بهروز غریب‌پور از موافقت مسئولان برای احداث موزه عروسک‌های گروه تئاتر "آران" خبر داد.

 

سایت خبری تئاتر: سرپرست گروه تئاتر آران درباره جزئیات تأسیس این موزه توضیح داد: با وجود دشواری‌های گوناگونی که گروه با آن دست و پنجه نرم می‌کند، اما خبر خوش اینکه معاون أمور هنری هفته گذشته با تأسیس موزه گروه آران برای حراست و نگهداری از ٨٠٠ عروسک خلق شده برای اپراهای ما موافقت کرد.

او افزود: این نشان می‌دهد مواردی هم وجود دارد که مسئولان علاقمند هستند میراث هنری گروه‌هایی مانند "آران" بعد از ١٣ سال کار شبانه‌روزی حفظ شود که جای خوشحالی دارد.

غریب‌پور با بیان اینکه محل موزه در تالار فردوسی تعیین شده، خاطرنشان کرد: اگر این اتفاق بیفتد با موزه‌ای منحصربه‌فرد در جهان مواجه خواهیم شد که امکان تماشای تمام عروسک‌های گروه تئاتر عروسکی را برای میهمانان و علاقمندان فراهم می‌کند. چون طراحی و خلق این تعداد عروسک بسیار قابل توجه است و می‌توان از آن به عنوان یک اثر موزه‌ای تمام عیار یاد کرد.

سرپرست گروه تئاتر "آران" ضمن اظهار امیدواری از اینکه در ادامه این خبر، اخبار خوش دیگری نیز برای گروه در راه باشد؛ گفت: محل دقیق این موزه فضاهای جانبی تالار فردوسی درنظر گرفته شده چون باید نزدیک محل اجرا باشد و خوشبختانه آقای مرادخانی با بودجه و محل مورد نظر موافت کرده‌است. از هفته گذشته تا امروز نیز در مرحله اداری قرار گرفته و کار به زودی آغاز می‌شود.

کارگردان اپرای "حافظ" تصریح کرد: به این ترتیب عروسک‌ها از صندوق‌های حفاظت شده بیرون می‌آیند و امکان جدیدی فراهم می‌شود که برای هر اجرا نیز کمک قابل توجهی است. چون دسترسی به آنها برای هر اجرا ساده‌تَر شده و در جابه‌جایی با خطر کمتری نیز مواجه می‌شوند.

گروه تئاتر عروسکی "آران" این روزها رپرتوآر آثار خود را در تالار فردوسی بنیاد رودکی روی صحنه می‌برد که طبق برنامه اعلام شده توسط گروه به زودی اپرای تحسین شده "عاشورا" اجرا می‌شود. این اپرا علاوه بر ایران در چند کشور اروپایی ازجمله "ایتالیا" و "لهستان" به صحنه رفت و با تحسین علاقمندان به هنر نمایش به ویژه ماریونت نخی مواجه شد.

درصورت اجرا شدن طرح احداث موزه عروسک‌های گروه تئاتر آران امکان تماشای توانایی هنرمندان ایرانی بیش از پیش برای میهمانان خارجی و داخلی فراهم می‌شود و هنر دوستان از نزدیک شاهد خلاقیت و توانایی دست خالقان این عروسک‌های دست‌ساز خواهند بود.

 

اخبار مرتبط:

واکنش بازرس «خانه تئاتر» به مسائل مطرح شده

رومن پولانسکی با بروسلی در تئاتر شهر

فستیوال «واندرین تئاتر» میزبان یک نمایش از ایران می‌شود

گلریزان هنرمندان به یاد هما روستا در کنار رود راین

عاطفه رضوی بازیگر نمایش علی سرابی شد

اجرای «سرگیجه» در خانه هنرمندان

آغاز نمایش «بیضایی» با حضور بازیگران آثار«بیضایی»

توضیح علیرضا نادری درباره نشست اعضای خانه تئاتر

دانشجویان می‌توانند در تمرین تئاتر دکتر رفیعی شرکت کنند

شمس لنگرودی در بهبهان «زن اسرار‌آمیز» را تماشا کرد

«دو سه چیزی که نمی‌دانی» برای کودکان کار اجرا شد

اعضای شورای علمی «سمینار پژوهشی» جشنواره تئاتر فجر مشخص شدند

شرح دلایل تعویق در برگزاری جشن پنجاه سالگی سنگلج

علیرضا نادری: خانه تئاتر سازمانی عقب‌افتاده و عقب مانده است

بیست و چهارمین جشنواره سراسری تئاتر سوره ماه به کار خود پایان داد

سه اثر از آثار اکبر رادی به زبان‌ انگلیسی منتشر می‌شود