دبیر بیست و دومین جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان از افزایش 50 درصدی حضور گروه های نمایشی خارجی در جشنواره امسال خبرداد.

 

 

سایت خبری تئاتر: شهرام کرمی در گفت و گو با خبرنگار سایت خبری تئاتر به حضور پررنگ گروه های خارجی در بیست و دومین جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان، اشاره کرد و اظهار داشت: امسال 10 گروه نمایشی برای شرکت در این جشنواره حضور دارند.

وی همچنین از افزایش 50 درصدی حضور گروه های نمایشی خارجی در جشنواره امسال خبرداد وگفت: از ابتدای برگزاری این جشنواره تا کنون هیچگاه تعداد گروه های خارجی حاضر در جشنواره از 6 گروه بیشترنمی شد اما امسال شاهد حضور 10 گروه نمایشی از کشورهای روسیه، هند، آلمان، استرالیا، ایتالیا، فنلاند و آفریقای جنوبی هستیم.

این مقام مسئول در ادامه از بخش تئاتر صحنه ای و خیابانی این جشنواره سخن به میان آورد و ابراز داشت: پذیرش گروه های نمایشی در این دو بخش نسبت به سال گذشته تغییر کمی چندانی نداشته است چون تعداد سالن‌ها مشخص و تعداد روزهای جشنواره محدود است اما امیدواریم سال آینده با برنامه ریزی بتوانیم پذیرای گروه های نمایشی بیشتری باشیم.

کرمی توجه بیشتر به آثار دانش آموزی را از دیگر نقاط قوت جشنواره بیست و دوم دانست و گفت: امسال سعی کردیم که به تئاتر استان همدان و آثار دانش آموزی توجه بیشتری نشان دهیم تا انگیزه آنان ا برای تولید کارهای فاخر بیشتر شود.

وی همچنین به برگزاری کارگاه های آموزشی تخصصی تئاتر اشاره کرد و گفت: امسال این کارگاه ها با حضور دو استاد بین المللی شناخته شده از کشور آلمان و استرالیا برگزار می شود که حضور این دو استاد می تواند تاثیر مثبتی در کیفیت کارگاه ها داشته باشد.

دبیر بیست و دومین جشنواره بین المللی تئاتر در بخش دیگری از سخنان خود به نقاظ ضعف تئاتر کودک اشاره کرد وگفت: بسیاری از هنرمندان این حوزه از کمبود فضا و سالن های اجرا گله می کنند در حالی که به نظر من تئاتر کودک وابسته به سالن نیست و می توان بر اساس امکانات موجود کارهای مطلوبی ارائه کرد.

وی در پایان عدم رونق اجراهای عمومی و مقطعی بودن توجه به تئاتر کودک را مهم ترین نقطه ضعف این حوزه دانست و گفت: برای ارتقای تئاتر کودک باید فرهنگ سازی کنیم و والدین را با نتایج مثبت این هنر آشنا کنیم، اگر خانواده ها متقاعد شوند که از راه تئاتر می توانند بسیاری از مسایل را در فرزندانشان درونی کنند قطعا شاهد حضور پررنگ تر کودکان در سالن های نمایش خواهیم بود.

 

اخبار مرتبط:

برنامه تشییع پیکر و مجلس ختم زنده‌یاد هما روستا اعلام شد

دهمین جشنواره بین المللی تئاتر خیابانی مریوان به پایان خود رسید

طرحی زیبا برای درگذشت هما روستا

انتخابات پنجمین دوره هیات مدیره انجمن عکاسان خانه تئا‌تر برگزار شد

قطار بیست و دومین جشنواره تئاتر کودک و نوجوان به ایستگاه رسید

گزارش تصویری نمایش «وقتی ما مردگان بر می خیزیم» کارگردان: شهاب آگاهی

جشن هفتاد و شش سالگی اکبر رادی به تعویق افتاد

پارسا پیروزفر «ماتریوشکا»را در آمریکا و کانادا اجرا می‌کند

یادداشت مژده شمسایی برای هما روستا

اجرای نمایشی از ایتالیا در محوطه تئاتر شهر

رونمایی از کتاب «تئاتر کاربردی» در حاشیه جشنواره تئاتر خیابانی مریوان

پیام تسلیت بنیاد اکبر رادی برای درگذشت هما روستا

معرفی برگزیدگان بخش پژوهش جشنواره تئاتر خیابانی مریوان

بزرگان موسیقی ایران به تئاتر باران آمدند

هفته تئاتر لهستان در تهران برگزار می‌شود

فراخوان معاونت هنری برای خلق آثار هنری درباره فاجعه «منا»

مهدی پاکدل با «جنایت و مکافات» در عمارت قجری

جدول اجرایی بیست و دومین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان