شبخند کافه خنده با نمایشنامه‌خوانی طنز، نمایش طنز، شعر طنز، خاطره‌گویی طنز و نمایش عکس‌های طنز دو شب (پنجشنبه و جمعه 9 و 10 مهرماه) در مجتمع فرهنگی هنری فرشچیان برگزار شد.

پایگاه خبری تئاتر: در اولین شب این برنامه که ساعت 7 بعد از ظهر پنجشنبه برگزار شد، گروه تئاتر جلفا یک نمایشنامه‌خوانی طنز و یک نمایش طنز را اجرا کردند. برنامه با شعری از محمود سلطانی، طنزپرداز اصفهانی، با دعوت به خنده آغاز شد.

اسماعیل موحدی که اجرای مراسم را هم برعهده داشت، در بخش دوم مراسم به همراه دو عضو دیگر گروه تئاتر جلفا به خوانش یک نمایشنامه پرداختند. داستان این اثر از یک اتفاق کوچک آغاز می‌شد؛ شخصیت اول نمایشنامه که تنها در آپارتمان کوچکی در خیابان سانتافه، بین کانینگ و آروز بود، طبق عادت هر شب در خانه‌اش را از پشت قفل می‌کند و بعد صبح، کلید در قفل می‌شکند. دست و پا زدن جوان 24 ساله برای رهایی و دست به دامان آدم‌های مختلف شدنش طنازانه داستان را جلو می‌برد و بعد با یک موقعیت سورئال به اتمام می‌رسد.

پس از این نمایشنامه، طالبی یکی دیگر از طنزپردازان اصفهان، شعری با عنوان «کلید» را با لهجه اصفهانی‌اش برای حضار خواند خواند. قطعه موسیقی که توسط گروه موسیقی تئاتر جلفا آماده شده بود، یکی از بخش‌های پرطرفدار کافه خنده بود؛ موسیقی‌ای طنازانه با عنوان «زایمان از رباعیات اصلی خیام. رباعیات به هم پیوسته حکیم عمر خیام به همسر کارمندش. از روی نسخه خطی تصحیح شده دکتر عباسعلی ذولفقاری».

نمایش طنز سقراط هم بخش دیگری از برنامه بود که گروه تئاتر جلفا اجرا کردند؛ نمایشی با بازی سه کاراکتر سقراط، آگاته و سینیاس که محکوم به مرگ شدن سقراط دست مایه دیالوگ‌های فلسفی طنازانه‌اش قرار گرفته بود و با لغو حکم مرگ و تقدیر از بزرگترین فیلسوف یونان باستان به پایان رسید.

کافه خنده با نمایش عکس‌های طنز، خاطره گویی آقای شیرچیان، شعر خوانی زهرا دری و قطعه موسیقی «کلید» به پایان رسید.