گروه تئاتر عروسکی آران به کارگردانی "بهروز غریب پور" از 5 مهرماه، رپرتواری از آثار اپرایی خود را به روی صحنه خواهند برد.

 

به گزارش سایت خبری تئاتر: "بهروز غریب پور" کارگردان گروه تئاتر عروسکی آران از 5 مهر ماه مجددا و به صورت تناوبی رپرتوارهای اپرایی خود را روی صحنه تالار فردوسی می برد.

"بهروز غریب پور"  از زمان بنیانگذاری گروه تئاتر عروسکی آران چند هدف را همزمان دنبال کرده است، که از جمله ی آن ها باید به این اهداف اشاره کرد.

این گروه در وهله اول به انگیزه ی توسعه و تعمیق اپرای ملی، تمرکز بر روی ادبیات کلاسیک و شاعران نامدار ایرانی و بهره گیری از سنت های آوازی و موسیقی ملی، بکارگیری هنر نمایش عروسکی و هم افزائی این هنر با زبان سینما و تئاتر و ارتقاء مقام این هنر تشکیل شده است.

از دیگر اهداف این گروه باید به پدید آوردن گروه مخاطبان و تکرار آثار تحت عنوان "رپرتوار" و زنده نگاه داشتن همه ی آثار از طریق اجرای تناوبی که هم فرصت دوباره دیدن آن ها را میسر سازد و هم برای نسلی که از ابتدا با آثار این گروه آشنا نبوده اند فرصت آشنائی با پدیده ی اپرای عروسکی و اپرای ملی را فراهم سازد، اشاره کرد.

از این رو در ادامه برنامه اپراهای عروسکی گروه آران که قرار است در نیمه ی دوم سال 94 در تالار فردوسی روی صحنه  برود اعلام می شود.

در ادامه تقویم اجرای اپراهای گروه تئاتر عروسکی آران به کارگردانی "بهروز غریب پور" را شاهد خواهید بود.

در ابتدا گروه تئاتر عروسکی آران "اپرای عروسکی سعدی" را از 5 مهر ماه تا 20 مهر به روی صحنه می برد.

پس از آن این گروه تئاتری با یک وقته ده روزه "اپرای عروسکی عاشورا" را همزمان با ایام سوگواری اباعبدالله الحسین از 1 تا 8 آبان ماه به روی صحنه می برد و در ادامه "اپرای عروسکی مولوی" از 20 آبان ماه تا 6 آذر اجرا می شود.

از دیگر برنامه های گروه تئاتر عروسکی آران می توان به "اپرای عروسکی لیلی و مجنون" از 22 آذر ماه لغایت 2 دی ماه، "اپرای عروسکی حافظ" از 15 دی ماه لغایت 25 دی ماه و "اپرای عروسکی سعدی" از 1 بهمن ماه لغایت 16 بهمن ماه در تالار فردوسی اشاره کرد.

گفتنی است "بهروز غریب پور" کارگردان گروه تئاتر عروسکی آران هم اکنون مشغول آماده سازی و پژوهش بر روی متن اپرای خیام است.

شایان ذکر است برای تهیه بلیط های رپرتوارهای عروسکی گروه تئاتری آران به کارگردانی "بهروز غریب پور" می توان به سامانه فروش بلیط tiwall.com مراجعه کرد.

 

اخبار مرتبط:

مهلت ارسال آثار به دومين سوگواره نمايشي «خمسه» تمديد شد

اجرای نمایش «خُمره» در فرهنگسرای نیاوران

تغییر در میزانسن‌های یک نمایش در پی آسیب‌دیدگی بازیگر

آیین رونمایی از وب‌گاه بانک نمایش‌نا‌مه برگزارمی‌شود

بهروز غریب‌پور برنامه‌های‌ جدید رپرتوآ تئاتر «آران» را تشریح کرد

آغاز اجرای «مجلس انتقام‌جویی هملت» با حضور شمس لنگرودی

ابتلای بیش از ۳۰ عضو خانه تئاتر به بیماری‌های خاص

معرفی نمایش‌های صحنه‌ای جشنواره تئاتر کودک و نوجوان

نقد «پیرمرد و ببر» توسط کانون ملی منتقدان تئاتر

بازگشایی تالار مولوی از دوم مهرماه

نمایشنامه‌های منتخب بخش صحنه‌ای تئاتر مقاومت اعلام شد

برنامه تالارهای نمایشی مجموعه تئاتر شهر اعلام شد

مشکل هنرمندان ایرانی از زبان رییس خانه تئا‌تر فرانکفورت