میکائیل شهرستانی که این ‌روزها دو نمایش «خانه برناردا آلبا» و «دایی وانیا» را هم‌زمان در تماشاخانه دراما روی صحنه برده، می‌خواهد «ازدواج آقای می‌سی‌سی‌پی» را اجرا کند.

 

سایت خبری تئاتر: میکائیل شهرستانی، بازیگر و کارگردان تئاتر، گفت: در نظر دارم نمایش «ازدواج آقای می‌سی‌سی‌پی» را کارگردانی کنم و خودم هم در آن بازی خواهم‌ کرد. اگر زمینه کار فراهم بشود، بعد از ماه محرم این نمایش را روی صحنه می‌برم.
شهرستانی که این ‌روزها با نسل جوان تئاتر بسیار وقت می‌گذراند، این نسل را بسیار باهوش ولی کم‌کار توصیف کرد و گفت: اگر نسل جوان ما تنبلی و توقع خود را کنار بگذارند، می‌توانند درخشش بیش‌تری در تئاتر داشته باشند تا جایی که آموزش و حتی همکاری با آن‌ها، آرزوی هر کارگردانی باشد.
او در‌باره اجرای دو نمایش «دایی وانیا» و «خانه برناردا آلبا» با همکاری گروهی جوان، گفت: من سال‌ها است که در کنار فعالیت‌های بازیگری و کارگردانی، تدریس هم می‌کنم. دوره یک سال و نیم آموزشی را آغاز کرده‌ام و در کنار جوان‌ترها به آن‌ها آموزش داده‌ام. دوست داشتم بازده عملی تلاش‌هایم را ببینم و چه کاری بهتر از این‌که با همکاری آن‌ها، نمایش اجرا کنم.
میکائیل شهرستانی اجرای نمایش «دایی وانیا» و« خانه برناردا آلبا» را نسبت به اجراهای قبلی‌ این دو نمایش، قابل قبول‌تر دانست و گفت: من هیچ‌وقت از کارهایی که کارگردانی یا بازی می‌کنم رضایت کامل ندارم، به همین دلیل نمی‌توانم بگویم این اجرا از نظر من ایده‌آل است، اما از تمام اجراهای قبلی بهتر است.
او جرأت بروز اندیشه‌های بدیع و غیرمتعارف را در نسل جدید، بهتر از نسل‌های گذشته ارزیابی کرد و گفت: به عنوان یک معلم آرزوی من این است که کمک کنم تا نسل جدید به نهایت دانش و احساس مسئولیت دست پیدا کند، بتواند از حقش دفاع کند و پای حرفش بایستد. می‌دانم رسیدن به این نقطه، نیازمند گذر زمان بسیاری است، اما امیدوارم زنده باشم و آن‌ روز را ببینم.
میکائیل شهرستانی درباره همکاری با جوان‌ها گفت: آموزش به نسل جدید را ادامه می‌دهم. دو نمایشنامه به نام‌های «پدر» نوشته استریندبرگ و «ارباب پونتیلا و نوکرش ماتی» نوشته برتولت برشت را با دو گروه دیگر تمرین می‌کنم و از نیمه دوم آبان در تماشاخانه دراما به صحنه می‌رود.
شهرستانی در پایان از تمدید اجرای نمایش «دایی وانیا» خبر داد و گفت: اجرای این نمایش تا 10 مهر تمدید شده است، اما اجرای نمایش «خانه برناردا آلبا» بر اساس برنامه‌ریزی قبلی، 31 شهریور به پایان می‌رسد.

 

اخبار مرتبط:

پاسخ شبکه چهارم سیما به نامه نیما دهقان

اجرای شش تئاتر خیابانی در هفته دفاع مقدس

پیام قالیباف به چهارمین جشنواره تئاتر شهر

قادر آشنا: تعطیلی «مجله تئاتر» پاک کردن صورت مسئله است

اعلام نتایج بازخوانی آثار جشنواره نمایشنامه‌خوانی نیمکت

علی جنتی به تماشای تئاتر مهرجویی نشست

«عامدانه عاشقانه قاتلانه» به روزنامه‌نگار فقید تقدیم شد

«کالیگولا» دوباره تمدید شد

اختتامیه جشنواره تئاتر شهر سوم مهر در فرهنگسرای اندیشه

اعلام بخش دوم اجرای عمومی آثار منتخب صحنه‌ای تئاتر مقاومت

خانه عروسک همچنان استیجاری است

مدیران سیما و شهرداری به تئاتر نگاه توسعه‌محور داشته باشند

انتشار 3 مجموعه نمایشنامه و یک کتاب پژوهشی

حضور نمایندگان ایران در جشنواره اتحاد جهانی مدارس تئاتر

«به مناسبت ورود اشکان» منتشر شد

«گزیده ۴۰سال نمایشنامه دانش آموزی» منتشر می‌شود