نمایش «اتراق در خواب قیلوله» به کارگردانی میلاد نیک‌آبادی از پنجم آبان ماه در تماشاخانه باران روی صحنه می‌رود.

 

سایت خبری تئاتر: نمایش «اتراق در خواب قیلوله» به نویسندگی مهدی شفیعی زرگر و کارگردانی میلاد نیک‌آبادی از پنجم آبان‌ماه در تئاتر باران روی صحنه می رود.

این نمایش کاری از گروه تئاتر «شایا» است که به تهیه کنندگی کمپانی تئاتر باران در قالب کارگاهی تولید شده است.

میلاد نیک‌آبادی در همین زمینه عنوان کرد: «اتراق در خواب قیلوله» یک متن پنج اپیزودی است از پنج موقعیت زندگی زن و شوهری که نویسنده همزمان با تمرینات متن آن را نوشت.

کارگردان نمایش «مده آ» ادامه داد: این نمایش کارگاهی شکل گرفته است و گروهی که برای این نمایش شکل گرفته است قبلا آموزش‌های لازم را دیده و از آمادگی لازم برخوردار بودند. از میان افراد داوطلب، ۲۰ نفر برگزیده شدند و با حضور آنها تمرینات چند ماهه‌ای برای آماده‌سازی و کار روی متن آغاز شد.

وی افزود: کار بر مبنای استفاده از توان بازیگران است. این بازیگران با وجود آنکه تجربه اجرایی چندانی ندارند، اما بسیار توانمند هستند. آنها با انگیزه بالا، تمرینات روزانه هشت ساعته را پشت‌سر گذاشته‌اند و مطمئنا تماشاگران‌شان را شگفت‌زده می‌کنند.

کارگردان نمایش «رابینسون کروزوئه» با تاکید بر بهره‌گیری از نسل جدید هنرمندان بیان کرد: امیدوارم از این پس بیشتر به بازیگران نسل جوان توجه شود، جدی نگرفتن این نسل سبب می‌شود تا چشم انداز خوبی نداشته باشیم.

نیک آبادی در پایان متذکر شد: تئاتر ما نیازمند بازیگران جوان است. وظیفه داریم به انرژی و توان‌شان اعتماد کنیم تا نسل جدید معرفی شوند. آغاز مسیر بازیگری برای هر کسی مهم و تاثیرگذار است. نسل جدید، افراد توانایی‌اند. من در این کار شاهد تلاش بی‌وقفه آنها بودم، اتفاقی که کمتر می‌توان در فضای حرفه‌ای شاهد آن بود. شاید این افراد تجربه‌ای نداشته باشند، اما مصمم و پرتلاش‌اند.

نمایش «اتراق در خواب قیلوله» نوشته مهدی شفیعی زرگر و کارگردانی میلاد نیک‌آبادی از پنجم آبان ماه ساعت ۲۰:۳۰ در تئاتر باران به صحنه می رود. الهه اذکاری، میلاد اسکندری، امین امینی، حامد برغانی، پارسا بهشتی، امیر کرمی، مریم گرجی، علی گیل‌وری، مریم نقیب، صادق وفایی و پریسا هاشم پور بازیگران این نمایش‌ هستند.

 

اخبار مرتبط:

واکنش بازرس «خانه تئاتر» به مسائل مطرح شده

رومن پولانسکی با بروسلی در تئاتر شهر

فستیوال «واندرین تئاتر» میزبان یک نمایش از ایران می‌شود

گلریزان هنرمندان به یاد هما روستا در کنار رود راین

عاطفه رضوی بازیگر نمایش علی سرابی شد

اجرای «سرگیجه» در خانه هنرمندان

آغاز نمایش «بیضایی» با حضور بازیگران آثار«بیضایی»

توضیح علیرضا نادری درباره نشست اعضای خانه تئاتر

دانشجویان می‌توانند در تمرین تئاتر دکتر رفیعی شرکت کنند

شمس لنگرودی در بهبهان «زن اسرار‌آمیز» را تماشا کرد

«دو سه چیزی که نمی‌دانی» برای کودکان کار اجرا شد

اعضای شورای علمی «سمینار پژوهشی» جشنواره تئاتر فجر مشخص شدند

شرح دلایل تعویق در برگزاری جشن پنجاه سالگی سنگلج

علیرضا نادری: خانه تئاتر سازمانی عقب‌افتاده و عقب مانده است

بیست و چهارمین جشنواره سراسری تئاتر سوره ماه به کار خود پایان داد

سه اثر از آثار اکبر رادی به زبان‌ انگلیسی منتشر می‌شود