مدیر کانون تئاتر دانشگاهی مرکز هنرهای نمایشی از بدهی ۱۵۰ میلیون تومانی به هنرمندان خبر داد و گفت: رئیس مرکز هنرهای نمایشی قول پرداخت این مطالبات را داده است اما متأسفانه بودجه‌ کافی موجود نیست.

پایگاه خبری تئاتر: رحمت امینی مدیر کانون تئاتر دانشگاهی مرکز هنرهای نمایشی گفت: 150 میلیون تومان کل بدهی کانون تئاتر دانشگاهی به هنرمندان بیشترین سهم آن متعلق به اجرای نمایش‌هایی است که در سال 89 صورت گرفته است؛ بخشی از آن نیز متعلق به کارگاه‌های آموزشی، حمایت از جشنواره‌های دانشگاهی، سمینارها و ... است. تمام مواردی که ذکر شد توسط شورای تئاتر دانشگاهی برای پرداخت به تصویب رسید.

وی افزود: آخرین قول آقای آشنا رئیس مرکز هنرهای نمایشی این بود که حداقل مطالبات گروه‌هایی که اجرای عمومی رفتند که مبلغ آن حدود 60میلیون تومان می شد را پرداخت کنند. آخرین اطلاع بنده هم این است که فهرست این مطالبات به مرکز هنرهای نمایشی ارسال شده است اما بودجه ای برای پرداخت وجود ندارد.

این مدرس دانشگاه تصریح کرد: آقای آشنا تمایل زیادی برای پرداخت این مطالبات دارند اما همیشه بحث بودجه پیش آمده و فقدان آن. در سال گذشته گفته شد که مطالبات هنرمندان تسویه شده است اما تنها گروه‌هایی که با آنها تسویه نشد مطالبات مربوط به کانون تئاتر دانشگاهی مرکز هنرهای نمایشی است.

امینی با بیان اینکه پرونده مطالبات تئاتر دانشگاهی پرونده خاصی است، گفت: از زمانی که در این کانون فعالیت می‌کنم بنا را بر پرداخت مطالبات گذاشته‌ام و هیچ اقدام دیگری را انجام نداده‌ام؛ تنها یک سال به دنبال اخذ تأییدیه پرداخت مطالبات بودم که در پایان آقای آشنا توانست تأییدیه آن را اسفند 91 از آقای شاه‌آبادی معاون امور هنری وزارت ارشاد بگیرد.

وی خاطرنشان کرد: آنچه که واضح و بدیهی است این است که مشخص شده که باید مطالبات کانون تئاتر دانشگاهی پرداخت شود اما دیگر پولی در کار نیست.