فیلم مستندی درباره‌ی فعالیت‌های گروه تئاتر «لیو» در حال ساخت است.

 

سایت خبری تئاتر: فیلم مستند گروه تئاتر «لیو» اولین بخش از پروژه‌ای به نام «تاریخ شفاهی تئاتر ایران» است که توسط حمید رضا برزو و سیاوش مقدم ساخته می‌شود.

حمید رضا برزو در توضیح این که چرا برای ساخت اولین مستند از این پروژه، گروه «لیو» را انتخاب کرده است، می‌گوید:« این که این گروه به عنوان بزرگترین و پربازده‌ترین گروه حال حاضر در ایران فعال است و تنها گروه تئاتری است که نگاه ویژه‌ای نسبت به جوانان دارد و تنها گروهی است که به طور خصوصی جشنوارهای برگزار می‌کند (مونولیو) و همچنین تنها گروهی است که بیشترین ورک شاپ را برگزار می‌کند، همه و همه باعث شد تا این موضوع را برای مستند جدیدم انتخاب کنم.»

برزو که فارغ التحصیل کارشناسی کارگردانی سینما است تا کنون سه فیلم درباره‌ی تئاتر ساخته است، سه مستند پرتره و مستند لیو چهارمین ساخته‌ی او در مورد تئآتر محسوب می‌شود.

بنا بر این گزارش، ساخت این مستند کاملا به صورت مستقل انجام می‌گیرد و محمدحسن معجونی از حامیان آن است. دیگر مخاطبانی که علاقه دارند از ساخت این مستند حمایت کنند می‌توانند به سایت «حامیجو» قسمت پروژه‌ها مراجعه کنند.

گروه تئاتر «لیو» به سرپرستی محمدحسن معجونی از سال ۱۳۸۰ فعالیتهای اجرایی خود را آغاز کرده است و در سال ۱۳۸۷ در هفتمین جشن منتقدین خانه‌ی تئآتر به دلیل تلاش برای فعالیتهای پژوهشی تئاتر برنده‌ی نشان «نوشین» شده است.

این گروه همچنین نخستین جشنواره‌ی خصوصی مونولوگ را با عنوان «مونولیو» در سال ۱۳۸۹ بنیان گذاشت که امسال ششمین دور آن را برگزار خواهد کرد.

 

اخبار مرتبط:

مهلت ارسال آثار به دومين سوگواره نمايشي «خمسه» تمديد شد

اجرای نمایش «خُمره» در فرهنگسرای نیاوران

تغییر در میزانسن‌های یک نمایش در پی آسیب‌دیدگی بازیگر

آیین رونمایی از وب‌گاه بانک نمایش‌نا‌مه برگزارمی‌شود

بهروز غریب‌پور برنامه‌های‌ جدید رپرتوآ تئاتر «آران» را تشریح کرد

آغاز اجرای «مجلس انتقام‌جویی هملت» با حضور شمس لنگرودی

ابتلای بیش از ۳۰ عضو خانه تئاتر به بیماری‌های خاص

معرفی نمایش‌های صحنه‌ای جشنواره تئاتر کودک و نوجوان

نقد «پیرمرد و ببر» توسط کانون ملی منتقدان تئاتر

بازگشایی تالار مولوی از دوم مهرماه

نمایشنامه‌های منتخب بخش صحنه‌ای تئاتر مقاومت اعلام شد

برنامه تالارهای نمایشی مجموعه تئاتر شهر اعلام شد

مشکل هنرمندان ایرانی از زبان رییس خانه تئا‌تر فرانکفورت