همزمان با روز جهانی صلح نمایش ˝ آخرین برگ ˝ به نویسندگی و کارگردانی محمد برومند در مجموعه فرهنگی و هنری آزادی اجرا می‌شود.

 

سایت خبری تئاتر: نمایش "آخرین برگ" به نویسندگی و کارگردانی محمد برومند با موضوع صلح و دوستی برای همه، اثری مدرن با تلفیق تکنیک‌های مختلف تئاتری به همراه مدیا، بدون کلام و مناسب تمام افراد خانواده است.

محمد برومند گفت: مشکل بزرگ انسان معاصر خشونت و افراطی‌گری است که از خانواده‌ها آغاز و به جامعه منتقل و سپس در عرصه بین‌المللی گسترش می‌یابد و به شکل جنگ و تجاوز به کشورها خود را نشان می‌دهد. کم نیستند حکومت‌ها و چپاولگرانی که برای جنگ‌افروزی و گسترش تفکرات خشونت‌طلبانه و افراطی‌گری هزینه می‌کنند، اما ما برای ترویج صلح چقدر هزینه می‌کنیم؟ این نمایش بدون هیچ حمایت مالی دولتی در ایران و کشورهای دیگر اجرا می‌شود. البته سپاسگزار همراهی مدیران و کارمندان مجموعه فرهنگی و هنری آزادی و بنیاد رودکی هستم که با در اختیار گذاشتن سالن، حامی این حرکت فرهنگی و بشر دوستانه هستند و تشکرمی کنم از سازمان دفاع از قربانیان خشونت و سازمان ملل متحد ایران که همیشه حامی معنوی ما هستند.

برومند در بخشی دیگر از سخنانش گفت: درست است که نان و قدرت یک عده‌ای با بی‌خانمان کردن انسان‌های بی‌گناه و در سایه جنگ فراهم می‌شود، اما هنرمندان هیچ‌گاه در برابر این‌گونه اندیشه‌ها و رفتار سکوت نکرده‌اند و سکوت نخواهند کرد. من نیز با همراهی هنرمندان گروه سیمرغ برای گسترش صلح تئاتر "آخرین برگ " را بی هیچ چشم‌داشت مالی اجرا می‌کنیم. هردو اجرای این تئاتر در روزهای دوشنبه و سه‌شنبه ۳۰ و ۳۱ شهریور رایگان خواهد بود.

او افزود: برای آنکه حقیقت جنگ را بدون خشونت به صحنه بیاوریم از عروسک و دنیای فانتزی عروسک‌ها و انیمیشن استفاده کرده‌ایم و تلاش کرده‌ایم تا در اثری متفاوت نگاهی نو به دنیای پر از خشونت و افراطی‌گری امروز داشته باشیم. در اجرای برج آزادی کودکان هشت ساله توسط عروسک و ماسک، این نمایش را به صحنه خواهند آورد و پیام‌آور صلح خواهند بود. این کودکان هنرمند چندی پیش در جشنواره بین‌المللی تئاتر چنای هند نمایش "آخرین برگ" را با موفقیت به صحنه بردند و در آینده نیز در کشورهای دیگر اجرا خواهند داشت.

نمایش "آخرین برگ به مناسبت روز جهانی صلح به صورت رایگان در ساعت ۲۰ روزهای ۳۰ و ۳۱ شهریورماه در مجموعه فرهنگی و هنری آزادی (میدان آزادی) به صحنه خواهد رفت و ورود برای عموم آزاد است.

امیرعلی شریعتی، روشان شریعتی، مهرآوا افشانی، مهرسا جاودانی ایراندوست، روژین شریعتی، پارمیس فلاح، ایلیا برومند گروه اجرایی نمایش هستند، سازنده ماسک و عروسک: منیره امیر یوسفی، موسیقی و افکت: مهدی کیامنش و یوسف نیک پور می‌باشند. تهیه‌کننده: محمد جاودانی ایراندست، مدیر روابط بین‌الملل: مریم خوشدل و طراح پوستر و بروشور: مسعود صبوحی است.

 

اخبار مرتبط:

چه نمایش‌هایی در تهران روی صحنه است؟

آغار اجرای «ازدواج آقای می‌سی‌سی‌پی» در تماشاخانه ایرانشهر

حوضخانه قجری تماشاخانه می‌شود

محمد رحمانیان: برای ˝روز واقعه˝ قوی‌ترین تیم‌ بازیگری را انتخاب کردم

تغییر ساعت نمایش «مجلس انتقام جویی هملت»

نمایش «کمدی به شیوه فاصله گذاری» در خانه نمایش اداره تئاتر

انتقاد یک کارگردان تئاتر از برخی مدیران سالن‌های تئاتری

بهروز غریب‌پور: از مشروطه به این سو شناسنامه‌هایمان را باطل کرده‌ایم

10 نمایش منتخب از چهارقاره جهان معرفی شدند

اجرای«مجلس انتقام جویی هملت» با حضور شمس لنگرودی آغاز شد

«رَختکَن رادیو تئاتر» در تماشاخانه سه‌نقطه

نظر رحمانیان درباره «مضحکه شبیه قتل»

زبان هنر؛ بهترین راه گفتگوی تمدن‌ها

میترا حجار «قطام» می‌شود

زمان آغاز رپرتوار تئاتر عروسکی گروه آران

یادداشت بهزاد صدیقی برای نمایش «شب به‌خیر جناب کنتِ»