دبیر شانزدهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر عروسکی که خانه عروسک را در دوره پانزدهم جشنواره راه‌اندازی کرد با اشاره به نبود حمایت از سوی شهرداری تهران یادآور شد، این خانه همچنان استیجاری است.

 

سایت خبری تئاتر به نقل از مهر: مرضیه برومند که همزمان با پذیرش دبیری پانزدهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر عروسکی «تهران - مبارک» خانه عروسک را بعد از اینکه خانواده تئاتر عروسکی طی سال‌های متمادی از نبود مکانی ثابت برای خود رنج می‌برد راه‌اندازی کرد، درباره وضعیت مکان استیجاری این خانه گفت: خانه عروسک به صورت استیجاری در اختیار ما قرار دارد و هنوز نتوانسته‌ایم این خانه را به عنوان مکان دائمی خانواده تئاتر عروسکی در اختیار داشته باشیم.

این هنرمند با سابقه سینما و تئاتر ایران یادآور شد: متأسفانه شهرداری تهران حمایت لازم را برای اینکه این مکان استیجاری به صورت دائمی در اختیار خانواده تئاتر عروسکی قرار گیرد، نداشت.

دبیر شانزدهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر عروسکی تهران - مبارک با اشاره به تمدید یک ساله اجاره ساختمان خانه عروسک، اظهار کرد: معاونت هنری وزارت ارشاد به دلیل اینکه این مکان تبدیل به دبیرخانه دائمی جشنواره تئاتر عروسکی شده و خانواده تئاتر عروسکی در آن مشغول فعالیت‌های هنری و آموزشی هستند، متقبل شد که اجاره بهای ماهانه این ساختمان را بپردازد.

برومند با اشاره به کمبود بودجه در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تأکید کرد: ما از وزارت ارشاد به دلیل وضعیت بودجه‌ای که دارد توقعی نداریم اما شهرداری تهران می‌تواند برای حمایت از هنرمندان تئاتر عروسکی و دائمی شدن مکان استیجاری خانه عروسک، اقدام کند.

 

اخبار مرتبط:

«گزیده ۴۰سال نمایشنامه دانش آموزی» منتشر می‌شود

مسافر آستانه: 10 برنامه دیگر هم جای «مجله تئاتر» را نمی‌گیرد

وزیر ارشاد پس از بازدید از تئاتر شهر چه گفت؟

معرفی آثار رپرتوار فصلی تئاتر خیابانی دفاع مقدس

نامه دهقان به مدیر شبکه چهار / سرمایه ملی را نابود می کنید

کارگاه آموزش «لایت‌روم» برای عکاسان تئاتر برگزار می‌شود

درخواست هسته‌ای عزت‌الله انتظامی از مردم

نمایش «عامدانه عاشقانه قاتلانه» شنبه ها هم اجرا می‌شود

پیام ویدیویی گروه نمایش «کالیگولا» به هما روستا

جایزه جشنواره ایتالیا برای جشنواره تئاتر عروسکی ایران

درباره­ نمایش «گل و قداره» / لوطی­‌های نه­‌چندان لوطی