علی مرادخانی در حاشیه کنسرت نور در برج آزادی وضعیت بازسازی تئاتر شهر را نگران‌کننده دانست و علت آن را کاهش بودجه عمرانی کشور اعلام کرد.

 

سایت خبری تئاتر: علی مرادخانی (معاون هنرى وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامى) در حاشیه کنسرت نور در برج آزادی درباره وضعیت تئاتر شهر و روند بازسازی آن گفت: موضوع بازسازی مجموعه تئاتر شهر برای ما هم با توجه به زمان کمی به آغاز جشنواره تئاتر فجر داریم؛ نگران‌کننده شده است. ما به عنوان بهره‌بردار این مجموعه علاقمندیم فضای ارزشمند فرهنگی تئاتر شهر هرچه زودتر به طور کامل در اختیار ما قرار گیرد؛ اما مشکل ما این است که وقتی کار بازسازی این مجموعه شروع شد؛ به دلیل کمبود امکانات بودجه‌ای و تخصیص آن با موانعی روبه رو شدیم که کار را برای ما سخت کرد.

او ادامه داد: البته که معاونت توسعه مدیریت و منابع انسانی وزارت ارشاد درصدد است هرچه زودتر منابع مالی این قضیه برای ادامه کار تامین شود و کار تا این حد به درازا نکشد. متاسفانه در شرایط فعلی بودجه عمرانی در کشور به شدت کاهش پیدا کرده است، بنابراین پروسه بازسازی تئاتر شهر نیز از این قاعده مستنثا نیست. من می‌دانم آقای کاراندیش طی روزهای گذشته نهایت تلاش خود را انجام داده که این موضوع نیز مرتفع شود اما به هر حال باید به این نکته واقف باشم که کمبود بودجه مانع اصلی روند بازسازی تئاتر شهر است.

وی افزود: به هر ترتیب ما تمام تلاش خود را انجام می‌دهیم تا آغاز جشنواره تئاتر فجر دو تالار دیگر را به مجموعه‌های نمایشی تئاتر شهر اضافه کنیم. انتخاب عنوان« سال تئاتر» از سوی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی هم به اعتقاد من ابتکاری از سوی آقای جنتی بود که طرح آن در این مقطع زمانی واقعا لازم بود. همین که تئاتر بیشتر مورد توجه قرار گیرد و از ما درباره آن سوالات متعددی شود می‌تواند فضای خوبی را برای حل مشکلات موجود فراهم کند. به هر حال من تاکنون رایزنی‌هایی با معاونان رییس جمهور برای حل مشکل بودجه انجام دادم که بتوانیم حداقل در شرایط موجود کار را سریع‌تر تمام کنیم چراکه معتقدم تعلل در حوزه بازسازی خسارت بیشتری را به مجموعه‌هایی چون تئاتر شهر می‌زند. با متوقف شدن کار هم هزینه‌ها بیشتر خواهد شد و هم مشکلات بیشتری برای مجموعه به وجود می‌آید.

مرادخانی همچنین با بیان اینکه چهارشنبه هفته گذشته با تعدادی از مهندسان بازسازی مجموعه تئاتر شهر ملاقاتی داشته؛ گفت: من در ملاقاتم با مهندسان بازسازی تئاتر شهر از آنها خواهش کردم در یک جدول زمان‌بندی مشخص اولا هزینه‌ها را اعلام کنند و در مرحله بعد به صورت کامل زمان‌بندی مورد نظر خود را برای بازسازی تئاتر شهر اعلام کنند. براساس این جلسه مقرر شده که این جدول زمان‌بندی شده تا شنبه هفته آینده به من اعلام شود و من بعد از برگزاری جلسه بعدی موضوع نهایی را با رسانه‌ها در میان می‌گذارم تا آنها نیز در چند و چون قرار گیرند.

وی در پاسخ به این سوال که میزان بودجه بازسازی تئاتر شهر چقدر بوده؛ گفت: برای دقیق بودن مبلغ این سوال را از آقای کاراندیش بپرسید اما من با اینکه نمی‌توانم به طور دقیق میزان بودجه را اعلام کنم؛ فکرمی‌کنم تا امروز حدود سه میلیارد تومان هزینه بازسازی مجموعه تئاتر شهر شده و اگر بخواهیم کار را ادامه دهیم؛ احتمالاحدود دو تا سه میلیارد تومان دیگر برای ادامه کار بودجه لازم داریم.

 

اخبار مرتبط:

تماشاچیانی که پشت در ماندند / کودکی که اشک ریخت

آغاز پیش فروش بلیت نمایش «یک فیلم مستند داستانی»

نمایش «یک از 175» با موضوع شهدای غواص به صحنه می‌رود

اعتراض مهرجویی به بدقولی‌های تبلیغ نمایش «غرب واقعی»

پای بیست و دومین جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان می‌لنگد

بودجه یک سال تئاتر ایران در جیبِ بازسازی ناتمام

نمایش جدیدی از نغمه ثمینی اجرا می‌شود

نمایشنامه‌هایی برای «نفت» برگزیده شدند

نمایشنامه جدید حمیدرضا نعیمی نمایشنامه‌خوانی می‌شود

اجرای نمایشی از بهرام بیضایی توسط بازیگران آذربایجانی

«مجلس انتقام جویی هملت» دو اجرایی می‌شود / بازدید اعضای چهار سفارت‌خانه

سیلوی پروتاگون: ترس در دنیای گرد جایی ندارد

«کدو زری» به ایرج طهماسب تقدیم شد

دستور ویژه‌ی وزیر ارشاد برای تئاتر

بازیگر «کالیگولا» تغییر کرد

برگزاری كارگاه «شكسپير» زير نظر مسعود دلخواه

"برایان فری‌یل" نمایشنامه نویس مشهور ایرلندی درگذشت