نمایش «سلطان مار» نوشته بهرام بیضایی با کارگردانی خیرالله تقیانی‌پور و با حضور بازیگران تئاتر کشور آذربایجان به زبان آذری در شهر باکو و همچنین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر روی صحنه خواهد رفت.

 

سایت خبری تئاتر: خیرالله‌ تقیانی‌پور درباره اجرای نمایش «سلطان مار» با حضور بازیگران تئاتر کشور آذربایجان گفت: با حضور مهدی شفیعی مدیرکل هنرهای نمایشی، سعید اسدی دبیر سی و چهارمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر و مهرداد رایانی‌مخصوص مدیر بخش بین‌الملل اداره‌کل هنرهای نمایشی تفاهم نامه‌ای با کمپانی تئاتری در آذربایجان منعقد و مقرر شد تا کانون نمایشنامه‌نویسان ایران با بازیگران تئاتر آذربایجان اثری مشترک را روی صحنه ببرد. من برای کارگردانی این اثر مشترک انتخاب شدم و به نمایشنامه «سلطان مار» استاد بهرام بیضایی رجوع کردم.

وی با اشاره به حضور اتابک نادری به عنوان مدیر این پروژه مشترک تئاتری، ادامه داد: در سفری که به کشور آذربایجان داشتم، بازیگران مدنظر اجرای نمایش «سلطان مار» را انتخاب کردم و با حضور این بازیگران یک دورخوانی از نمایشنامه انجام شد. نمایش «سلطان مار» دارای ۱۲ بازیگر است و نمایش به زبان آذری اجرا خواهد شد.

این کارگردان جوان تئاتر ایران درباره اجرای عمومی نمایش «سلطان مار» با حضور بازیگران تئاتر کشور آذربایجان، یادآور شد: این نمایش را ابتدا در شهر باکو روی صحنه خواهیم برد و پس از آن در سی و چهارمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر نیز اجرا خواهد شد. ضمن اینکه قرار است این نمایش در کشورهای ترک‌زبان مانند ترکیه، ازبکستان، قزاقستان و همچنین شهرهای تبریز، اردبیل و آستارا نیز به صحنه خواهد رفت.

تقیانی‌پور از تولید اثر مشترک دیگری با هنرمندان تئاتر کشور آذربایجان با موضوع واقعه عاشورا خبر داد و گفت: سال گذشته با وزارت فرهنگ کشور آذربایجان تفاهم نامه‌ای برای تولید نمایشی با موضوع واقعه عاشورا منعقد شد که تولید این کار به سال جاری موکول شد. این اولین بار است که در کشور آذربایجان نمایشی مذهبی تولید خواهد شد و ما قصد داریم بعد از تولید و اجرای نمایش «سلطان مار»، تولید این نمایش مذهبی را شروع کنیم.

 

اخبار مرتبط:

برنامه تشییع پیکر و مجلس ختم زنده‌یاد هما روستا اعلام شد

دهمین جشنواره بین المللی تئاتر خیابانی مریوان به پایان خود رسید

طرحی زیبا برای درگذشت هما روستا

انتخابات پنجمین دوره هیات مدیره انجمن عکاسان خانه تئا‌تر برگزار شد

قطار بیست و دومین جشنواره تئاتر کودک و نوجوان به ایستگاه رسید

گزارش تصویری نمایش «وقتی ما مردگان بر می خیزیم» کارگردان: شهاب آگاهی

جشن هفتاد و شش سالگی اکبر رادی به تعویق افتاد

پارسا پیروزفر «ماتریوشکا»را در آمریکا و کانادا اجرا می‌کند

یادداشت مژده شمسایی برای هما روستا

اجرای نمایشی از ایتالیا در محوطه تئاتر شهر

رونمایی از کتاب «تئاتر کاربردی» در حاشیه جشنواره تئاتر خیابانی مریوان

پیام تسلیت بنیاد اکبر رادی برای درگذشت هما روستا

معرفی برگزیدگان بخش پژوهش جشنواره تئاتر خیابانی مریوان

بزرگان موسیقی ایران به تئاتر باران آمدند

هفته تئاتر لهستان در تهران برگزار می‌شود

فراخوان معاونت هنری برای خلق آثار هنری درباره فاجعه «منا»

مهدی پاکدل با «جنایت و مکافات» در عمارت قجری

جدول اجرایی بیست و دومین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان