برگزیدگان سومین جشنواره سراسری نمایشنامه‌خوانی شامگاه گذشته 20 مهرماه با حضور دکتر طه هاشمی، معاون دانشجویی فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی و احمد شمس رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران جنوب در سازمان مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی برگزار شد.

 

سایت خبری تئاتر: این مراسم از سوی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران جنوب با پخش نماهنگی از بیانات مقام معظم رهبری درباره حادثه منا به طور رسمی آغاز شد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران جنوب گفت: «تحولات فرهنگی که به دستور ریاست دانشگاه آزاد اسلامی با رویکرد جدید بوجود آمده است، برگرفته از تدبیر، درایت، منش و مشی فرهنگی دکتر طه هاشمی است.»

احمد شمس خطاب به معاون دانشجویی فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی عنوان کرد: «این جشنواره نیز از دسته گل‌های دیگری است که شما به آب داده‌اید و جزو طرح‌های ماندگار فرهنگی محسوب می‌شود. این جشنواره در سه دوره برگزار شده و هر دوره از دیگری بهتر بوده است و فکر می‌کنم با رشد و گستردگی که در پیش دارد در بخشنامه‌ها عبارت تهران جنوب از آن حذف شود. خصلت من و دوستانم به گونه‌ای است که موضوعات را جدی می‌گیریم بنابراین ممکن است در بخشنامه‌های بعدی عنوان تهران جنوب حذف شود.»

رئیس واحد تهران جنوب دانشگاه آزاد اسلامی از معاون دانشجویی فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی، معاونان و همکارانی که در شکل گیری این مراسم یاری کردند و همچنین دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی و سراسری که آثارشان را در این جشنواره مورد نقد و ارزیابی قرار دادند تشکر کرد.

دانشجویان مدیر، مبتکر و مجری این برنامه بوده‌اند

وی در ادامه سخنرانی خود تصریح کرد: «مدیر، مبتکر و مجری این برنامه دانشجویان بوده‌اند و من به سهم خود قدردان آنها هستم و امیدوارم بتوانیم به نیکی این کار را جبران کنیم.»

وی در ادامه به تلاش قابل توجه شش ماهه دانشجویان دانشکده هنر و معماری اشاره کرد و سخنانش را با قرائت یک بیت از حافظ به پایان رساند.

در ادامه این مراسم با پخش نماهنگی از بهروز بقایی، این هنرمند پیشکسوت به روی صحنه آمد و در حضور طه هاشمی، احمد شمس، فاطمه هاشمی و فربد یمنی دبیر جشنواره مورد تقدیر قرار کرفت.

بهروز بقایی پس از دریافت لوح تقدیر گفت: «من تاکنون هیچ کاری برای دانشگاه آزاد اسلامی نکرده‎‌ام که امروز بابت آن از من تشکر شود اما به هر حال بابت توجه به هنر متشکرم.»

در بخش دیگری از مراسم اختتامیه سومین جشنواره نمایشنامه‌خوانی نیمکت، نمایش کمدی توسط سجاد باقری به اجرا در آمد.

در بخش بعدی نیز فربد یمنی به عنوان دبیر جشنواره به سخنرانی پرداخت و گفت: «سومین جشنواره نمایشنامه‌خوانی نیمکت با همه فراز و نشیب‌ها، ضعف‌ها و قوت‌هایش پس از 6 ماه فعالیت امروز به پایان می‌رسد.»

وی در ادامه سخنانش از مسئولان دانشگاه آزاد اسلامی و هیأت داوران بخاطر اعتمادی که به جوانان داشته‌اند تشکر کرد و افزود: « اگرچه همواره در کارها ضعف‌هایی وجود دارد اما امیدوارم تلاش‌های انجام شده بخشی از اعتماد دوستان و بانیان جشنواره را پاسخگو بوده باشد.»

وی اظهار کرد: «برگزاری جشنواره‌ای در حد ملی برای گروه جوان، کاری نشدنی است اما بچه‌ها با همدلی، صبوری و همکاری خوب توانسته‌اند این کار را به امر شدنی تبدیل کنند. هدف از برگزاری این جشنواره این بود که جشنواره‌ای برگزار شود که صرف نمایشنامه‌خوانی باشد و به مقدمه تئاتر بیشتر بپردازد تا مرهمی بر روی زخم‌های تئاتر باشد.»

یمنی در پایان افزود: « دفتر این جشنواره را موقتاً می‌بندیم تا در آینده‌ای نه چندان دور سراغ آن رویم و با آینده نگری مناسب به جشنواره‌ای بی‌رقیب در نمایشنامه‌خوانی تبدیل شود.»

پس از پخش نماهنگی از نمایشنامه‌خوانی برگزیدگان این دوره بدین شرح معرفی شدند:

بخش پوستر:

جایزه رتبه اول به سعید رضوانی طراح پوستر نمایش «مقام استادی»

جایزه رتبه دوم به محسن حیدری طراح پوستر نمایش «کوارتت پر»

جایزه رتبه سوم به میثم خاوری طراح پوستر نمایش «مرگ در می‌زند»

بخش نقش‌خوانی زن:

جایزه رتبه اول به سانیا سالاری برای نقش خوانی نمایش «کارنامه بندار بیدخش»

جایزه رتبه دوم به رویا بختیاری نقش‌خوان نمایش «هیولاخوانی»

جایزه رتبه سوم به سروناز نانکلی برای نقش‌خوانی نمایش «مقام استادی»اهدا شد.

بخش نقش‌خوانی مرد:

جایزه رتبه اول به آرش اشاداد نقش‌خوان نمایش «کارنامه بندار بیدخش»

جایزه رتبه دوم به جواد قاسم‌لو برای نقش‌خوانی نمایش «زندگی یک هنرمند»

جایزه رتبه سوم به مجتبی زادفر برای نقش‌خوانی در نمایش «خیال روی خطوط موازی» از مشهد اعطا شد.

در این بخش همچنین احمد لشینی نقش‌خوان «هیولاخوانی» و آرش ممسلی نقش‌خوان «ترانه‌ای برای آیدا» مورد تقدیر قرار گرفتند.

بخش کارگردانی:

جایزه رتبه اول مهراو نوری کارگردان «کارنامه بندار بیدخش»

جایزه رتبه دوم به محمدرضا ایمانیان برای کارگردانی «زندگی یک هنرمند»

جایزه رتبه سوم به احسان الله دادی کارگردان نمایش «هیولاخوانی» اهدا شد و سمیه مددی کارگردان نمایش «روز ناشنوا» مورد تقدیر قرار گرفت.

نمایش«مقام استادی» در بخش بهترین نمایش از نگاه تماشاگر به عنوان اثر برتر انتخاب و معرفی شد.
رضا رفیع اجرای این برنامه را برعهده داشت و پروین داداندیش، رئیس واحد تهران غرب دانشگاه آزاد اسلامی، بهروز بقایی، حبیب رضایی، مهتاب نصیر پور، فائزه درمان معاون فرهنگی معاون فرهنگی و اجتماعی واحد تهران جنوب از جمله هنرمندان و مسئولان در این مراسم بودند.

 

اخبار مرتبط:

واکنش بازرس «خانه تئاتر» به مسائل مطرح شده

رومن پولانسکی با بروسلی در تئاتر شهر

فستیوال «واندرین تئاتر» میزبان یک نمایش از ایران می‌شود

گلریزان هنرمندان به یاد هما روستا در کنار رود راین

عاطفه رضوی بازیگر نمایش علی سرابی شد

اجرای «سرگیجه» در خانه هنرمندان

آغاز نمایش «بیضایی» با حضور بازیگران آثار«بیضایی»

توضیح علیرضا نادری درباره نشست اعضای خانه تئاتر

دانشجویان می‌توانند در تمرین تئاتر دکتر رفیعی شرکت کنند

شمس لنگرودی در بهبهان «زن اسرار‌آمیز» را تماشا کرد

«دو سه چیزی که نمی‌دانی» برای کودکان کار اجرا شد

اعضای شورای علمی «سمینار پژوهشی» جشنواره تئاتر فجر مشخص شدند

شرح دلایل تعویق در برگزاری جشن پنجاه سالگی سنگلج

علیرضا نادری: خانه تئاتر سازمانی عقب‌افتاده و عقب مانده است

بیست و چهارمین جشنواره سراسری تئاتر سوره ماه به کار خود پایان داد

سه اثر از آثار اکبر رادی به زبان‌ انگلیسی منتشر می‌شود