مدیرعامل خانه تئاتر ترجیح داد که نسبت به حواشی، ادعاها و نقدهای مطرح شده از سوی 3 عضو هیات مدیره‌ی این تشکل صنفی که در نشستی مطرح کردند، سکوت پیشه کند و مسائل را رسانه‌ای نکند.

 

سایت خبری تئاتر: ایرج راد ترجیح داد که بازرس خانه تئاتر به برخی مسائل پاسخ بدهد و خودش سکوت پیشه بکند.

مهدی قلعه، بازرس خانه تئاتر در پاسخ به اینکه آیا هیات مدیره با نبود سه عضو خود اعتبار و وجهه قانونی دارد؟ به ایسنا گفت: هیات مدیره خانه تئاتر به لحاظ قانونی حدنصاب را دارد و مشکلی برای آن به وجود نمی‌آید، چون اعضای اصلی هیات مدیره هفت نفر و اعضای علی البدل سه نفر هستند که با نبود این سه عضو، دو نفر از اعضای اصلی و یک نفر از اعضای علی البدل کم می‌شوند که آقایان بهرامی و ساربان جایگزین اعضای اصلی می‌شوند.

او ادامه داد: نکته دیگر این است که به نظر می‌رسد دوستان اساسنامه خانه تئاتر را نخوانده‌اند، چرا که اگر هرکدام از اعضای هیات مدیره سه جلسه پشت سرهم و پنج جلسه غیرمداوم غیبت غیرموجه داشته باشند اتوماتیک‌وار حذف خواهند شد. در این سه ماه هم چندین بار تماس تلفنی با دوستان گرفته شده ولی جواب تلفن را ندادند.

قلعه اضافه کرد: برای آقای نادری هم نامه زدیم که غیبت غیرموجه زیادی دارد اما اصلا پیگیر نشد.

روز 18 مهرماه سه نفر از اعضای هیات مدیره خانه تئاتر در نشستی خبری ضمن اعلام اینکه چندماهی است به دلیل مشکلاتی که وجود دارد در جلسات هیات مدیره شرکت نمی‌کنند و البته استعفا هم نمی‌کنند، گزارشی را از عملکرد 17 ماهه خود در این خانه ارائه کردند و توضیح دادند که چه برنامه‌ای را برای به روز کردن خانه تئاتر و بهسازی آن آماده کرده بودند که برای اجرایی شدن آن با موافقتی روبرو نشدند.

علیرضا نادری، علی اصغر دشتی و حمید پورآذری در این نشست تاکید کردند که خانه تئاتر دچار ضعف‌های شدید از جمله نبود شفافیت ، نبود گزارش‌های مالی‌ و نبود بازرسی درست است که باعث شده این خانه به سازمانی عقب مانده تبدیل شود.

 

اخبار مرتبط:

مرضیه برومند: مراقب باشیم سرنوشت تئاتر مثل فیلم نشود

حسن معجونی از «میکرو لیو» گفت

پیش‌فروش تئاتر «باغ‌ آلبالو» آغاز شد

خوانش نمایشنامه «گندم زاردور» به نفع کودکان سرطانی

چه نمایش‌هایی در تهران روی صحنه است؟

مراسم ختم هما روستا برگزار شد+عکس

سعید ذهنی آهنگساز «ترور» شد

کارگاه تهیه کنندگی تئاتر لغو شد

سه اثر از آثار اکبر رادی به زبان‌ انگلیسی منتشر می‌شود

«عامدانه عاشقانه قاتلانه»بازهم تمدید شد

«مجلس شاه فتاح» در خانه نمایش اداره تئاتر برپا می‌شود

نمايش «سه چرخه» در تماشاخانه سه نقطه

وضعیت تئاترشهر نگران‌کننده است