ساعت اجرای نمایش «غرب واقعی» به کارگردانی داریوش مهرجویی تغییر کرد.

 

سایت خبری تئاتر: داریوش مهرجویی کارگر این نماییش «غرب واقعی» گفت:  یکشنبه، 29 شهریورماه به دلیل شهادت امام محمد باقر(ع) اجرا نخواهد داشت و از روز دوشنبه 30 شهریور هم ساعت 19 به صحنه می‌روود.

او گفت: زمان قبلی نمایش ساعت 22 بود که گاهی به دلیل دیر شروع شدن نمایش قبلی تا یک ساعت با تاخیر شروع می‌شد، ولی حالا با شروع فصل پاییز دامان بهتری را در اختیار داریم.

مهرجویی که خود نمایشنامه‌ی «غرب واقعی» را به نویسندگی سم شپرد ترجمه کرده است، درباره‌ی اجرای این اثر توضیح داد: محتوای «غرب واقعی» اضمحلال یک خانواده‌ی آمریکای است که بسیار شبیه خانواده‌های ما است. این نمایشنامه مشخصات خاصی دارد که با جامعه‌ی ما همسان است.

وی افزود: در «غرب واقعی» هجوم مدرنیته را به یک شهر و جامعه‌ی سنتی می‌بینیم که چطور افراد خانواده را از هم می‌پاشد.

این کارگردان که به زودی پیش تولید فیلم جدید خود را هم آغاز خواهد کرد، ادامه داد: آنچه اکنون به صحنه رفته اثر بازنویسی شده از متن سم شپرد است که چیزهایی به آن اضافه یا از آن کم شده است، اما کار جدیدی انجام دادیم استفاده از سینماست که به نوعی انعکاس تخیل نویسنده‌ای است که کار را اجرا می‌کند.

مهرجویی با اشاره به موسیقی استفاده شده در این نمایش، بیان کرد:در سنت قدیمی این طور بود که در نمایش بین هر پرده یک نفرآوازی می‌خواند یا مطلبی را می‌گفت و الان این کار از طریق سینما به شکلی جدید در «غرب واقعی» اجرا می‌شود.

 در «غرب واقعی» امین حیایی،‌ محمدرضا خلج،‌ جمال مرتضوی و جمیله فردین بازی می‌کنند و امیرعلی دانایی نیز به گروه ملحق می‌شود.

در این نمایش 90 دقیقه‌ای که در طبقه‌ی ششم پردیس کوروش و در سالن البرز به صحنه می‌رود، داستان دو برادر و تضادهای زندگی و رفتاری آن‌ها روایت می‌شود. این نمایشنامه توسط داریوش مهرجویی ترجمه شده و او علاوه بر «غرب واقعی»، «کودک مدفون» یکی دیگر از آثار مشهور سام شپرد را هم ترجمه کرده است.

مهرجویی قبل‌تر هم نمایش «درس» یکی از آثار مشهور اوژن یونسکو را در تماشاخانه ایرانشهر به صحنه برده بود و نمایش «غرب واقعی» دومین تئاتر او به شمار می‌آید.

در این نمایش امین حیایی دستیار اول کارگردان و برنامه‌ریز است و سهیل برخورداری،‌ سید پارسا حسینی و سپیده نازیار اعضای گروه کارگردانی هستند.

وحیده محمدی‌فر نیز دستیاری تهیه و طراحی صحنه و لباس را برعهده دارد.

همچنین فرشاد جوان (مدیر فنی)، تورج اصلانی (تصویربردار)، حنیف سروری (مدیر صحنه)، مهسا محمودزاده (گریم)، محمود خرسند (صدابردار)، حامد گرشاسبی، محسن زند، ایرج تدین،‌ پرویز سلیمانی و سپیده نازیار(گروه صحنه و لباس)، نیلوفر خوش‌خلق،‌ حامد خوانساری، پیمان کرمانی و محمد خلج‌زاده (عکس و تصویربرداری پشت صحنه) و هادی خوانساری (مدیر روابط عمومی و تولید) از دیگر عوامل نمایش «غرب واقعی» هستند.

 

اخبار مرتبط:

چه نمایش‌هایی در تهران روی صحنه است؟

آغار اجرای «ازدواج آقای می‌سی‌سی‌پی» در تماشاخانه ایرانشهر

حوضخانه قجری تماشاخانه می‌شود

محمد رحمانیان: برای ˝روز واقعه˝ قوی‌ترین تیم‌ بازیگری را انتخاب کردم

تغییر ساعت نمایش «مجلس انتقام جویی هملت»

نمایش «کمدی به شیوه فاصله گذاری» در خانه نمایش اداره تئاتر

انتقاد یک کارگردان تئاتر از برخی مدیران سالن‌های تئاتری

بهروز غریب‌پور: از مشروطه به این سو شناسنامه‌هایمان را باطل کرده‌ایم

10 نمایش منتخب از چهارقاره جهان معرفی شدند

اجرای«مجلس انتقام جویی هملت» با حضور شمس لنگرودی آغاز شد

«رَختکَن رادیو تئاتر» در تماشاخانه سه‌نقطه

نظر رحمانیان درباره «مضحکه شبیه قتل»

زبان هنر؛ بهترین راه گفتگوی تمدن‌ها

میترا حجار «قطام» می‌شود

زمان آغاز رپرتوار تئاتر عروسکی گروه آران

یادداشت بهزاد صدیقی برای نمایش «شب به‌خیر جناب کنتِ»