گروه تئاتر عروسکی «یاس تمام» که به تازگی اجراهای موفقیت‌آمیزی را در جشنواره شارل ویل مزیه کشور فرانسه تجربه کرده، برای اجرا در فستیوال تئاتر کن کشور فرانسه در سال ۲۰۱۷ نیز دعوت شده است.

 

سایت خبری تئاتر: «یاس تمام» که به تازگی با نمایش «تا یک بشمار» در جشنواره معتبر تئاتر عروسکی شارل ویل مزیه کشور فرانسه حضور داشت، درباره بازخورد این اجراها گفت: استقبال از اجراهای نمایش «تا یک بشمار» بسیار خوب بود و مخاطبانی که به تماشای این اثر نشستند، بسیار راضی و خرسند بودند. این استقبال خوب باعث شد تا برای بار سوم، از گروه «یاس تمام» برای اجرای اثری جدید در جشنواره شارل ویل مزیه، دعوت شود.
وی با اشاره به حضور ۴۰۰ اثر نمایشی اعم از نمایش‌های خیابانی و صحنه‌ای در این جشنواره بین‌المللی، ادامه داد: به دلیل اینکه زمان کافی برای تماشای آثار صحنه‌ای حاضر در جشنواره شارل ویل مزیه را نداشتم، تنها به تماشای چند اثر خیابانی نشستم که اجراهای خوبی بودند که می‌توانم آن‌ها را برای حضور در جشنواره بین‌المللی تئاتر عروسکی تهران - مبارک پیشنهاد کنم.
این کارگردان تئاتر و تئاتر عروسکی که پیش از این نیز اجراهای بین‌المللی آثار خود را به هنرمندان و چهره‌های فرهنگی و هنری ایران زمین تقدیم کرده بود، درباره چهره‌هایی که اجراهای «تا یک بشمار» در جشنواره شارل ویل مزیه را به آن‌ها تقدیم کرده است، گفت: اجراهای «تا یک بشمار» را در این جشنواره بین‌المللی تئاتر به آقایان محمود دولت آبادی، نجف دریابندری و داود رشیدی تقدیم کردیم.

صبری در ادامه درباره دیگر فستیوال‌هایی که از گروه «یاس تمام» برای اجرا دعوت‌ به عمل آورده‌اند، اظهار کرد: بعد از اجراهایی که در جشنواره شارل ویل مزیه داشتیم، از ما برای حضور در فستیوال تئاتر شهر کن در کشور فرانسه در سال ۲۰۱۷، دعوت به عمل آمد.
گروه «یاس تمام» پیش از این با نمایش‌های «زمین و چرخ» و «تا یک بشمار» در فستیوال‌ها و کشورهای مختلف اروپایی به صحنه رفته و با استقبال مخاطبان و منتقدان تئاتری مواجه شده است.

 

اخبار مرتبط:

تماشاچیانی که پشت در ماندند / کودکی که اشک ریخت

آغاز پیش فروش بلیت نمایش «یک فیلم مستند داستانی»

نمایش «یک از 175» با موضوع شهدای غواص به صحنه می‌رود

اعتراض مهرجویی به بدقولی‌های تبلیغ نمایش «غرب واقعی»

پای بیست و دومین جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان می‌لنگد

بودجه یک سال تئاتر ایران در جیبِ بازسازی ناتمام

نمایش جدیدی از نغمه ثمینی اجرا می‌شود

نمایشنامه‌هایی برای «نفت» برگزیده شدند

نمایشنامه جدید حمیدرضا نعیمی نمایشنامه‌خوانی می‌شود

اجرای نمایشی از بهرام بیضایی توسط بازیگران آذربایجانی

«مجلس انتقام جویی هملت» دو اجرایی می‌شود / بازدید اعضای چهار سفارت‌خانه

سیلوی پروتاگون: ترس در دنیای گرد جایی ندارد

«کدو زری» به ایرج طهماسب تقدیم شد

دستور ویژه‌ی وزیر ارشاد برای تئاتر

بازیگر «کالیگولا» تغییر کرد

برگزاری كارگاه «شكسپير» زير نظر مسعود دلخواه

"برایان فری‌یل" نمایشنامه نویس مشهور ایرلندی درگذشت