کارگردان نمایش پاپا گفت: تئاتر خیابانی مردم را با سالن های نمایش آشتی می دهد.

 

 

سایت خبری تئاتر: کاوه مهدوی در گفت و گو با خبرنگار سایت خبری تئاتر، اظهار کرد: نمایش پاپا روایتگر زندگی مردم روستایی است که نسبت به محیط زیست بی تفاوت شده اند.

وی نبود کدخدای روستا را مهم ترین دلیل این بی توجهی دانست و افزود: این کارگردان تئاترپیام اصلی نمایش را توجه به محیط زیست عنوان کرد و گفت: همه مردم باید نسبت به طبیعت، احساس مسئولیت کنند و بدانند که هرگونه تخریب محیط زیست، تیشه زدن به ریشه خود انسان ها است.

مهدوی در ادامه از چگونگی اجرای نمایش سخن به میان آورد و ابراز داشت: این نمایش تک پرسوناژ و به صورت خیابانی اجرا می شود.

کارگردان نمایش پاپا اضافه کرد: موسیقی در نمایش پاپا نقش موثری دارد و مکمل بازی شخصیت نمایش است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به ویژگی های تئاتر خیابانی اشاره کرد و گفت: تئاتر خیابانی، تئاتری مردمی و بر اساس اعتراض به مسایل جامعه شکل گرفته است.

این کارگردان تئاتر اضافه کرد: در اجرای تئاتر خیابانی باید به خصوصیات و علایق عامه مردم توجه کرد و هدف اصلی نمایش را با زبانی مردم پسند به مخاطب القا کنیم.

مهدوی ابراز داشت: جای مخاطب خاص در تئاتر صحنه ای است، ویژگی مخاطب تئاتر صحنه ای با ویژگی مردمی که تئاتر خیابانی تماشا می کنند متفاوت است و این تفاوت ها در روند اجرای کار تاثیر بسزایی دارد.

کارگردان نمایش پاپا گفت: در تئاتر خیابانی تماشاگر و بازیگر برخلاف تئاترهای صحنه‌ای معنایی دیگر و متفاوت پیدا می‌کنند، با هم یکی می‌شوند و ارتباط بین بازیگر و تماشاگر در بالاترین حد ممکن وجود دارد.

وی تصریح کرد: در تئاتر خیابانی به جای اینکه مردم به طرف نمایش  کشیده شوند، نمایش  به  میان مردم می‌رود و به توسعه این هنر و شناسانده شدن و پذیرفته‌شدن آن نزد مردم کمک می‌‌کند و این رغبت را می‌تواند در آنان به وجود آورد که به تئاتر نگاه راغب‌تری  داشته باشند، چرا که رسالت تئاتر خیابانی، بردن این هنر در میان مردم است.

این کارگردان تئاتر در ادامه بر توسعه تئاتر خیابانی تاکید کرد و گفت: وقتی که ما خودمان را در فضاهای بسته سالن محبوس  کنیم  و فقط اجراها را مختص به سالن بدانیم ، تئاتر  را  به میان مردم  کوچه  و بازار  نمی‌بریم  پس نباید انتظار داشت که مردم تئاتر را درک کنند  و با این هنر  همدم شوند.

مهدوی در پایان بیان کرد: تئاتر خیابانی می‌تواند فرهنگ دیدن تئاتر را در جامعه رواج دهد و مردمی که از  تئاتر روی گردان شده‌اند را دوباره با سالن‌های تئاتر آشتی دهد.

 

اخبار مرتبط:

تماشاچیانی که پشت در ماندند / کودکی که اشک ریخت

آغاز پیش فروش بلیت نمایش «یک فیلم مستند داستانی»

نمایش «یک از 175» با موضوع شهدای غواص به صحنه می‌رود

اعتراض مهرجویی به بدقولی‌های تبلیغ نمایش «غرب واقعی»

پای بیست و دومین جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان می‌لنگد

بودجه یک سال تئاتر ایران در جیبِ بازسازی ناتمام

نمایش جدیدی از نغمه ثمینی اجرا می‌شود

نمایشنامه‌هایی برای «نفت» برگزیده شدند

نمایشنامه جدید حمیدرضا نعیمی نمایشنامه‌خوانی می‌شود

اجرای نمایشی از بهرام بیضایی توسط بازیگران آذربایجانی

«مجلس انتقام جویی هملت» دو اجرایی می‌شود / بازدید اعضای چهار سفارت‌خانه

سیلوی پروتاگون: ترس در دنیای گرد جایی ندارد

«کدو زری» به ایرج طهماسب تقدیم شد

دستور ویژه‌ی وزیر ارشاد برای تئاتر

بازیگر «کالیگولا» تغییر کرد

برگزاری كارگاه «شكسپير» زير نظر مسعود دلخواه

"برایان فری‌یل" نمایشنامه نویس مشهور ایرلندی درگذشت