سومین روز از چهارمین جشنواره تئاتر شهر که در بر گیرنده 24 اثر نمایشی است به عنوان یکی از پرکارترین روزهای جشنواره خواهد بود.

 

سایت خبری تئاتر: روز شنبه 28 شهریور ماه و در سومین روز از چهارمین جشنواره تئاتر شهر، 14 سالن و مرکز هنری سطح شهر تهران شاهد اجرای 24 اثر نمایشی می شود.

در بخش کودک و نوجوان جشنواره چهار نمایش در فرهنگسراهای بهمن، خاوران، فدک و فردوس روی صحنه خواهد رفت.

بر اساس جدول اجراهای، در فرهنگسرای بهمن نمایش «جادوی مروارید سیاه» به کارگردانی مریم تیموری در نوبت‌های 15 و 17 اجرا می‌شود. همچنین فرهنگسرای خاوران نیز در این روز میزبان نمایش «دنیای وارونه رویا» به کارگردانی بهاره میرزاپور خواهد بود که در نوبت‌های 15.30 و 17.30 روی صحنه می‌رود.

نمایش «رستم و غول آخر» نیز که کارگردانی آن را مریم قلهکی برعهده دارد، در نوبت 17.30 و 19.30 فرهنگسرای فدک اجرا خواهد شد. این در حالی است که فرهنگسرای فردوس درمنطقه پنج تهران، شاهد اجرای «گیسوانی برای پرواز» کار روشنک کریمی است. این نمایش دو اجرا در ساعت‌های 17 و 19 دارد.

در بخش صحنه‌ای چهارمین جشنواره تئاترشهر، پنج نمایش اجرا خواهد شد که در سالن مهر حوزه هنری، نمایش «یک لحظه آرامش» کار بهار کریم زاده دو اجرای خود را در نوبت‌های 16.30 و 19 پشت سر می گذارد. در سالن ماه نیز نمایش «بلور» به کارگردانی شهرام سلطانی و شاهین سلطانی به اجرا در خواهد آمد. این نمایش نیز در دو نوبت 17.30 و 19.30 روی صحنه می‌رود.

سالن‌های اصلی و کوچک تالار محراب نیز به دو نمایش «کمی دورتر» کار اکبر قهرمانی و «پشت سرتو نگاه نکن» کار حامد ادوای اختصاص دارد. نمایش «پشت سرتو نگاه نکن» در ساعت 17 و 19 اجرا می‌شودو نمایش «کمی دورتر» نیز در نوبت‌های 16و 18 میزبان مخاطبان هنرهای نمایشی است.

اما خانه نمایش اداره تئاتر در دو نوبت 18 و 20 به اجرای «همان همیشگی» کار وحید دِمی اختصاص یافته است.

در بخش نمایشنامه‌خوانی، «تهران 1390 خورشیدی» با کارگردانی سلما سلامتی میهمان فرهنگسرای سرو می‌شود. این نمایشنامه در ساعت 19 خوانده خواهد شد. در فرهنگسرای شفق نیز نمایشنامه «حمل با جرثقیل» که توسط پریزاد سیف کارگردانی شده در ساعت 17.30 به اجرا در می‌آید.

اولین اجرای رپرتوار تئاتر شورایی با نمایش «وقتی برلین 2 شورایی می‌شود» مهمان فرهنگسرای ارسباران خواهد بود که در ساعت 18.30 و با حضور یکی از هنرمندان شناخته شده تئاتر کار خود را شروع خواهد کرد.

در بخش خیابانی نیزشنبه 28 شهریور 12 نمایش در قالب جشنواره اجرا می‌شوند. محوطه مجموعه تئاترشهر از ساعت 18 تا 21 شاهد اجرای نمایش‌های خیابانی «آب در کوزه دگر نیست نگر» کار احمد صمیمی، «امداد شهر» کار پروانه علی ضامنی، «غائله شبیه‌خوانی» کار محمد هادی عظایی و زهره فضلی، «روزگار اهالی خیمه» کار علی جباری و «دریادلان» کار امیر حسین شفیعی است.

در فرهنگسرای شفق نیز نمایش‌های خیابانی «کسی لبخند نمی‌زند» کار رستا رضوی، ساعت 9 کار فرامرز قلیچ خوانی، «غائله شبیه‌خوانی» کار محمد هادی عطایی و زهره فضلی و «کودک درون» کار الهه پور جمشید از ساعت 16.30 تا 19 اجرا می‌شوند.

فرهنگسرای اندیشه نیز 28 شهریورماه از ساعت 16 تا 18 میزبان نمایش‌های خیابانی «آب در کوزه‌دگر نیست نگر» کار احمد صمیمی، «امداد شهر» کار پروانه علی ضامنی و «روزگار اهالی خیمه» کار علی جباری می‌شود.

 

اخبار مرتبط:

چه نمایش‌هایی در تهران روی صحنه است؟

آغار اجرای «ازدواج آقای می‌سی‌سی‌پی» در تماشاخانه ایرانشهر

حوضخانه قجری تماشاخانه می‌شود

محمد رحمانیان: برای ˝روز واقعه˝ قوی‌ترین تیم‌ بازیگری را انتخاب کردم

تغییر ساعت نمایش «مجلس انتقام جویی هملت»

نمایش «کمدی به شیوه فاصله گذاری» در خانه نمایش اداره تئاتر

انتقاد یک کارگردان تئاتر از برخی مدیران سالن‌های تئاتری

بهروز غریب‌پور: از مشروطه به این سو شناسنامه‌هایمان را باطل کرده‌ایم

10 نمایش منتخب از چهارقاره جهان معرفی شدند

اجرای«مجلس انتقام جویی هملت» با حضور شمس لنگرودی آغاز شد

«رَختکَن رادیو تئاتر» در تماشاخانه سه‌نقطه

نظر رحمانیان درباره «مضحکه شبیه قتل»

زبان هنر؛ بهترین راه گفتگوی تمدن‌ها

میترا حجار «قطام» می‌شود

زمان آغاز رپرتوار تئاتر عروسکی گروه آران

یادداشت بهزاد صدیقی برای نمایش «شب به‌خیر جناب کنتِ»