نمایش «کمدی استشمامات» براساس داستانی از «نیکلای گوگول» و به کارگردانی میثم عبدی بعد از سه سال پیگیری و انتظار سرانجام به صحنه می‌رود.

پایگاه خبری تئاتر:  عبدی گفت: نمایش «کمدی استشمامات» قرار است دی‌ماه در سالن گوشه فرهنگسرای نیاوران اجرا می‌شود.

او افزود: گروه ما بعد از اجرای این نمایش در جشنواره فجر سال 89 به دنبال اجرای عمومی آن بود و بالاخره بعد از چند سال جایی برای اجرای این نمایش پیدا کردیم.البته ما برای اجرای «کمدی استشمامات» نیاز به یک سالن بلک باکس داشتیم اما الان مجبور هستیم برای اجرا در سالن نیاوران در طراحی صحنه و میزانسن تغییراتی ایجاد کنیم.

این کارگردان با ارائه توضیحاتی درباره نمایش «کمدی استشمامات» ادامه داد: این نمایش پنجمین سری از نمایش‌های کمدی گروه تئاتر«اشتباهات» است. گروه ما پیش‌تر نمایش‌های «کمدی افتضاحات» را براساس کمدی اشتباهات شکسپیر، «کمدی ارتباطات» را براساس اختراع تلفن، «کمدی اکتشافات» را براساس داستان کشف قاره آمریکا و «کمدی ارتفاعات» را براساس داستان اختراع هواپیما اجرا کرده است.

سرپرست گروه تئاتر «اشتباهات» افزود: متن این نمایش توسط امید طاهری براساس داستان «دماغ» نیکلای گوگول نوشته شده است. داستان «دماغ» درباره شخصی است که یک روز صبح از خواب بلند می‌شود و بعد می‌بیند دماغ‌اش نیست! نمایش ما هم نگاهی به این داستان داشته است، فضای نمایش ما در یک شهر ساختگی به نام «کمیلند» با شخصیت‌هایی چون شهردار، دکتر، بازرس، قاضی، رئیس حزب، کافه‌چی، خبرنگار و... می‌گذرد.

احسان کرمی، عباس جمشیدی، نازنین کریمی، مجید رحمتی، منوچهر رمضانی، منصور اسکندری از جمله بازیگرانی هستند که حضورشان در نمایش «کمدی استشمامات» قطعی شده است.