وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در تازه ترین بازدید خود از مراحل بازسازی مجموعه تئاتر شهر از تلاش خود برای تسریع در روند مراحل بازسازی دو تالار سایه و قشقایی این مجموعه سخن گفت.

 

سایت خبری تئاتر: علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی یکشنبه ۲۹ شهریور ماه همراه با علی مرادخانی معاون هنری این وزراتخانه، مهدی شفیعی مدیر کل هنرهای نمایشی و مسعود معمار مدیر دفتر طرح های عمرانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و پریسا مقتدی رییس مجموعه تئاتر شهر با حضور در مجموعه تئاترشهر در جریان روند بازسازی این مکان تئاتری قرار گرفت.

جنتی در پایان این دیدار کوتاه در سخنانی توضیح داد: بازسازی تالارهای مختلف تئاترشهر یک کار اساسی است که در طول سه دهه گذشته با این شکل و شمایل انجام نگرفته بود به همین منظور سال گذشته تصمیم گرفتیم که این کار را انجام دهیم. این بازسازی کار بسیار سنگینی است که هم نیاز به اعتبار زیادی و هم نیاز به خرید برخی از تجهیزات از خارج کشور را دارد که هم تنگناهای مالی و هم محدودیت هایی که در اثر تحریم وجود دارد مانع برخی از پیشرفت ها می شود.

وی ادامه داد: در حال حاضر یک تالار نمایشی تقریبا آماده شده فقط یک سری اشکالات جزیی دارد که بنده تمام تلاش خود را انجام می دهم که این اشکالات جزیی هرچه سریع تر رفع شود و ما بتوانیم بالاخره اعتبار آن را از سازمان مدیریت و برنامه ریزی بگیریم. در بخش خریدهای خارجی نیز به شدت امیدوارم که با توجه به شرایط جدیدی که پیش آمده و بالاخره توافق برجام عملی و اجرایی خواهد شد گشایشی در وضعیت پول های بلوکه شده به وجود بیاید و ما بتوانیم با این فضای ایجاد شده به طور کامل در خدمت هنرمندان باشیم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تصریح کرد: طی این مدت در همه شبکه های اجتماعی مرتب به من می گویند که آقای وزیر ما مدت های زیادی است که تئاتر آماده داریم اما به دلیل کمبود جا و امکانات فعلا امکان اجرای آن موجود نیست. به هر ترتیب امیدوارم با مساعدت همه دوستان به زودی شاهد رفع همه معضلات و کمبودهای بازسازی تئاتر شهر باشیم. به طور حتم اگر مدیریت دفتر طرح های عمرانی وزارت ارشاد بودجه لازم را داشته باشد در کارها نیز حضور پر رنگ تری خواهد داشت. من شاهد فعالیت های این بخش از وزارت ارشاد در کارهای عمرانی وزارتخانه در شهرستان ها بوده ام و می دانم در پیشبرد کارهای ملی تلاش خود را انجام می دهند.  

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در حاشیه دیدار خود از مجموعه تئاترشهر با حضور در پلاتو یک این مجموعه از نزدیک در جریان تمرین گروه نمایشی «ترور» به کارگردانی حمیدرضا نعیمی قرار گرفت. این نمایش قرار است در ایام محرم و صفر با موضوع شهادت حضرت علی (ع) در تالار اصلی تئاتر شهر میزبان علاقه مندان تئاتر باشد.

علی جنتی در این دیدار با تایید این نکته که بسیاری از گروه های نمایشی طی ماه های اخیر با کمبود شدید منابع مالی مواجه شدند قول مساعد داد که به زودی با بررسی تمامی موارد مطرح شده از سوی کارگردان نمایش «ترور» پیرامون مشکلات مالی گروه و گروه های دیگر، نسبت به رفع موانع در حد امکانات مالی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تلاش خود را انجام دهد.

 

اخبار مرتبط:

چه نمایش‌هایی در تهران روی صحنه است؟

آغار اجرای «ازدواج آقای می‌سی‌سی‌پی» در تماشاخانه ایرانشهر

حوضخانه قجری تماشاخانه می‌شود

محمد رحمانیان: برای ˝روز واقعه˝ قوی‌ترین تیم‌ بازیگری را انتخاب کردم

تغییر ساعت نمایش «مجلس انتقام جویی هملت»

نمایش «کمدی به شیوه فاصله گذاری» در خانه نمایش اداره تئاتر

انتقاد یک کارگردان تئاتر از برخی مدیران سالن‌های تئاتری

بهروز غریب‌پور: از مشروطه به این سو شناسنامه‌هایمان را باطل کرده‌ایم

10 نمایش منتخب از چهارقاره جهان معرفی شدند

اجرای«مجلس انتقام جویی هملت» با حضور شمس لنگرودی آغاز شد

«رَختکَن رادیو تئاتر» در تماشاخانه سه‌نقطه

نظر رحمانیان درباره «مضحکه شبیه قتل»

زبان هنر؛ بهترین راه گفتگوی تمدن‌ها

میترا حجار «قطام» می‌شود

زمان آغاز رپرتوار تئاتر عروسکی گروه آران

یادداشت بهزاد صدیقی برای نمایش «شب به‌خیر جناب کنتِ»