نمایش ˝کسوف˝ نوشته و کار ایوب آقاخانی، به پیشنهاد بازیگران آن بار دیگر در تالار شمس به صحنه می‌رود.

 

سایت خبری تئاتر: ایوب آقاخانی گفت: سال 89 نمایش پرتوفیقی به نام "کسوف" را در مجموعه تئاترشهر به صحنه بردم که به مسئله افاغنه و موجودیت شهروندی آنها در زمان جنگ می‌پرداخت.

او ادامه داد: این نمایش ضمن دریافت چند جایزه و کاندید شدن در چند بخش جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر، جایزه ادبیات نمایشی آن سال را دریافت کرد و در استان‌های مختلف کشور تبدیل به یکی از پرطرفدارترین متن‌ها شد.

آقاخانی با اشاره به دلایل اجرای دوباره این نمایش اظهار کرد: این اثر به واسطه متن اثرگذار و بازی حیرت‌انگیز حمیدرضا آذرنگ در یادها مانده بود و بارها پیشنهاد تولید مجدد داشت. با توجه به اینکه اعتقادی به بازتولید ندارم، طی این سال‌ها نپذیرفتم، تا اینکه بازیگران نمایش خواستند بار دیگر آن را به صحنه ببرم.

کارگردان نمایش "تکه‌های سنگین سرب" خاطرنشان کرد: این مسئله به معنای اجرای مجدد است نه بازتولید. گویی عطر این اجرا بر تن بازیگران نیز مانده بود که دوست داشتند بار دیگر به صحنه بیایند. من هم افتخار می‌کنم آن بازیگران در کنار من باشند. یکی از افتخاراتم حضور حمیدرضا آذرنگ است که دوست دارم تکرار شود، همین‌طور نسیم ادبی که چندین همکاری داشته‌ایم و در این نمایش خوش درخشیده است.

او عنوان کرد: بر این اساس و با همکاری تالار شمس و به پیشنهاد بازیگران قصد دارم یک بار دیگر نمایش "کسوف" را آذرماه به صحنه ببرم.

 

اخبار مرتبط:

دور جدید اجراهای ایرانشهر از اول آبان آغاز می‌شود

در خانه هنرمندان تعزیه ببینید

تعطیلی چند روزه نمایش «جنایت و مکافات»

دستیار ویژه رئیس‌جمهور به تئاتر شهر رفت

آمار فروش چند تالار نمایشی

پذیرفته‌شدگان نمایشنامه‌نویسی تئاتر فجر ۵ آبان معرفی می‌شوند

افتتاح نمایشی در تجلیل از شهدای غواص با حضور جمشید مشایخی

تالار اصلی تئاترشهر فروریخت / یک نفر مصدوم شد

جه نمایش‌هایی در تهران روی صحنه می‌رود؟

عکس‌هایی از تمرین آخرین تئاتر علی رفیعی

فراخوان فرهاد آئیش برای نمایشگران آقا

یاسر خاسب «بدن دیوانه» را به لهستان می‌برد

استعفای سرسنگی از مدیریت خانه هنرمندان