دبیر بیست و دومین جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان برضرورت توجه به تئاتر کودک و نوجوان تاکید کرد و گفت: قوه تعقل و ادارک کودکان با دیدن نمایش های کودکانه رشد پیدا می کند.

 

به گزارش خبرنگار سایت خبری تئاتر:  شهرام کرمی در مراسم افتتاحیه بیست و دومین جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان که با حضور استاندار همدان، مدیرکل میراث فرهنگی و صنایع دستی و معاون سیاسی- امنیتی استاندار و جمع کثیری از کودکان و نوجوان علاقه مند به تئاتر در مجموعه شهربازی رنگین کمان شهر همدان برگزارشد، اظهار کرد: به اعتقاد بسیاری از صاحب‌نظران هرگونه سرمایه گذاری مادی و معنوی و برنامه‌ریزی عمیق و دراز مدت جهت رشد و اعتلای جامعه می‌بایست با کودکان آغاز شود.

وی افزود: کودکان وارث و حافظ تمدن آینده‌اند بنابراین هر قدر کودکان به لحاظ رشد ذهنی و ادراک معنوی غنی و پربار گردند در حقیقت تمدن انسانی پربار می‌شود.

این مقام مسئول در ادامه از ضرورت توجه به تئاتر کودک و نوجوان سخن به میان آورد و گفت:  فعال کردن قوه تعقل کودکان ازمهم ترین نتایج ارتباط کودک با دنیای نمایش های کودکانه است.

کرمی در پایان بیان کرد: امسال بیست و دومین مراسم افتتاحیه جشنواره تئاتر کودک و نوجوان را جشن می گیریم و امیدوارم برنامه ریزی ها به گونه ای باشد که روزی شاهد برگزاری جشن صد سالگی این مراسم باشیم.

در ادامه این مراسم مریم سعادت کارگردان تاتر کودک و نوجوان صداقت و آشنایی با دنیای کودکانه را از مهم ترین ویژگی های یک کارگردان تئاتر کودک دانست و گفت: اگر کارگردان این حوزه با دغدغه های دنیای کودکان آشنا نباشد و به دنیای آن ها اشراف نداشته باشد نمی تواند به آن ها نزدیک شود و مخاطب خود را از دست می دهد.

این کارگردان تئاتر کودک به وضعیت انیمیشن های امروزی اشاره کرد و گفت: متاسفانه انمیشین های امروز عمق و مفهوم چندانی ندارند اما به دلیل تصویرسازی قوی نه تنها کودکان بلکه بزرگسالان را هم جذب می کنند.

وی در پایان تصریح کرد: کشور ما با داشتن پیشینه قصه سرایی و برخورداری از داستان های عمیق می تواند در حوزه نمایش های کودکانه به موفقیت های بسیاری دست پیدا کند که تحقق این مهم برنامه ریزی و توجه بیش از پیش مسئولان این حوزه را می طلبد لذا از آنان انتظار داریم که با توجه بیشتر به این حوزه به جریان ارتقای تاتر کودک سرعت بیشتری بخشند.

 

اخبار مرتبط:

برنامه تشییع پیکر و مجلس ختم زنده‌یاد هما روستا اعلام شد

دهمین جشنواره بین المللی تئاتر خیابانی مریوان به پایان خود رسید

طرحی زیبا برای درگذشت هما روستا

انتخابات پنجمین دوره هیات مدیره انجمن عکاسان خانه تئا‌تر برگزار شد

قطار بیست و دومین جشنواره تئاتر کودک و نوجوان به ایستگاه رسید

گزارش تصویری نمایش «وقتی ما مردگان بر می خیزیم» کارگردان: شهاب آگاهی

جشن هفتاد و شش سالگی اکبر رادی به تعویق افتاد

پارسا پیروزفر «ماتریوشکا»را در آمریکا و کانادا اجرا می‌کند

یادداشت مژده شمسایی برای هما روستا

اجرای نمایشی از ایتالیا در محوطه تئاتر شهر

رونمایی از کتاب «تئاتر کاربردی» در حاشیه جشنواره تئاتر خیابانی مریوان

پیام تسلیت بنیاد اکبر رادی برای درگذشت هما روستا

معرفی برگزیدگان بخش پژوهش جشنواره تئاتر خیابانی مریوان

بزرگان موسیقی ایران به تئاتر باران آمدند

هفته تئاتر لهستان در تهران برگزار می‌شود

فراخوان معاونت هنری برای خلق آثار هنری درباره فاجعه «منا»

مهدی پاکدل با «جنایت و مکافات» در عمارت قجری

جدول اجرایی بیست و دومین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان