمان معنا می داد گم کرده ایم.

محمد صمدی راد تهیه کننده این نمایش بعد از صحبت های خامنه درباره روشن کردن شمع در مجموعه فرهنگی هنری «ارغنون» گفت: «ارغنون» نام سازی است که سنایی بر اساس آن یک رساله نوشته  است و ما شمع روشن کردن را به عنوان نمادی از فنا در ادبیات عرفانی گرفته و برای تمامی آیین گشایش نمایش های «ارغنون» انتخاب کرده ایم.

محمد زارعی نویسنده، محمد صمدی راد تهیه کننده، ایرج ونانه و شهرام سلیمی عکاس و پرستو ترکمان دستیار و برنامه ریز «چشم بر هم زدن» هستند. همچنین در این نمایش بازیگرانی همچون ابراهیم عزیزی، سرور عرب پور، پرهام یدالهی، مهرداد مصطفوی، علی پویا قاسمی، رعنا قادری، بهنوش ناصرپور، هانیه نجفی، اندیا عبدالرسول، سروش شاکر، مهسا محب اهری، شروین عقیلی، ارغوان پور صفر و سجاد تابش بازی می کنند. طراحی پوستر و بروشور این نمایش را نیز فرهاد باباییان بر عهده دارد.

علاقه‌مندان می توانند جهت تماشای این نمایش هر شب ساعت ۲۱ به جز شنبه ها به مجموعه فرهنگی ارغنون واقع در نوفل لوشاتو به سمت ولی عصر، بعد از خیابان رازی، کوچه زیبا، پلاک یک مراجعه کنند.

 

اخبار مرتبط:

برگزاری کارگاه تئاتر در مدرسه تئاتر سه نقطه

یادداشت حسین کیانی برای «مضحکه شبیه قتل»

آخرین وضعیت افتتاح تئاتر صبا و خاوران

آغاز اجرای نمایش «پشت سرتو نگاه نکن»

اجرای «کالیگولا» تمدید شد

نخستین سمپوزیوم طراحی صحنه و لباس تئاتر برگزار می‌شود

اجرای نمایش «غروب روزهای اول پاییز» در حوزه هنری

«مرده‌های بی‌کفن و دفن» نقد می‌شود

تورج اصلانی تیزر «مجلس انتقام‌جویی هملت» را می‌سازد

سیامک صفری به فیلم فرزاد مؤتمن پیوست

«مجلس انتقام‌جویی هملت» به صحنه می‌رود

اجرای نمایش خمره در نیاوران

«ازدواج آقای می‌سی‌سی‌پی» در ایرانشهر

«نقل موسیقایی رستم و اشکبوس» در خانه نمایش افتتاح می‌شود

یادداشت منوچهر اکبرلو برای جشنواره تئاتر کودک همدان

گروه نمایش «پاپیون» به لهستان می‌رود