همزمان با روز جهانی کودک، نمایش «یک دقیقه» به کارگردانی میثم یوسفی در مرکز تئاتر و تئاتر عروسکی کانون به روی صحنه می‌رود.

 

سایت خبری تئاتر: در ایام هفته‌ی ملی کودک و هم‌زمان با 16 مهرماه، اجرای نمایش «یک دقیقه» به کارگردانی میثم یوسفی در سال بوستان مرکز تولید تئاتر و تئاتر عروسکی آغاز می‌شود.

این نمایش بر اساس از کتابی با همین نام به نویسندگی جعفر مهیاری است که پیش‌ازاین از سوی انتشارات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان منتشر و در سال 1393 نامزد دریافت جایزه‌ی یازدهمین جشنواره‌ی کتاب‌های رشد در بخش نمایش‌نامه شده بود.

نمایش «یک دقیقه» روایت زندگی گلی به نام «گل فراموشم نکن» است که تنها یک روز حق زندگی دارد و براثر وزش باد از ریشه‌اش جدا می‌شود و باد او را به مکان‌های مختلف می‌برد. «گل فراموشم نکن» به هر جا که می‌رسد، با موجودات خوب و بد مختلفی آشنا می‌شود، تا این‌که در آخرین لحظات زندگی‌اش به راز مهم زندگی پی می‌برد.

لیدا وعیدی، ندا نوری، علیرضا دری و سانیا شاهرخ در این نمایش به ایفای نقش می‌پردازند.

سعید عابدی دستیار اول کارگردان و برنامه‌ریز و نوید اکبری مبارکه دستیار دوم کارگردان نمایش «یک دقیقه» هستند.

طراحی صحنه‌ی این نمایش را آرش شریف‌زاده و طراحی لباس را ریحانه مطهری انجام داده‌اند. در همین حال، آهنگ‌سازی این اثر نیز به عهده‌ی میر امیر میری است و ساخت دکور را علیرضا حسین‌پور و محمدرضا شاملوفرد به عهده داشته‌اند.

این نمایش که برای گروه سنی نوجوان مناسب است، همه‌روزه به‌جز شنبه‌ها ساعت 18 برای عموم علاقه‌مندان اجرا می‌شود. همچنین هر روز صبح در ساعت 10 نیز اجرای ویژه مدارس به روی صحنه می‌رود.

امسال آیین روز جهانی کودک در روز 16 مهرماه، هم‌زمان با برنامه‌های هفته‌ی ملی کودک (15 تا 21 مهر) با حضور مسئولان بلندپایه و دانش‌آموزان و خانواده‌ها و میهمانانی از دیگر کشورها برگزار خواهد شد.

 

اخبار مرتبط:

فراخوان دریافت متون نمایشی برای اجرا در تماشاخانه استاد مشایخی

نمایش «منهای دو» در تماشاخانه سه نقطه

برنامه های بخش ملی جشنواره تئاتر «سوره ماه» اعلام شد

هما روستا درگذشت

پیکر هما روستا در ایران تشییع خواهد شد

پیام تسلیت انجمن منتقدان تئاتر برای درگذشت هما روستا

سالن‌های میزبان جشنواره تئاتر کودک و نوجوان معرفی شدند

زمان دو اجرای پایانی «سال‌ثانیه» در سعدآباد

اجرای عمومی تئاتر مقاومت در ۹ استان کشور آغاز شد

ایران عضو رسمی اتحادیه جهانی مدارس تئاتر شد

برگزاری کارگاه تکنیک بازیگرى مایزنر در تئاتر باران

«حکم مرگ به سبک ارمنی‌ها» خوانش‌ می‌شود

هایفست 2015 میزبان 9 گروه ایرانی شد

اسامی آثار برگزیده مسابقه نمایشنامه‌نویسی تئاتر کودک و نوجوان

چه نمایش‌هایی در تهران روی صحنه است؟