دو نمایش «مرگ در می زند آیا » و «مردی در یک موقعیت» به کارگردانی محمد نجفی با امضای نمادین پوستر توسط فریده سپاه منصور افتتاح شد.

 

سایت خبری تئاتر: دو نمایش «مرگ در می زند آیا» و «مردی در یک موقعیت» با امضای نمادین پوستر توسط فریده سپاه منصور و با حضور جمعی از چهره های فرهنگ و هنر چون عطاالله کوپال، عبدالله باکیده، رضا وثوقی، محسن محسنی نسب و سارا عابدی افتتاح شد.

نمایش «مرگ در می زند آیا» اقتباس از نمایشنامه ای از نوشته وودی آلن و «مردی در یک موقعیت» نوشته وندی واسر استاین است که محمد نجفی این دو نمایش را کارگردانی کرده است.

محمد نجفی کارگردان نمایشنامه های «مرگ در می زندآیا» و «مردی در یک موقعیت» درباره کارگردانی این دو نمایش گفت: نوشته «مرگ در می زند آیا» وودی آلن را بازنویسی کردم و چون ایدئولوژی وی را در این نمایشنامه  قبول نداشتم، پایان داستان را تغییر دادم.

وی ادامه داد: در پایان نمایش وودی آلن، مرگ به نوعی توسط مرد گول می خورد و می رود که تا بیست و چهار ساعت دیگر بر گردد ولی به عقیده من به هیچ عنوان نمی شود به مرگ کلک زد و سر موقع اتفاق خواهد افتاد. درواقع با نشان دادن مرگ در هیبت یک زن می‌خواهم بگویم مرگ با هر شکل و شمایلی ممکن است بیایدٰ ولی هیچ وقت نمی‌شود، آن ساعتی را که قرار است به سراغمان بیاید تغییر داد.

همچنین این کارگردان تئاتر درباره  «مردی در یک موقعیت» گفت: داستان این نمایشنامه درباره یک معلم با شخصیتی کاملا مقرراتی در روسیه است که زبان یونانی تدریس می‌کند و دختری با روحیات متفاوت و شاد عاشق او می‌شود. وقتی دختر برای مراسم چای وارد باغ این مرد می شود، طی اتفاقاتی، هر دو متوجه می شوند که برای هم ساخته نشده اند و هر کدام دنیای جداگانه ای دارند؛ در نتیجه آن عشق تبدیل به نوعی ناکامی می شود و هر کدام تصمیم می گیرند راه خودشان را بروند.

نجفی، درباره انگیزه خود از اجرای این دو نمایش در کنار هم گفت: این دو نمایش تلفیقی از مرگ و عشق است. آدم‌ها معمولا از داشته های خود لذت نمی برند و به خاطر نادیده گرفتن و ساده گذشتن از کنار علایق آنها را  از دست می‌دهند و شاید دیگر هرگز به آن نرسند.

نمایش «مرگ در می زند آیا» و «مردی در یک موقعیت» به کارگردانی محمد نجفی و بازی پردیس افکاری و علی رجایی، تا پایان مهرماه هر شب ساعت ۲۰ در تماشاخانه سه نقطه سالن زنده یاد خسرو شکیبایی روی صحنه می رود.

 

اخبار مرتبط:

برگزاری کارگاه تئاتر در مدرسه تئاتر سه نقطه

یادداشت حسین کیانی برای «مضحکه شبیه قتل»

آخرین وضعیت افتتاح تئاتر صبا و خاوران

آغاز اجرای نمایش «پشت سرتو نگاه نکن»

اجرای «کالیگولا» تمدید شد

نخستین سمپوزیوم طراحی صحنه و لباس تئاتر برگزار می‌شود

اجرای نمایش «غروب روزهای اول پاییز» در حوزه هنری

«مرده‌های بی‌کفن و دفن» نقد می‌شود

تورج اصلانی تیزر «مجلس انتقام‌جویی هملت» را می‌سازد

سیامک صفری به فیلم فرزاد مؤتمن پیوست

«مجلس انتقام‌جویی هملت» به صحنه می‌رود

اجرای نمایش خمره در نیاوران

«ازدواج آقای می‌سی‌سی‌پی» در ایرانشهر

«نقل موسیقایی رستم و اشکبوس» در خانه نمایش افتتاح می‌شود

یادداشت منوچهر اکبرلو برای جشنواره تئاتر کودک همدان

گروه نمایش «پاپیون» به لهستان می‌رود