پزشکان آلمانی اعتقاد دارند که پیوند دوم بسیار سرنوشت‌ساز است و همه چیز به نتیجه عمل جراحی دوم و پیوند بستگی پیدا می‌کند.

پایگاه خبری تئاتر: طبق اعلام پزشکان آلمانی نتایج بررسی‌های صورت گرفته نشان می‌دهد مجید بهرامی(بازیگر جوان تئاتر و سینمای کشور) بار دیگر به سرطان مبتلا شده و باید برای پیوند سرنوشت‌ساز مغز استخوان از سلول‌های بنیادین استفاده کند که هزینه هنگفتی را در پی‌ دارد.

 مهدی بهرامی با اعلام این خبر درخصوص وضعیت برادر خود در حال حاضر گفت: بعد از عمل پیوند نخست احساس می‌کردیم مشکل برطرف شده اما سال گذشته مجید یک برآمدگی روی زانوی خود حس کرد. آزمایش‌های اولیه‌ای برای تشخیص دلایل التهاب موضعی به وجود آمده در ایران انجام شد و به پیشنهاد پزشکان، مجید برای ادامه بررسی‌ها بار دیگر به آلمان رفت.

وی ادامه داد: بعد از انجام مراحل مورد نیاز، نتایج اولیه آزمایش‌ها بازگشت مجدد بیماری این بار در ناحیه زانو را تایید کرد. به همین علت یکی از اعضای خانواده باید بابت پاره‌ای آزمایش‌های پزشکی و گرفتن سلول‌های بنیادین برای پیوند مغز استخوان به آلمان سفر کند. به همین منظور دعوت‌نامه به دست ما رسیده و خواهرمان برای مصاحبه در سفارت آلمان و سفر به این کشور آماده می‌شود.

بهرامی تصریح کرد: پزشکان ایرانی هم می‌گویند به دلیل اینکه پیوند نخست و پی‌گیری مراحل درمان با تکنولوژی و داروهای آلمانی انجام شده و با توجه به مسائل دارویی که به وجود آمده امکان پی‌گیری مرحله دوم درمان در ایران وجود ندارد و ممکن است پاسخ درمان آنچه انتظار می‌رود نباشد.

وی با اشاره به اینکه مجید در حال حاضر به توصیه پزشک چند جلسه شیمی درمانی را پشت سر گذاشته و فقط فاصله‌ای حدودا یک ماهه را تا شروع عمل جراحی برای پیوند دوم زمان دارد؛ اظهار داشت: طبق آنچه مجید در آخرین گفتگوی تلفنی خود عنوان کرد، پزشکان آلمانی اعتقاد دارند که پیوند دوم بسیار سرنوشت‌ساز است و همه چیز به نتیجه عمل جراحی دوم و پیوند بستگی پیدا می‌کند. از طرفی هزینه‌های عمل پیوند دوم چیزی حدود 40هزار یورو می‌شود که طبعا پرداخت آن بسیار سنگین خواهد بود و تامین مبلغ مورد نظر برای اکثر بیماران و خانواده‌های آن‌ها سخت است.

بهرامی در انتها بیان کرد: همه از وضعیت بودجه‌ای و مشکلات مالی دولت و مرکزهنرهای نمایشی اطلاع داریم. همچنین دوستانی از مجموعه مدیریتی و همینطور از میان هنرمندان کمک بی‌دریغ خود را برای انجام شدن پیوند نخست انجام دادند. از طرفی می‌دانم برادر من تنها ایرانی نیست که به این بیماری مبتلا شده ولی به عنوان خانواده تمام آنچه از دستمان بر بیاید را برای بازگشت سلامتی به مجید انجام می‌دهیم.

لازم به ذکر است بهرامی پیش‌تر عنوان کرده بود اصلا نگران بیماری نیست و همچون گذشته با آن مبارزه می‌کند ولی تأمین هزینه‌های درمان سخت است و اگر نیاز به سفر خواهر او به آلمان و گرفتن سلول‌های بنیادین مطرح شود هزینه‌ها بسیار زیاد خواهد شد.

در شرایط فعلی هزینه‌های درمان به ویژه در زمینه بیماری‌های خاص چه در ایران و چه در کشورهای اروپایی بسیار بالاست. با توجه به عود کردن دوباره بیماری مجید بهرامی و نیاز او به دریافت سلول‌های بنیادین علاوه بر عمل پیوند مغز استخوان نیاز است مسئولان و جامعه هنری کشور بار دیگر توجه خود را برای تامین سلامت این هنرمند جوان به‌کار بگیرند تا به امید خدا بهرامی بار دیگر طعم شیرین سلامتی را بچشد.

با توجه به اینکه مراحل شیمی درمانی بهرامی در آلمان به اتمام رسیده، تنها حدود 30 روز تا فرا رسیدن زمان پیوند فرصت باقی مانده که می‌توان طی این مدت با برنامه‌ریزی صحیح، نسبت به اتخاذ سازوکارهای مورد نیاز برای تامین هزینه‌ها و بازگشت سلامتی به مجید بهرامی اقدام کرد.

بهرامی قبلا در آثاری همچون فیلم سینمایی «بدرود بغداد»، «گیلانه»، «دانه‌های ریزه برف» و نمایش‌هایی مانند «سیاه‌ها، خانه‌ای در گذشتهٔ ما»، «عشق آباد» و«عجایب‌المخلوقات»به ایفای نقش پرداخته است.

این بازیگر جوان در حال اجرای نمایش «عجایب المخلوقات» به کارگردانی رضا ثروتی بود که بخاطر ابتلا به بیماری سرطان‌ نتوانست گروه اجرایی را همراهی کند و این گروه هم اجرای خود را تا بازگشت سلامتی به بهرامی متوقف کرد.