محمدرضا خاکی کارگردان و مدرس دانشگاه با نمایش‌نامه«پنجره» اثر امانوئل روبلس به تئاتر باران می‌آید.

 

سایت خبری تئاتر: نمایش‌نامه«پنجره» نوشته امانوئل روبلس رمان‌نویس و نمایشنامه‌نویسی است که خاکی دو نمایش‌نامه از او را در دست چاپ دارد و قرار است «پنجره» جمعه 24مهر ماه در فستیوال نمایش‌نامه‌خوانی تئاتر باران اجرا شود.

 خاکی که کارگردانی این اثر را به عهده دارد در همین زمینه گفت: بازیگرانی همچون بهاره کاتوزی، شهره سلطانی، وحید نفر و بهمن عباسپوربه عنوان نقش‌خوان در این اجرا حضور دارند.

این مدرس دانشگاه ادامه داد: نمایشنامه خوانی برای معرفی اثر است و در اروپا نمایش‌نامه‌خوانی با هدف معرفی اثر برگزار می‌شود. در واقع همیشه اول اثر اجرا و بعد به صورت کتاب منتشر می‌شود. امیدوارم من هم بتوانم روز جمعه قبل از نمایش‌نامه‌خوانی و هم در مقدمه‌ای که برای کتاب نوشته‌ام معرفی مختصری انجام دهم.

این مدرس دانشگاه که آثار را سال‌ها قبل و در پی درخواست عزت‌الله انتظامی ترجمه کرده است، خاطرنشان کرد: حدود 10 سال قبل آقای انتظامی یک‌بار گفتند کاش نمایشی بود که من دوست داشتم و می‌توانستم در آن بازی کنم و دوباره به صحنه بروم. من هم دو نمایش‌نامه از امانوئل روبلس به نام‌های «جزیره برهوت» و «پنجره» پیدا کردم که ترجمه شد و سپس به اطلاع ایشان رساندم که با استقبال مواجه شد و حتی همفکری‌هایی هم برای اجرا صورت گرفت اما متاسفانه بعدها شرایط تغییر کرد و امکان این همکاری فراهم نشد.

جشنواره نمایش‌نامه‌خوانی باران در نخستین گام پذیرای ١١ گروه نمایشی است که از ۲۰ الی ۳۰ مهر هر روز ساعت ۱۶ در این مجموعه خوانش می‌شوند. در این جشنواره آثاری از نیل سایمون، تنسی ویلیامز، امانوئل روبلس، کلیفورد اودتس، آرتور کوپیت، ژان راسین و... به کارگردانی محمدرضا خاکی، مسعود دلخواه، بهرام سروری‌نژاد، هادی احمدی، مهدیه پورقلی، مریم باقری، زری کریمی، مینا محترمی، آیدین طهرانی، داوود نامور خوانش می‌شود.

 

اخبار مرتبط:

مرضیه برومند: مراقب باشیم سرنوشت تئاتر مثل فیلم نشود

حسن معجونی از «میکرو لیو» گفت

پیش‌فروش تئاتر «باغ‌ آلبالو» آغاز شد

خوانش نمایشنامه «گندم زاردور» به نفع کودکان سرطانی

چه نمایش‌هایی در تهران روی صحنه است؟

مراسم ختم هما روستا برگزار شد+عکس

سعید ذهنی آهنگساز «ترور» شد

کارگاه تهیه کنندگی تئاتر لغو شد

سه اثر از آثار اکبر رادی به زبان‌ انگلیسی منتشر می‌شود

«عامدانه عاشقانه قاتلانه»بازهم تمدید شد

«مجلس شاه فتاح» در خانه نمایش اداره تئاتر برپا می‌شود

نمايش «سه چرخه» در تماشاخانه سه نقطه

وضعیت تئاترشهر نگران‌کننده است