مدیر کل هنرهای نمایشی در آیین اختتامیه بیست و هفتمین جشنواره تئاتر استانی چهارمحال و بختیاری، از هنرمندان تئاتر، کشف ظرفیت‌های تئاتری استان ها و توجه به متن هایی برخاسته از قابلیت های اقلیمی را خواستار شد.

 

سایت خبری تئاتر: مهدی شفیعی با اشاره به رویکرد واگذاری مدیریت جشنواره های استانی به ادارات کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ها، تمایز جشنواره ها در شکل و کیفیت برگزاری و افزایش اعتماد به نفس هنرمندان شهرستانی را از مهمترین اتفاقات این دوره دانست.

وی با اشاره به استقلال رای استان ها در انتخاب داوران و امکان بهره مندی بیشتر از تجربه پیشکسوتان و چهره‌های شهرستانی، تصریح کرد که ادارات کل، انجمن های نمایش و گروه های نمایشی با ایجاد گروه‌های مشورتی و در نظر گرفتن ظرافت های اجرایی، در توسعه و ترویج تئاتر و احیا تالارها و تماشاخانه ها اهتمام ورزند.

مدیر کل هنرهای نمایشی با اشاره به ظرفیت های موجود استان چهارمحال بختیاری، تمرکز بر تولید و اجرای عمومی را از تعهدات هنرمندان برشمرد و اظهار امیدواری کرد بازسازی و بهینه سازی اماکن تئاتری با تعامل استان و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ممکن گردد.

شفیعی با اشاره به زیبایی های طبیعی شهرکرد و رودخانه های پرآب که موجب حیات و سرزندگی این منطقه شده است، تئاتر و دیگر هنرها را عاملی برای مضاعف کردن نشاط اجتماعی و زنده نگهداشتن جامعه دانست.

بیست و هفتمین جشنواره تئاتر استانی چهارمحال بختیاری با شرکت هشت گروه نمایشی و طی سه روز به میزبانی شهرکرد برگزار گردید. در آیین اختتامیه این مراسم که با حضور مهدی شفیعی مدیر کل هنرهای نمایشی، سلیمانی معاونت منابع انسانی استانداری، ارمغان بهداروند مدیر عامل انجمن هنرهای نمایشی، کارگران مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد.

همچنین هیئت داوران مشتمل بر پیمان شریعتی، فرشید زارعی فر و پرویز فلاحی پور دو اثر «و صدا این همه ترسان» به کارگردانی مصطفی محمدی دوست و هوشنگ عزیزی پور از فارسان و «سیاه در سبز» به کارگردانی کاظم حیدری چالشتری به عنوان آثار برگزیده معرفی و مورد تقدیر قرار دادند.

 

اخبار مرتبط:

«گزیده ۴۰سال نمایشنامه دانش آموزی» منتشر می‌شود

مسافر آستانه: 10 برنامه دیگر هم جای «مجله تئاتر» را نمی‌گیرد

وزیر ارشاد پس از بازدید از تئاتر شهر چه گفت؟

معرفی آثار رپرتوار فصلی تئاتر خیابانی دفاع مقدس

نامه دهقان به مدیر شبکه چهار / سرمایه ملی را نابود می کنید

کارگاه آموزش «لایت‌روم» برای عکاسان تئاتر برگزار می‌شود

درخواست هسته‌ای عزت‌الله انتظامی از مردم

نمایش «عامدانه عاشقانه قاتلانه» شنبه ها هم اجرا می‌شود

پیام ویدیویی گروه نمایش «کالیگولا» به هما روستا

جایزه جشنواره ایتالیا برای جشنواره تئاتر عروسکی ایران

درباره­ نمایش «گل و قداره» / لوطی­‌های نه­‌چندان لوطی